Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

welk garen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: welk garen?
    Posted: 02 Oktober 2016 om 15:54
Daar ben ik weer eens. En gelijk met een vraag. Ik heb dit patroon https://www.etsy.com/nl/listing/194596190/poppen-uit-de-tearoom-pop-toy-breien?ref=shop_home_feat_4 gekocht maar wil de pop niet van al te duur garen maken, als ik de aangeraden soort koop ben ik ruim 30 euro kwijt. Maar, ik wil natuurlijk wel een goede kleur hebben.

Dus mijn vraag is: Weet iemand welk garen en kleur mooi is voor een blanke pop?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 16:15
Ik zie nergens met welke pen dikte ze breien en dat is belangrijk voor de keuze van je garen Zeeman heeft op het ogenblik garen in de aanbieding o.a soft ,maar dan zal je wel met de kleuren zitten . Ook drops geeft korting op diverse garens en daar zitten mooie kleuren tussen vind ik tenminste
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 16:24
ravelry


Het is te hopen dat het patroon duidelijker is en niet zoals de uitleg op etsy

En het wordt met naald 3 gebreid, dus de soft zou kunnen. Misschien eens in uw voorraad duiken, misschien zit er nog wel een bolleke in dat kan dienen voor het gezicht en de benen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3616
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 16:45
ik zou zeggen gewoon het garen van zeeman of wibra
de bollen van 100 gram lenen zich prima om op 3 mm te breien
er staat weliswaaar 4 of 5 op de wikkel
maar ik heb een kat gebreid met dat garen op 3 en dat volstaat prima

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 16:45
Bedankt. Ik vind de rose van Zeeman garen net iets te rose. Misschien toch maar het originele garen kopen.

Denk dat ik het heb gevonden: https://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/drops-flora-20-perzikroze-nieuw-levertermijn-eind-september.asp Dat lijkt me wel een geschikte kleur.


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 16:51
die 20 is zo meer oudroze vind ik.
Maar als je de 21 ziet, die is veel lichter maar dan ook echt roze.

Voor een onze huidskleur is het altijd moeilijk kiezen. Ik zou al voor beige/bruinig gaan. Een in de zon gelegen pop.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 19:14
Of wit garen even in thee leggen, dan heb je een lichtgebruind tintje.

Ecru kan ook en dan blosjes maken met een kwast met rouge.

Ik heb laatst bij Zeeman zalmroze gekocht, maar de stola en overige bollen heb ik al niet meer. Dat was een mooi licht kleurtje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14056
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 19:41
Ik maak blosje met een rood kleurpotlood. Met rouge vind ik het al snel wat bruinig worden. Kleurpotlood houdt mooi de kleur.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2016 om 20:50
even aansluiten bij Magtelts reactie: ik vind de Hobbydoos rose érg rose en ja, de stola van Magtelt was met Zeeman Royal, daar dacht ik al meteen aan nog vóórdat ik M.'s reactie als, het is color 30 .. een hele zachte kleur voor zo'n popke, lijkt me, 100% acryl, voor pen 4-5..ben benieuwd wat het gaat worden, succes er mee !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2016 om 09:18
Bedankt allemaal. Ik heb deze besteld:
byClaire nr. 1 - 211 zalm
Nu ga straks ook hier bij de Zeeman kijken voor de zalmrose, maar ik vrees dat ze die hier niet zullen hebben. Ik woon in een dorp en uiteraard hebben ze hier niet zoveel keuze als in een stad.
Mocht de Zeeman het wel hebben, deze al bestelde bollen kan ik vast nog wel een keer ergens anders voor gebruiken. Wie weet heb ik straks de smaak te pakken en maak ik wel nog een pop. Heb al een mooi patroon gezien van een levensgrote babypop.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2016 om 14:42
Nou, ik had gelijk, de Zeeman hier had die zalmkleur niet. In hun internetshop kon ik het ook al niet vinden. Maar, de bolletjes claire zijn binnen, eigenlijk vind ik die ook nog iets te rose maar ga het daar toch mee maken. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2016 om 17:11
Het ligt allemaal in onze Zeeman, in De Maten in Apeldoorn. Ook ecru met een heel licht roze tintje. Ik heb het laten liggen en alleen twee lichtblauwe hemden gekocht, hoogst noodzakelijk, ik had bijna alle kleuren, maar geen lichtblauw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2014
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 3011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2016 om 17:48
http://madebymg.
blogspot.nl/


https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2016 om 22:49
Die hadden ze hier wel, maar vind ik ook iets te roze. Och ik ben al begonnen met die ik had gekocht, maak t daar wel mee. Heb trouwens nog maar 2 toeren gedaan.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2016 om 11:43
Gelukkig, ik heb nu de goede kleur gevonden, Larra van Scheepjeswol, de huidkleur. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns