Weefgetouw |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Autheur | |
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nee hoor, Corine! Mijn zoldertje was vandaag aan de beurt. Het is super geworden.
![]() Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar de foto's van het weefgetouw. In een eerder bericht schreef Marileen over het aan elkaar haken van kleinere geweven lapjes. Ik ben zelf stevig aan het experimenteren geweest en het haken was niet de beste manier omdat je dan gaatjes veroorzaakt in de randen die het niet echt mooi maken. Ik ben nu van plan een proef te wagen om ze aan elkaar te naaien met de machine. Handmatig genaaid kan wel maar dan zijn de steekjes duidelijk te zien. Op mijn weefgetouwtje kan ik lapjes van 20 bij 20 maken. |
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
Maar het is een weefraampje hoor en geen groot weefgetouw wat ik heb ;-)
|
|
![]() |
|
corine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3518 |
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Hej Marileen, jij schreef vandaag in een ander topic het volgende:
".....maar ik heb nog steeds geen weefgetouw voor in m'n Hobbyhutje ![]() Heb je al eens op marktplaats gekeken? Daar heb je ze van heel klein tot groot. Zelfs eentje zoals mijn speelgoedraampje staat daar aangeboden. Wie weet is zo'n eenvoudig dingetje nog een optie om mee te gaan oefenen?? |
|
![]() |
|
Marileen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Ik heb vorige week gekeken, maar als ik een wat grotere wil dan zit ik met vervoer. Een kleinere is zeker een optie.....als je toevallig iets ziet staan, wil je het dan laten weten aub?
Zou zo blij zijn met een weefgetouw ![]() |
|
![]() |
|
Ik ben ook nog aan het experimenteren. Als dit goed lukt, ben ik misschien ook nog wel eens van plan om groter te gaan. Dergelijke getouwtjes staan regelmatig op marktplaats. Ze kunnen gemakkelijk per post verstuurd worden, dus vervoer is dan geen probleem.
|
|
![]() |
|
Marileen ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4191 |
Leuk!!!!!!!!!! Ik ga ook maar met zo 1 beginnen Kamilla |
|
![]() |
|
Het is ook echt leuk om te doen. Dit is een effen lapje maar je kan heel eenvoudig dwarsstreepjes weven en ik heb inmiddels ook ontdekt hoe ik kleine ruitjes kan maken in 2 kleurtjes. Een aantal maanden terug zag ik precies hetzelfde weefraampje voor 5 euro te koop op marktplaats.
Ik heb de mijne wel technisch zorgvuldig vebeterd en ik wil nog een keer een experiment wagen om de scheringdraden (lengtedraden) te verlengen (bijvoorbeeld 80 CM) en dan met gewichtjes achter het getouwtje te laten hangen. Dan zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om een langere lap te kunnen weven. Of het praktisch haalbaar is, moet ik nog bekijken. Hmmm, het werkt wel aanstekelijk. ![]() |
|
![]() |
|
Kamilla.......ik heb net deze gekocht
![]() http://link.marktplaats.nl/521082062 Is het wat denk je? Ze sturen het op naar mij ![]() |
|
![]() |
|
Morgen wil ik eigenlijk m'n weefgetouw gaan spannen met visdraad. Zou dat kunnen? Wat denken jullie?
Het is wel stevig hè.....en het slijt niet.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |