Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wegwerken draden breiwerk

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wegwerken draden breiwerk
    Posted: 28 September 2013 om 16:55
Wie heeft er voor mij dé gouden tip voor het netjes wegwerken van draden bij een breiwerk. Ik heb al gezocht op het forum maar kan niks vinden.

Ik heb nu al een paar keer gehad dat na het wassen van een breiwerk de draden toch weer loslaten . Bij haakwerkjes heb ik dit probleem niet...

Alvast bedankt voor de tips!
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 17:40
ik brei de draad altijd een steek of 5/6 mee.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 17:44
Ook ik laat de draad aan de achterkant een steek of 5/6 meelopen
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 18:13
http://www.youtube.com/watch?v=LSphKF6ty3k
Dit legt het goed uit. ik heb ooit nog een ander filmpje gezien. Bijna hetzelfde als dit, alleen gingen ze daar met de draad nog een keer terug en lieten bij het omkeren de draad iets losser, dus niet aantrekken.
Ik heb het al een paar keer toegepast en bevalt prima. Ik hecht een nieuwe bol meestal aan de zijkant aan of gebruik de Russische manier van aanhechten.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lady JB View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 06 September 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lady JB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 19:01
Ik naai de draad vast langs de achterkant volgens de breisteek.
(precies alsof ik zou meebreien, maar dan blijft de gestopte draad aan de achterkant van het werk)
 
Al verschillende intarsia's gemaakt, en nog geen losgekomen draden. :-)
 
Handmade by Lady JB

http://lady-jb.blogspot.be/
http://www.ravelry.com/designers/lady-jb
http://www.ravelry.com/projects/LadyJB
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 19:14
Ik weef een stukje heen en dan een stukje terug, een toer lager of hoger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 19:37
Bedankt voor alle reacties. Maar wat wordt bedoeld met de draad 5/6 steken mee laten lopen. Bedoel je dan dat je dan een paar steken met een dubbel draad breit??

En Magtelt wat bedoel je precies met heen en weer weven. Ik denk namelijk dat dat nog het meest lijkt op wat ik doe (vermoed ik), maar blijkbaar doe jij het iets slimmer dan ik...
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 20:25
Ik begin een nieuwe bol steeds aan de zijkant. Daarna leg ik een knoop tussen de 2 draden en stop beide draden in zoals op het filmpje of zoals Magtelt doet (hangt af van de gebruikte steken).
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 September 2013 om 21:20
ik brei de draad 5 a 6 steken mee.  en als het een dikke draad is de Russische methode
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 10:05
Ik probeer de draad zo onzichtbaar mogelijk weg te werken, eerst een centimeter of 5 één kant op en dan de tegenovergestelde kant op. Soms aan de zijnaad, soms in het breisel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 10:06
Simone; Lidwina  wat is de russische methode?Confused

Back to Top
pat7 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 September 2013
Locatie: friesland
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pat7 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 10:41
Hallo HULTEN1,
Ik heb een link voor russisch aanhechten.
http://www.liefmonster.com/2012/01/russisch-aanhechten.html.
Het is niet deze video,maar als hij afgelopen is,klik je de eerste linksboven aan.
Die is van knit purl hunter,en heet russion join.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 12:08
Ik  doe ook  5/6 steken meebreien dit  is  de draad tussen je steek  mee breien  vervolgens maak ik  mijn toer af en pik  de draad  weer op  als ik de ander kant op  haal  en brei het dan weer meer terug dan 10/12 steken dus eigenlijk dubbel en iets door dat  het dan niet  helemaal  los kan raken omdat  het te lang is en een hoek zeg maar  inzit om los te raken.

ik zal kijken of ik  meebreien duidelijker kan verwoorden want als je iets al zo lang doet  wordt het zo vanzelfsprekend dat je het  alleen kan doen en niet  meer  kan uitleggen tenminste dat is bij mij.

Met  meebreien wordt  bedoeld dat  je de draar achterlangs je breiwerk meeneemt, als je de draad achter je briewerk legt dan neem je je steek op  den die draad wordt dan tussen je draad  en je breiwerk gelegd zeg maar. 

Ik hoop dat  je het snapt want  ik  ben geen kei in uitleggen hihihihiih.




Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 12:09
Originally posted by pat7 pat7 wrote:

Hallo HULTEN1,
Ik heb een link voor russisch aanhechten.
http://www.liefmonster.com/2012/01/russisch-aanhechten.html.
Het is niet deze video,maar als hij afgelopen is,klik je de eerste linksboven aan.
Die is van knit purl hunter,en heet russion join.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bij mij staat  er dat  de pagina niet  bestaat ???? helaas



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 12:21
Drops design geeft een heel duidelijke uitleg www.dropsdesign.nl op een van haar  uitleg video's en heb je de post van Lidwina al bekeken ???4e van boven die geeft ook een link
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2013 om 16:10
Ga dat meebreien eens proberen. Duurt alleen even, want mijn babydekentje heb ik inmiddels af (gelukkig ben over een paar weekjes uitgerekend) en waar ik nu mee bezig ben bestaat uit losse blokken, dus eigenlijk alleen maar een begin en einddraad wegwerken.

Ben wel erg blij met al jullie tips en nu maar even kijken hoe ik het breiwerk ga herstellen dat ik gisteren gewassen heb (en voor mij dus de aanleiding was om deze vraag te stellen).

Zal nog wel een foto van mijn babydekentje op het forum plaatsen, maar moet eerst nog even een foto maken (en even goed doorlezen hoe ik een foto op het forum moet krijgen...).
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2013 om 10:09
Zou iemand voor mij een foto kunnen toevoegen van de achterkant van het breiwerk waar te zien is dat de draad een paar steken is meegebreid... Ik heb het geprobeerd, maar ergens doe ik iets niet goed volgens mij, want of de draad hangt los of ik krijg toch dubbele lusjes (maw brei dan toch een stukje met dubbele draad).
Back to Top
redhair View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Oktober 2013
Locatie: Deventer
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer redhair Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2013 om 23:30
Ik werk het weg als ik alles aan elkaar heb gemaakt en dan in de naad.....Big smile
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2013 om 01:06
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

Zou iemand voor mij een foto kunnen toevoegen van de achterkant van het breiwerk waar te zien is dat de draad een paar steken is meegebreid... Ik heb het geprobeerd, maar ergens doe ik iets niet goed volgens mij, want of de draad hangt los of ik krijg toch dubbele lusjes (maw brei dan toch een stukje met dubbele draad).

Je  moet de draad ook niet  letterlijk  mee breien als lus zeg maar  maar  je moet  het achter het werk leggen en dan als  je de draad oppakt om de steek te maken de draad die je meebreidt tussen je werk  en de lus  leggen Ik hoop dat  het hier een beetje duidelijk op is met de uitleg erbij???? Maar  Dit zelfde kan je ook later  doen met een  stopnaald en dan door de lusjes halen en dan een keer  heen door 6 steken en een keer terug  door 6 steken daarboven dan heb je minder kans dat het met  wassen los raakt. Succes





Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 Februari 2013
Status: Offline
Points: 751
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Oktober 2013 om 09:05
Dankjewel Mariëlle! Dit verduidelijkt een hoop, dus als ik het goed begrijp kruis je je draad die je los hebt hangen met de draad die je breit (aan de achterkant van je werk uiteraard). Toch nog eens een poging wagen!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns