Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke haaknaalden?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welke haaknaalden?
    Posted: 27 Februari 2011 om 11:14

Hallo,

Heb even een vraagje voor de meer ervaren haaksters dan ikzelf. Ik ben nu aan mijn eerste fatsoenlijk projectje bezig en merk dat ik echt moeite heb om soms met die haaknaald door te doen. Ik gebruik van die grijze metalen van Prym. Ik zou dan ook eens willen uitkijken naar andere naalden.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat haakt het leukst? Ik heb er wat op zitten zoeken en lees vaak dat bamboe wel aangenaam in de hand ligt, maar ben niet zeker. Ik zou gewoon van elk eentje gaan halen anders om het te proberen, maar hier in de buurt verkopen ze alleen die ijzeren gevallen, dus zou de ervaringen zeker appreciëren. Dan kan ik volgende week eens via internet bestellen of zo.

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:17

bamboe is duur heel erg duur en bevalt mij niet heb er 1 x 1 gekocht om te proberen maar nooit meer.

Begin met een naald en kijk of hij lekker in je hand ligt en lekker haakt dat is het belangrijkste

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tootjeko Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:24
Ik vind de Clover ergonomische haaknaalden heel prettig  en voor de wat grotere maten heb ik aluminium en daar ben ik ook heel blij mee.
Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:29
Als je haaknaald stroef gaat  haal hem even door je haar, doet wonderen.
Groeten Jacqueline
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:35
Ik gebruik de haaknaalden met softgrip van prym. Die zijn
wat dikker en liggen fijn in de hand. Helaas gaan die maar
tot nr 6. Verder heb ik kunststoffen in de dikkere maten,
is even wennen. En nog wat dunne aluminium (oude van mijn
moeder).
Er zijn ook nog van die ergonomische en er zijn heel wat
hobbydoosjes die die gebruiken en niet anders willlen.
groetjes miranda
Back to Top
puzzelfan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer puzzelfan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:43

Ik gebruikte altijd die aluminium haaknaalden
op zich nooit echt problemen gehad, maar ik houd de haaknaald heel anders vast ( niet als een pen, maar als een mes) daar kreeg ik erg last van met lange stukken haken

Nu gebruik ik de ergonomische haaknaalden van clover en ik kan niet meer zonder

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:48
Het gebruikte materiaal speelt een grote rol.
Ik gebruik ook aluminium, geen problemen met katoen, maar acryl (vooral die voor naald nr 2,5-3) is doffe ellende.  
Back to Top
Hetteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hetteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 11:56

Ik gebruik ook de ergonomische bevalt mij goed met dat stukje er tussen.

Eerder altijd met die aluminium  de afdruk in de vinger staan.

Deze is wel een uitkomst nooit geen last meer van een kuil in mijn vinger.

Groetjes Hetty.

Back to Top
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 12:00
Bij mij is het niet zozeer dat het stroef gaat, maar gewoon dat die naald te dun is. Ik kan dat amper vasthouden na een tijdje. Moet ik toch eens kijken voor die ergonomische precies!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 12:36
Ik gebruik alleen maar Clover. Vind ik ideaal.

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 13:17
Ik gerbuik clover echt ideaal alleen gaan die maar tot haaknaald nummer 6 dus de dikkere  naalden heb ik plastic naalden dat vind ik verre van ideaal. Dus als iemand nog tips heeft voor fijne dikkere haaknaalden dan hoor ik het graag.
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 14:16
Originally posted by JoJo JoJo wrote:

Ik gerbuik clover echt ideaal alleen gaan die
maar tot haaknaald nummer 6 dus de dikkere  naalden heb ik
plastic naalden dat vind ik verre van ideaal. Dus als
iemand nog tips heeft voor fijne dikkere haaknaalden dan
hoor ik het graag.

Daar sluit ik me bij aan, heb verder de prym soft grip die
zijn ook fijn.
groetjes miranda
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 15:00

Pien 66: "" Als je haaknaald stroef gaat  haal hem even door je haar, doet wonderen.""

dat doe ik dus ook óf: ik haal 'm ff door of over 1 van m'n katten, werkt ook prima !!! én ik haak het liefst met de Clovers!!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 20:33
je kan ook gewoon even je haaknaald inwikkelen met
bijvoorbeeld leukoplast zodat je grip wat dikker wordt want
zo te horen heb je gewoon last van te kleine grip.
Heb ik ook, ook vaak met pennen en dan helpen die van
clover niet. die andere wel met die softgrip, die zijn al
wat dikker daar waar je hem vasthoudt.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2011 om 21:13
Hoikes,
Ik heb de ergonomische van addi.
Ze liggen echt perfect in de hand.
Vind het enkel een beetje jammer dat ze maar tot no 6 gaan.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 00:33

Ik gebruik ook de clover en ze bevallen zeer goed mijn schoonmoeder had wat problemen met haken heb haar 1 van mij laten proberen maaar heb hem niet terug gekregen

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 07:59
ik ben tegenwoordig helemaal fan van de clover ergonomische
haaknaald.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 10:36

Ik gebruik van die ouderwetse metalen van prym.

Maar doordat ik ze niet als een pen vasthoud,maar gewoon in de hand,heb ik geen last van een dunne grip.Ik heb nog nooit anderen uitgeprobeerd.

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 10:44
Er zijn bij sommige boekhandels rubberen pen verdikkers te koop (zal best een speciale naam hebben ) Die schuif je over een bik balpen Maar die passen ook prima over de haalnaalden (niet de hele dunne )

groetjes Marlan
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Februari 2011 om 11:40
Ik heb de Clover, zou niet meer zonder kunnen!

Van de 'gewone' krijg ik altijd enorm zere vingers... Misschien ook wel omdat ik heel strak haak, maar lange stukken achter elkaar gaat me daarmee echt niet lukken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns