Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

We wil helpen, kom er niet uit

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: We wil helpen, kom er niet uit
    Posted: 28 November 2014 om 11:08
[IMG][/IMG]

Ik ben de koe van bungel knuffels van Monique Vos aan het haken, maar ik kom er niet uit, althans uit de poten.
Heb het poten stukje even gekopieerd , kijk de ketting en de vasten terug is geen probleem. Ik ging verder maar begrijp niet hoe ze de "hoeven" van de koe ziet. Heeft iemand dit al eens gedaan en kan me op weg helpen.

Mijn dochter zag de koe en zei, o, mam kan dat nog voor Sint, denk ik, makkelijk..............we vieren het zondag al
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 11:17
Zoals ik het zie wordt vanuit de 6 vasten vsn toer 1 het bolletje van de hoef gehaakt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 11:32
Bij welke toer beginnen de hoeven dan .?? Je hebt eerst gemeerderd en vanaf toer 6 ga je minderen . Je hebt dan al 1 toer in bruin gehaakt .

Toer 7 haak je zonder minderingen en vul je licht op en in toer 8 minder je weer.

Is dit je probleem of speelt er nog wat anders ??
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 12:10
Je moet eerst lossen haken, de terug weg vasten en beginnen de hoeven maar ik lees niet dat je rond moet. Desnoods ga ik maar in omgekeerde volgorde beginnen. Begrijp dat jullie het ook niet meteen zien. Ga nu eerst maar oren en vlekken haken, wie weet komt het kwartje nog te vallen.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 12:40
Als men het over toeren heeft bedoeld men meestal in de rondte. Ook zijn de manier van meerderen zoals gebruikelijk bij rond haken. Ik heb de foto gezien die je in het andere topic geplaatst hebt en dan lijkt dat mij het meest voor de hand liggend. Ik zie eerst het bungelbeentje, de hoefjes er onderaan in wit en bruin.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 14:03
Dames, tot zover bedankt, ik ben eruit en soms ben ik eigenwijs, ik dacht, ik haak er ook in waarbij ik onderaan de hoef begin, dat ging ook, vind ik zelfs wat mooier omdat je dan in de donkere kleur moet meerderen en daar je moet vullen kan dat, althans dat vind ik, het vullen in een donkere kleur waarin je hebt geminderd valt meer op. Maar nogmaals , vind ik.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en tips πŸŒΉπŸŒΊπŸ„πŸ„πŸ„
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 14:34
Dat kan inderdaad ook. Ik dacht eerst dat men met de lossen begon omdat je dan een draad zou hebben om het pootje vast te maken. Maar dat is niet zo. Mij lijkt jou manier ook mooier.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 18:54
Bij de bungels die ik gemaakt heb, begin je eigenlijk ook altijd met het bolletje (voetje) en daarna pas het beentje.
(Google als voorbeeld op happy frog)
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 November 2014 om 19:32
Originally posted by Cully Cully wrote:

Bij de bungels die ik gemaakt heb, begin je eigenlijk ook altijd met het bolletje (voetje) en daarna pas het beentje.
(Google als voorbeeld op happy frog)


Ik ga kijken, nog even in elkaar zetten, en de koe is klaar. Dank je wel.
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MaaikeA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 November 2014 om 14:42
Ik heb Klaartje koe bij creaties gezet
Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns