Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welk garen voor wrap/omslagdoek?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welk garen voor wrap/omslagdoek?
    Posted: 11 Januari 2013 om 20:54
Goedenavond,

Het lijkt me leuk om een wrap of omslagdoek te maken. Ik zag al een hele leuke in grannystyle. Ik heb een beginnetje gemaakt met Catania katoen maar het wordt vrij zwaar en stug denk ik, Hebben jullie tips voor een soort, or merk, garen?
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:17
met welke naald maak je hem nu?
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:20
Ik heb het met haaknaald 3 gedaan,
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:27
Dan kan ik me voorstellen dat het stug en zwaar zal worden. Wat staat er in het patroon? want ik zou hem dan of met katoen maken maar naald 5 of inderdaad wel naald 3 en een veeeeeel dunnere draad pakken.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:28
Katoen worct wel zwaar denk ik,tenzij je zon luchtig zomer gevalletje met veel gaten maakt,
Voor de warmte ee tje van wol of acryl.
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:33
Het patroon noemde helaas geen garen of naalddikte, dus heb maar wat geprobeerd haha. Bij de zeeman zie je acryl liggen, is dat geschikt?
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:34
Gaat heel goed!!!
Wibra ook
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 21:35
Het is zo goedkoop dat ik me steeds afvroeg of je daar dat soort dingen wel van kan maken,, of je er bv, ook kleding van kan maken zoals babydingetjes.
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 April 2012
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 1473
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2013 om 23:12
kan wel, maar ik blijf erbij: de deken die ik voor mijn dochter heb gemaakt, ik heb spijt van de goedkope zeeman acryl. Na 1 keer wassen ziet en voelt het heel anders dan toen ik hem net had gemaakt.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 09:44
N sjaal,muts oid voor 1seizoen is te doen,iets waar je veel werk aan hebt,of vaak wast vraagt toch om betere kwaliteit
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2013 om 09:49
Ik heb twee katten, die mijn omslagdoeken delen en ik brei en haak met Wibra en Zeeman wol. Eventuele ophaaltjes trek ik er gewoon weer uit. Ik heb stola's wel eens naar de Kringloop gebracht na meer dan 10 jaar omdat ze gingen vervelen. Ik was wel alles in wasnetjes. Breisels, bloezen, ondergoed, sokken.

Juist vanwege de prijs kun je het één keer proberen. Ik zou 6 bollen aanraden, als je er 1 teveel hebt kun je hem (mét kassabon) terugbrengen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 07 Januari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 549
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 09:32
Ik heb met Soft van Zeeman (€0,79) een hele leuke omslagdoek gemaakt. Met 5 bollen heb ik een vrij grote gemaakt die zeker niet zwaar is. Haakt lekker weg en blijft mooi

Inge
Back to Top
haakes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Locatie: zoetermeer
Status: Offline
Points: 222
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 11:34
Ik heb ook al een aantal sjaals /omslagdoeken met de soft van Zeeman gemaakt. Haakt lekker, blijf mooi en vooral het is heel erg zacht om te dragen. Vind zelf de acryltjes van de zeeman en wibra vrij hard bij het dragen. De gemêleerde soorten dragen wel fijn.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 19:54
Ik maak al mijn sjaals/cols/omslagdoeken van acryl van wibra en zeeman en ze blijven heel mooi. Nooit spijt!
 
Soft is ook prima om mee te werken.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Dazwa84 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 27 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 19
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dazwa84 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2013 om 21:20
Bedankt voor jullie reacties!
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 18:14
hoi hoi 

ik gebruik ook veel de acryl van wibra en zeeman 

en voor die ze te stug vinden neem gewoon een naald dikker en het gaat wel goed 

ben momenteel een poncho aan het breien met de royal van zeeman op pen 4.5 het is een plezier om mee te werken 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 18:28
Ja dat vergat ik te zeggen, omslagdoeken doe ik soms wel met naald 5, dat schiet lekker op ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2013 om 20:12
ja he magteld hoe vlugger de ene af is hoe sneller we een andere kunne beginnen

hihi en zo blijven we bezig
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2013 om 08:54
Het licht er ook helemaal aan wat voor omslagdoek je wilt maken. Voor de wat meer kant-achtige, gebruik ik sokkenwol. Dat geeft weer een heel ander effect.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2013 om 19:03
Ik gebruik voor mijn poncho's altijd de Royal van Zeeman, heerlijk warm en ze blijven heel mooi. Ik was ze op de hand en laat ze plat drogen, helemaal goed
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns