Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke boek lees jij nu?

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 12:25

heb op de rommelmarkt Niet voor deftige dames van Oomkens Maria Scheherazade gekocht en ligt nu op mijn nachtkastje. heb een keer eerder een boek van haar gelezen het huis dat lachte. leuke boeken.  En er ligt ook een boek: wat de weegschaal niet vertelt van Bart Braun over de dieetwereld wetenschappelijke met een persoonlijk tintje

Breibabes van macomber is een van mijn feelgood favo`s. echt een aanrader

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 18:49

Na het boek ,,Haar naam was Sarah"ben ik helemaal in de ban van oorlogsboeken en mensen die ondergedoken zijn in de oorlog.

Heb nu net het boek ,,Zwerfkind" gelezen,van een meisje van 7 jaar dat door Rusland zwerft om haar broer en zus te vinden,waar gebeurd en zeer aangrijpend

Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 19:14
Originally posted by knipmutske knipmutske wrote:

Na het boek ,,Haar naam was Sarah"ben ik helemaal in de ban van oorlogsboeken en mensen die ondergedoken zijn in de oorlog.

Heb nu net het boek ,,Zwerfkind" gelezen,van een meisje van 7 jaar dat door Rusland zwerft om haar broer en zus te vinden,waar gebeurd en zeer aangrijpend

Heb ik ook gelezen,prachtig boek!!!!!!!!!!!!!! Heb ook de film nog liggen,maar ik ben bang dat de film erg tegen valt...In je hoofd maak je toch een bepaalde 'film' van het boek...Waar de echte film dan meestal niet aan kan tippen...

Ken je ook het boek: Misha? Ook een echte aanrader als je Haar naam was Sarah mooi vind! http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/misha/666843083/i ndex.html

Groetjes Nicole

Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 19:15
Het zakdoekje, geschreven door Ge Reinders!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 09:04
@Nicoleteg

Na het boek ,,Haar naam was Sarah"ben ik helemaal in d

Heb ik ook gelezen,prachtig boek!!!!!!!!!!!!!! Heb ook
de film nog liggen,maar ik ben bang dat de film erg tegen
valt...In je hoofd maak je toch een bepaalde 'film' van
het boek...Waar de echte film dan meestal niet aan kan
tippen...

de film van Haar naam was Sarah is ook prachtig!!
helemaal zoals het boek ook is, ik vond het geen
afknapper want ik ben het met je eens dat vaak de film
tegen valt maar in dit geval niet.

Ik lees nu: het vlinderkistje van Santa Montefiore.
groetjes miranda
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 10:06

Het boek Micha heb ik ook gelezen,maar las later recenties dat het verhaal niet klopte en het dus allemaal verzonnen was,wat die betreffende vrouw natuurlijk  weer ontkende.

Wat nu de waarheid is laat ik maar in het midden,het was in ieder geval een spannend boek.

Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 10:25

@knipmutske

Heb ik inderdaad ook later gehoord en gelzen....Ik laat de waarheid ook in het midden,vond het tijdens het lezen al heel veel dat ik dacht: zou wel bizar zijn als dit echt waar was....Maar inderdaad,als je er niet teveel over gaat dubben of het echt is of niet is en blijft het een prachtig en spannend boek.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 13:21
Ik heb de hele serie van Het rad des tijds gekocht en ik heb een Engels plaatjesboek er van. Het was wel even doorbijten en het schoot maar niet op omdat alles tot in de details werd beschreven. Dat is vaker het geval met fantasyboeken, ze verkopen liever een serie dan een enkel boek. Dit ging zo traag dat de schrijver overleed vóór het kwaad verslagen was. Ik vind die nieuwe schrijver leuker dan de eerste.

De schaduwserie van Tad Williams vond ik ook erg mooi en de serie van de muur van sneeuw en ijs van George R.R. Martin, daar schijnt nu ook wat schot in te komen. Hij had wel een paar andere romans ertussendoor geschreven. En in zijn laatste boek liet hij een paar hoofdpersonen uit het vorige boek hangen zonder iets over ze te schrijven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petra T. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 21:23
Originally posted by NicoleTeg NicoleTeg wrote:

Heb ik ook gelezen,prachtig boek!!!!!!!!!!!!!! Heb ook de film nog liggen,maar ik ben bang dat de film erg tegen valt...In je hoofd maak je toch een bepaalde 'film' van het boek...Waar de echte film dan meestal niet aan kan tippen...

De film is ook prachtig en juist een mooie aanvulling. Ik was blij dat ik het boek eerst had gelezen, want dan snap je de film beter.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 22:38
Ik lees nu een boek van simone v/ d vlugt
Ik vind al haar boeken goed.
ik lees op mn tablet de boeken dat is echt ideaal.
groetjes jenny
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 12:31
Ik kan er tegenwoordig niet meer toe komen om een boek te lezen, geen tijd en geen geduld voor.
Lees wel de krant en tv-gids en bladen bij de kapper.

En lees veel op dit forum!
Groetjes, Tineke01   

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 13:04
Je zou onder het haken of breien een luisterboek kunnen opzetten.

wat rozengeur.
Back to Top
lindatjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lindatjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 14:49
Originally posted by Pauwlientje Pauwlientje wrote:

Ik probeer al een lange tijd te stoppen met roken en heb
echt al van alles geprobeerd.. Nicotinepleisters,
kauwgompjes, prikjes etc. Zoals jullie al raden heeft het
niet geholpen. Nu ben ik "al" ruim 5 dagen gestopt..
sinds ik ben begonnen met het boek Stoppen met
Roken. Ik weet niet of iemand het
boek al kent, maar het bescrhijft dus heel gedetalleerd
wat het roken met iemand doet en met het lichaam.. vanaf
zin 1 had ik totaal geen trek meer om te roken.

Ook ik ben bezig met het boek stoppen met roken, maar dan
speciaal voor vrouwen. Ik ben nu ongeveer op de helft,
maar ik moet zeggen dat ik nog gewoon door blijf roken
(er staat in het boek dat je dat mag blijven doen). Ik
hoop alleen maar dat het helpt en anders misschien toch
maar even naar de huisarts voor medicijnen om te
stoppen...
Back to Top
Rachelli View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rachelli Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 17:18
Leuk topic!

Ik heb net De Thuiskomst gelezen, het 3e deel van een heerlijke serie over 3
vriendinnen en hun leven in en rond Kenia en ben nu bezig met Vermist. Ben
net begonnen en het begint veelbelovend. Super spannend!!

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/de-
thuiskomst/1001004010214970/index.html

Oogjes nodig?

<a rel=nofollow href="http://www.chellebel.nl">Chellebel.nl</a>

Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 20:42

Leuk een boekbespreking.

Ik heb net uit Sultana van Jean P Sasson.

Sultana is een prinses van het huis Al Sa´oed, de koninklijke familie van saudi-Arabië. Zij wordt omringd door immense rijkdom en luxe. Maar Sultana leeft in een gouden kooi. Want in de ondoorgrondelijke Arabsiche maatschappij, waar de geboorte van meisjes niet wordt geregistreerd, waar meisjes van dertien worden uitgehuwelijkt aan mannen die vijf keer zo oud zijn en waar opstandige jonge vrouwen worden gestenigd, voeren mannen de opperheerschappij.
Prinses Sultana heeft de moed om in dit boek het barbaarse lot van alle vrouwen in haar kand aan de kaak te stellen. Haar werkelijke naam kan zij echter niet onthullen, omdat ze daarmee niet alleen haar eigen leven, maar ook dat van haar dochters op het spel zet. Daarom heeft zij haar dagboekaantekeningen toevertrouwd aan Jean Sasson, die het ongelooflijke en tragische levensverhaal van de prinses vertelt. Door de verhalen van Sultana wordt de lezer een blik achter de dikke muren van deze mysterieuze samlenleving gegund, waar de strijd tegen eeuwen van vrouwenonderdrukking nog lang niet is gestreden.
Sultana is een hartverscheurende, eerlijke autobiografie over het leven achter de sluier in Saudi-Arabië.
Van dezelfde auteur:
Sultana´s dochters

Vrienden van ons werken tijdelijk in dit land.En het is echt zoals

in het boek is beschreven.Eigenlijk wel heel eng.

En verder ben ik een fan van luisterboeken.

Virginia Andrews  de Dollanganger-serie. Kinderen op zolder.

In deze boeken staan haast geen letters meer, zovaak heb ik ze

gelezen.

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 16:20
A.s. donderdag komt de nieuwe van Christopher Paolini uit! Erfenis. Deel 1 heette Eragon en is verfimd. Ik hoop dat het kwaad nu definitief verslagen wordt, anders stop ik met de serie.

wat rozengeur.
Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 19:19
Voor degenen die van "haar naam is Sarah" hebben genoten raad ik het boek van Jenna Blum, "het familieportret" aan. Werkelijk prachtig!
Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer wikkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2011 om 19:23
Heb nu "De honderjarige die uit het raam klom en verdween" van Jonas Jonasson bijna uit. Echt een leuk boek.
Back to Top
Pauwlientje View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Pauwlientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 15:27
Ik ben nu begonnen met "De Bastaard van Istanbul".. het is
een vertaling. Het boek is echt heel sterk geschreven..
gedetailleerd en weergeeft de de btosingen tussen het
westen en oosten goed weer mbt vrouwen enz.. echt een
aanrader :)

Had de boek in combinatie gekocht met
de deal van groupon bij de
selexyz in Rotterdam. Het was een combi verpakking met de
originele uitgave.. echt top.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2011 om 15:54

ik ben nog altijd het boekje "verrukkellijk" dat ik van Magtelt  gekregen heb aan het lezen

het leest wel prettig

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns