Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenwaterdichte schoenbescherming

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Katrien View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 09 Oktober 2005
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 18
Direct Link To This Post Onderwerp: waterdichte schoenbescherming
    Posted: 28 November 2005 om 12:53
Hoi,

Ik wil graag in waterdicht materiaal schoenbescherming maken. Bij regenweer druipt het water van het regenpak in de schoenen, met als gevolg kletsnatte schoenen en voeten. Het moet iets zijn die gemakkelijk over de schoenen te trekken is.
Wie kan mij aan een eenvoudig patroon helpen (voor schoenmaat 42) ?
Alvast bedankt.

Katrien
Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2006 om 11:05

Neem plastic boodschappen tassen en trek die aan over je regenbroek. Een postbode elastiek erom en klaar.  Goedkoop en zo klaar (het is geen gezicht maar het werkt wel!!)

 

Christien

Back to Top
linda View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 14 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 45
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2006 om 12:32

Wat ik zou doen is een soort van rokjes maken die je onder de broekspijpen draagt en het water zo afvoeren. Wat ik het nadeel vind van plastic zakken is dat als het een beetje glad is b.v. in de herfst dan glij je zo snel uit.

Wat je doet om het rokje te maken is je neemt de hoogte van de achterkant van je schoen maakt een strook in die hoogte en vervolgens neem je een langere stuk voor op je schoenen maak het wijdt zodat je schoen er door kan en maakt aan de bovenkant elastiek er in Kan je er op naaien door een stikkende zigzagsteek te nemen en het elastiek uit te rekken terwijl je het er op naait. als ze klaar zijn knip je de rok aan de onderkant bij en zigzagt hem eventueel af.

Ik hoop dat je hier uit komt mocht het niet lukken mail me gerust met vragen als je mijn naam aan klikt zie je mijn email.

Groetjes Linda

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 16 April 2006 om 09:02
lijkt me dat je beter een tunneltje kunt maken voor het elastiek want dat scheurt niet zo snel dan als je het erop zig zagt maar goed dat is mijn idee hoor
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
linda View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 14 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 45
Direct Link To This Post Posted: 17 April 2006 om 09:37

waarom ik het er op zigzag i.p.v. een tunneltje is dat ik een tunneltje juist scheurgevoeliger vind je maakt een soort scheurlijn en met een stikkende zigzag ontstaat er minderdruk vertikaal er op maar meer in de breedte en met aantrekken trek je vertikaal er aan.

linda

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns