Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie draagt er nog een schort

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 16:09
Zijn die oude oma schorten nog ergens verkrijgbaar, die op die oude foto's staan?

Mijn zus wordt volgend jaar 50 en ik wil graag een mand maken met grappige dingen voor een 50+ dame.



http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 16:15
Vast wel op de markt. Ik maak mijn schorten zelf. Is zo gebeurd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 16:52
Op marktplaats worden er "ma flodder"schorten aangeboden door ene tjotjo in Zwolle
Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 16:54
veel schorten gedragen voor mijn werk nu zijn ze vervangen door een tuniek en soms als ik moet koken maar zoals zovele vergeet je het schort aan tedoen voor het telaat is
Anne-Marie
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2013 om 19:20
Met oliebollen bakken altijd.

En eh eigenlijk zou ik met koken er ook 1 moeten gebruiken EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed maar dat vergeet ik dan weer.
En ik heb nog wel zo'n mooie oranje van de knorr met mijn naam erop.




De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 08:07
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Op marktplaats worden er "ma flodder"schorten aangeboden door ene tjotjo in Zwolle

O helemaal geweldig Mutti.LOL
Maar zag op marktplaats dat ze deze voor 21,95 euro verkopen en voor een grappenmand vind ik dat best veel. 
Dank je voor je info.Tongue

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 08:12
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Vast wel op de markt. Ik maak mijn schorten zelf. Is zo gebeurd.

Heb je daar een patroon van Lidwina? En zo ja zou ik die mogen of is die ergens te vinden? Zag dat de schorten op de markt toch wel 21,95 euro kosten. 



http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2013 om 19:26
Nee, ik heb geen patroon. Ik denk dat Ma Flodder een soort van jasschorten zijn, die draag ik niet. Ik heb schorten alleen aan de voorkant met een bandje om de hals en een strikband om hem vanachteren  te binden. Ik heb al gezocht naar een foto, heb ik niet. Als dat is wat je bedoeld, stuur mij een mail dan zal ik uitleggen hoe je die moet maken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2013 om 08:05
Oké. Dank je Lidwina. Maar ik zoek dus zo'n jasschort. Wink

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Mayabees View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2872
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mayabees Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2013 om 13:50
Deze pinterest is een en al schorten. Leuk om naar te kijken en er staan ook wel patronen bij/

http://pinterest.com/Porcupinejane/love-aprons/

http://pinterest.com/creabeezzz/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2013 om 14:19
Je zou in de kringloop kunnen kijken. Maar een gewoon omaschort met naam erop zou toch ook leuk zijn? Je had in mijn jeugd ook zogenaamde cocktailschortjes, dat waren halve schorten, er zat geen bovenstukje aan. Gewoon een band om het middel geknoopt en een half rokje eraan. Je van het voor de handwerkles, om te smocken of anderszins te borduren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2013 om 15:25
Smocken aan de bovenkant en onderaan een strook ruitveranderen Magtelt . Ik zie het nog zo voor me
 
 
Misschien is er in de richting van klederdracht of folklore nog iets van patronen te krijgen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 18:34
Toen ik trouwde heb ik al mij lakens en slopen zelf gemaakt. Op 2 stel heb ik een reep ruitjesstof genaaid die ik eerst had ruitveranderd. Ik heb ze nog wel, maar gebruik ze niet meer. Nostalgie van de bovenste plank Mutti!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Augustus 2013 om 20:54
ik draag altijd een schort. de zeeman of wibra hebben ze vaak. en omdat ik weinig tot geen boezem heb moet ik de lus om mijn nek altijd kleiner maken, zodat mijn borst ook beschermd wordt.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2013 om 10:26
als ik jam of pannenkoeken maak draag ik hem.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2013 om 10:36
Ook ik heb destijds lakens en slopen zelf gemaakt Lida . Er zit echter wel gekocht band op ,jij was dus ijveriger .
 
Ik heb ze net als jij ook nog . Deze zomer heb ik ze nog gebruikt omdat een dekbed veel te warm was en ik niet zonder iets over me heen kan slapen .
 
 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2013 om 12:24
Ik had er 2 geborduurd en de rest met band of een reep leuk stof. Later heb ik er dekbedhoezen van gemaakt. Omdat het laken dus niet breed genoeg was, een naad in de lengte en op de naad weer die reep stof. En daar ik mevrouw Bewaar ben, had ik dus nog overblijfsels liggen die ik erbij kon gebruiken!!!
Mutti we krijgen een middag vol met van dit soort verhalen.
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2013 om 20:13
Heel veel gratis patronen van schorten, maar wel in het engels.
Wanneer je rekent dat een inch 2,5 cm is (exact 2,54cm)
Groetjes, Jannie
Back to Top
Rita.1 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 22
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rita.1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Augustus 2013 om 22:16
ik draag ook een schort , tenminste met het koken, en ook zeker onder het eten. Want ik ben zo'n knoei-pot dat houd je niet voor mogelijk. Als ik onder het koken /eten geen schort voor zou doen , dan zou ik geen enkel mooi kledingstuk meer in de kast hebben hangen.
 
Mijn oma droeg altijd van die bloemetjes schorten , door de week een zwarte met bloemetjes , en op zondag een blauwe met bloemtjes .
 
Gelukkig zijn ze nu wat moderner .
 
 
 
Back to Top
annejee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2012
Locatie: utrecht
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer annejee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2013 om 07:01
Ja, hoor. Ik draag ook vaak een schort als ik aan het koken ben. Vaak vergeet ik die ook weer uit/af te doen.... Sta ik  in de tuin of op straat (!) met buuf te kletsen. Gelukkig draagt zij ook schorten.
annejee

http://pinterest.com/annejee/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.393 seconden.
Lang Yarns