Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weefgetouw

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Weefgetouw
    Posted: 03 Januari 2012 om 09:43
Weet je wat ik graag zou willen? Een weefgetouw, geen kleine, maar echt eentje waar je kleden mee kan maken.
Heb al op Marktplaats gekeken

Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 10:20
Daar heb ik ook wel eens gekeken voor een weefgetouw. Maar ik vrees dat als ik iets groots zou kopen en er geen cursus of anderssoortige leiding in zou hebben, dat het een beetje verloren geld zou zijn. Een tante van mij had diverse weefgetouwen van een 8-schachtsgetouw tot een klein tafelgetouwtje en daarom weet ik dat er veel bij komt kijken voor het eerste lapje er af komt.

Als kind had ik een weefgetouwtje gekregen. Veel meer dan een kromme pannenlap is er toen niet van af gekomen. Een tijdje terug heb ik het hele getouwtje opgeknapt en vanalles uitgeprobeerd om te weten te komen waarom het niet lukte. Sindsdien heb ik er al goeie lapjes mee kunnen maken en zelfs wat patroontjes erin kunnen verwerken. De volgende stap is om de scheringdraden te verlengen zodat het langere lappen kunnen worden.

Heb je al een plan voor je kleden? Bedoel je daar wandkleden mee?

Ik ben benieuwd!

  
 
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 18:12

Ik heb er een paar niet al te groot, maar die zijn gewoon zelf gemaakt. met latten en spijkertjes. is prima te doen toch? Of is een weefgetouw meer zo'n luxe ding jazeker

Dan heb ik het over weefraampjes waarschijnlijk...

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2012 om 22:56

Ooooohhhh Marlolein.........wat een goed idee om er zelf eentje te maken

Ga ik aan Anthony vragen, hij is best handig

Heb je aub een paar foto´s voor mij en uitleg?

Ik haak nooit af!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 10:40
Ik moet ze even opsnorren van zolder, maar dan maak ik een foto goed?
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 11:02

Ja o.k. is goed! . Leuk!

Maar met een kleinere kun je toch ook eigenlijk een groot kleed maken?

De stukken kun je toch mooi aan elkaar haken ofzo?

Goh ....heb er echt zin in om zoiets te maken

Ben ook op zoek naar een spinnewiel . Jaren geleden had ik er eentje, maar heb het tot mijn spijt weggedaan . Heb eens een keer een jas gebreid van zelf gesponnen wol.

 

Ik haak nooit af!

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 15:08

marileen,

je kan beter een storebox huren en daar al je spullen opslaan, want nu zie je. ook je spinnenwiel wil je weer terug. en in je box had je alleen maar over de dozen hoeven heen te kluiteren om achterin je spinnenwiel te pakken succes met het zoeken naar je weefraam

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 15:19

Er staat nog een spinnewiel bij mijn vader, denk niet dat hij dat ooit gaat gebruiken. jammer dat je ver van me vandaan woont marileen.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 15:59

Ik heb op zolder nog een antiek spinnewiel staan .

Het moderne heb ik destijds weggegeven aan het opvangcentrum voor asielzoekers evenals m,n weefgetouw en kantkloskussen .

Ik heb nog wel de klosjes bewaard

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:15
@ Marjolein en Mutti......uhhmmmmm.....wat is ook al weer jullie woonplaats?
Ik haak nooit af!

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:37
Hier wat leuke handige links
http://ijzertijdboerderij.weblog.nl/weven/weven/

http://klas4abis.blogspot.com/2010/03/een-weefgetouw-maken.h tml
http://weven.startpagina.nl/
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 16:49

er zullen vast nog wel ergens in het land weefkringen zijn.

 

Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2012 om 20:50

Vandaag heb ik bij de kringloopwinkel een weefgetouw zien staan, zag er wat stoffig uit en er hing zelfs een geweven kleed in wat nog niet af is.

groetjes Jolly

Groetjes van Jolly



Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 17:48
Ik heb van de week een boekje op de kop getikt bij de Kringloop: Wat onze handen kunnen maken, van R. Zechlin, en daar stond een stuk in over weven en het zelf maken van een weefraam. De scanner is even buiten bedrijf, maar voor wie genoegen neemt met foto's: klik

http://boeken.marktplaza.nl/hobby_techniek/1953-Wat-onze-han den-kunnen-maken-Zechlin-Ploegsma-14287647.htm

geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 18:41
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik heb op zolder nog een antiek spinnewiel staan .

Het moderne heb ik destijds weggegeven aan het opvangcentrum voor asielzoekers evenals m,n weefgetouw en kantkloskussen .

Ik heb nog wel de klosjes bewaard


Mutti heb je het spinnewiel te koop?
Ik haak nooit af!

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 19:21

nee Marileen dat is echt niet te koop

Te veel herinneringen als je begrijpt wat ik bedoel .

groetjes

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 19:31
Ooohhh tuurlijk begrijp ik dat....!!! Je hebt groot gelijk!! 
Ik haak nooit af!

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 21:23

foto komt nog van de weefraampjes hoor Marileen, maar jij wil echt niet weten hoe mijn zolder is

Ik moet even tijd maken om achter de schotten te zoeken

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Januari 2012 om 23:37

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA DAT WIL IK WEL WETEN!!!!!!! 

Hahahah denk dat het net is als bij mij en ieder ander

HELEMAAL NETJES OPGERUIMD EN GESORTEERD!whahahahahahahahah

Dus niet.....tenminste niet bij mij

Ik haak nooit af!

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 16:00
Ik dacht al dat ik de enige was met een mooie opgeruimde
zolder, waar ik alles direkt kan vinden
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns