Welke haaknaalden? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Februari 2011 om 11:14 |
Hallo, Heb even een vraagje voor de meer ervaren haaksters dan ikzelf. Ik ben nu aan mijn eerste fatsoenlijk projectje bezig en merk dat ik echt moeite heb om soms met die haaknaald door te doen. Ik gebruik van die grijze metalen van Prym. Ik zou dan ook eens willen uitkijken naar andere naalden. Wat zijn jullie ervaringen? Wat haakt het leukst? Ik heb er wat op zitten zoeken en lees vaak dat bamboe wel aangenaam in de hand ligt, maar ben niet zeker. Ik zou gewoon van elk eentje gaan halen anders om het te proberen, maar hier in de buurt verkopen ze alleen die ijzeren gevallen, dus zou de ervaringen zeker appreciëren. Dan kan ik volgende week eens via internet bestellen of zo. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
bamboe is duur heel erg duur en bevalt mij niet heb er 1 x 1 gekocht om te proberen maar nooit meer.
Begin met een naald en kijk of hij lekker in je hand ligt en lekker haakt dat is het belangrijkste |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
tootjeko ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 562 |
Ik vind de Clover ergonomische haaknaalden heel prettig en voor de wat grotere maten heb ik aluminium en daar ben ik ook heel blij mee.
|
|
Groetjes Tootje
[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg"> |
|
![]() |
|
pien66 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2146 |
Als je haaknaald stroef gaat haal hem even door je haar, doet wonderen.
|
|
Groeten Jacqueline
|
|
![]() |
|
ilyani ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Ik gebruik de haaknaalden met softgrip van prym. Die zijn
wat dikker en liggen fijn in de hand. Helaas gaan die maar tot nr 6. Verder heb ik kunststoffen in de dikkere maten, is even wennen. En nog wat dunne aluminium (oude van mijn moeder). Er zijn ook nog van die ergonomische en er zijn heel wat hobbydoosjes die die gebruiken en niet anders willlen. |
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
|
puzzelfan ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 April 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 320 |
Ik gebruikte altijd die aluminium haaknaalden Nu gebruik ik de ergonomische haaknaalden van clover en ik kan niet meer zonder |
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Het gebruikte materiaal speelt een grote rol.
Ik gebruik ook aluminium, geen problemen met katoen, maar acryl (vooral die voor naald nr 2,5-3) is doffe ellende. |
|
![]() |
|
Hetteke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 November 2007 Locatie: Uithuizen Status: Offline Points: 3767 |
Ik gebruik ook de ergonomische bevalt mij goed met dat stukje er tussen. Eerder altijd met die aluminium de afdruk in de vinger staan. Deze is wel een uitkomst nooit geen last meer van een kuil in mijn vinger. Groetjes Hetty.
|
|
![]() |
|
widdy ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 24 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 458 |
Bij mij is het niet zozeer dat het stroef gaat, maar gewoon dat die naald te dun is. Ik kan dat amper vasthouden na een tijdje. Moet ik toch eens kijken voor die ergonomische precies!
|
|
![]() |
|
pippie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juni 2010 Status: Offline Points: 7262 |
Ik gebruik alleen maar Clover. Vind ik ideaal.
|
|
![]() |
|
JoJo ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 03 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1513 |
Ik gerbuik clover echt ideaal alleen gaan die maar tot haaknaald nummer 6 dus de dikkere naalden heb ik plastic naalden dat vind ik verre van ideaal. Dus als iemand nog tips heeft voor fijne dikkere haaknaalden dan hoor ik het graag.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
ilyani ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Daar sluit ik me bij aan, heb verder de prym soft grip die zijn ook fijn. |
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
|
nldutchy ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Pien 66: "" Als je haaknaald stroef gaat haal hem even door je haar, doet wonderen."" dat doe ik dus ook óf: ik haal 'm ff door of over 1 van m'n katten, werkt ook prima !!! én ik haak het liefst met de Clovers!!!! |
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
![]() |
|
marjolein2202 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 27 September 2010 Status: Offline Points: 1746 |
je kan ook gewoon even je haaknaald inwikkelen met
bijvoorbeeld leukoplast zodat je grip wat dikker wordt want zo te horen heb je gewoon last van te kleine grip. Heb ik ook, ook vaak met pennen en dan helpen die van clover niet. die andere wel met die softgrip, die zijn al wat dikker daar waar je hem vasthoudt. |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Hoikes,
Ik heb de ergonomische van addi. Ze liggen echt perfect in de hand. Vind het enkel een beetje jammer dat ze maar tot no 6 gaan. Groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Lenie25 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Ik gebruik ook de clover en ze bevallen zeer goed mijn schoonmoeder had wat problemen met haken heb haar 1 van mij laten proberen maaar heb hem niet terug gekregen |
|
![]() http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
ik ben tegenwoordig helemaal fan van de clover ergonomische
haaknaald. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Ik gebruik van die ouderwetse metalen van prym. Maar doordat ik ze niet als een pen vasthoud,maar gewoon in de hand,heb ik geen last van een dunne grip.Ik heb nog nooit anderen uitgeprobeerd. |
|
![]() |
|
Marlan ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 20 November 2010 Status: Offline Points: 391 |
Er zijn bij sommige boekhandels rubberen pen verdikkers te koop (zal best een speciale naam hebben ) Die schuif je over een bik balpen Maar die passen ook prima over de haalnaalden (niet de hele dunne )
|
|
groetjes Marlan
|
|
![]() |
|
by Ieke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Ik heb de Clover, zou niet meer zonder kunnen!
Van de 'gewone' krijg ik altijd enorm zere vingers... Misschien ook wel omdat ik heel strak haak, maar lange stukken achter elkaar gaat me daarmee echt niet lukken. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |