Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Weefgetouw

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 17:12
Nee hoor, Corine! Mijn zoldertje was vandaag aan de beurt. Het is super geworden.

Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de foto's van het weefgetouw. In een eerder bericht schreef Marileen over het aan elkaar haken van kleinere geweven lapjes. Ik ben zelf stevig aan het experimenteren geweest en het haken was niet de beste manier omdat je dan gaatjes veroorzaakt in de randen die het niet echt mooi maken. Ik ben nu van plan een proef te wagen om ze aan elkaar te naaien met de machine. Handmatig genaaid kan wel maar dan zijn de steekjes duidelijk te zien. Op mijn weefgetouwtje kan ik lapjes van 20 bij 20 maken.   
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 18:27

Ik heb een zolder van 30 vierkante meter, dus er kan echt veel te veel op staan

 

Maar het is een weefraampje hoor en geen groot weefgetouw wat ik heb ;-)

 

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2012 om 20:06
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Het was gekkigheid van mij, ik moet ook
nodig eens grote opruiming houden op zolder.
Goed voorbeeld doet goed volgen toch.

Nee hoor, Corine! Mijn zoldertje was vandaag aan de
beurt. Het is super geworden.Ik ben trouwens ook erg
benieuwd naar de foto's van het weefgetouw. In een eerder
bericht schreef Marileen over het aan elkaar haken van
kleinere geweven lapjes. Ik ben zelf stevig aan het
experimenteren geweest en het haken was niet de beste
manier omdat je dan gaatjes veroorzaakt in de randen die
het niet echt mooi maken. Ik ben nu van plan een proef te
wagen om ze aan elkaar te naaien met de machine.
Handmatig genaaid kan wel maar dan zijn de steekjes
duidelijk te zien. Op mijn weefgetouwtje kan ik lapjes
van 20 bij 20 maken.   



Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 13:29
Hej Marileen, jij schreef vandaag in een ander topic het volgende:

".....maar ik heb nog steeds geen weefgetouw voor in m'n Hobbyhutje "

Heb je al eens op marktplaats gekeken? Daar heb je ze van heel klein tot groot. Zelfs eentje zoals mijn speelgoedraampje staat daar aangeboden. Wie weet is zo'n eenvoudig dingetje nog een optie om mee te gaan oefenen??
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 17:07
Ik heb vorige week gekeken, maar als ik een wat grotere wil dan zit ik met vervoer. Een kleinere is zeker een optie.....als je toevallig iets ziet staan, wil je het dan laten weten aub?
Zou zo blij zijn met een weefgetouw
Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 18:50
Ik ben ook nog aan het experimenteren. Als dit goed lukt, ben ik misschien ook nog wel eens van plan om groter te gaan. Dergelijke getouwtjes staan regelmatig op marktplaats. Ze kunnen gemakkelijk per post verstuurd worden, dus vervoer is dan geen probleem.



Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 22:20

Leuk!!!!!!!!!!

Ik ga ook maar met zo 1 beginnen Kamilla

Ik haak nooit af!

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2012 om 22:31
Het is ook echt leuk om te doen. Dit is een effen lapje maar je kan heel eenvoudig dwarsstreepjes weven en ik heb inmiddels ook ontdekt hoe ik kleine ruitjes kan maken in 2 kleurtjes. Een aantal maanden terug zag ik precies hetzelfde weefraampje voor 5 euro te koop op marktplaats.

Ik heb de mijne wel technisch zorgvuldig vebeterd en ik wil nog een keer een experiment wagen om de scheringdraden (lengtedraden) te verlengen (bijvoorbeeld 80 CM) en dan met gewichtjes achter het getouwtje te laten hangen. Dan zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om een langere lap te kunnen weven. Of het praktisch haalbaar is, moet ik nog bekijken.

Hmmm, het werkt wel aanstekelijk.     
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2012 om 09:46
Kamilla.......ik heb net deze gekocht

http://link.marktplaats.nl/521082062

Is het wat denk je?
Ze sturen het op naar mij




Ik haak nooit af!

Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Maart 2012 om 23:36

Morgen wil ik eigenlijk m'n weefgetouw gaan spannen met visdraad.

Zou dat kunnen? Wat denken jullie?
Het is wel stevig hè.....en het slijt niet.
Ik haak nooit af!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns