Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie heeft dit wel eens gedaan

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie heeft dit wel eens gedaan
    Posted: 19 Januari 2022 om 09:05
Ik maakte stoofvlees altijd klaar in mijn snelkookpan ,daar kan ik geen passende ring meer voor krijgen .

Sindsdien heb ik geen stoofvlees meer klaar gemaakt ,omdat ik geen zin had in uren sudderen met wijn of azijn en alle kruiden .

Nu las ik laats. in een recept van een slager ,dat je vlees moet marineren in 2 koppen koude sterke thee en dan minstens afgedekt 3 uur in de koelkast zetten , dat het dan bij het braden ,mals wordt en ook nog in minder tijd .

Ik denk ook wel eens aan de slowcooker van Machtelt , maar waar laat ik dat ding weer ,als het zo ook kan .

Dus mijn vraag ,wie heeft bovenstaande ooit gedaan ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2022 om 09:17
Ik heb dat nooit gedaan en ik slowcook ook niet meer. Ton liet twee keer zijn vlees staan, hoewel ik er lekker van at. Toen was het voor mij over en uit. De slowcooker staat achteraan in de gangkast. Ton is meer van de gehaktballen en sausijzen. Zijn moeder werkte en had nooit tijd voor langdurige kookprojecten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2022 om 10:09
Dat is hier ook zo .

Hamburgers slavinken ,gehaktballen ,speklappen en ik werd dat zat Ik at dan maar een halve .
Ik verlangde ineens naar het stoofvlees van mijn vader ,maar dat stond uren op het peteroliestel .

Zal de leeftijd wel zijn .

Mijn dochter eet geen vlees ,prima ,,we hadden er eens een gesprek over ,volgens haar mist ze niets ,alleen de hache van van d'r moeder .

Ik kan het marineren met thee altijd met een klein stukje proberen, kan er dan altijd nog hache van maken .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2022 om 18:26
Ik had na jaren eindelijk de malse runderlapjes van mijn moeder nagemaakt, en dan worden ze niet gegeten. Mijn moeder werkte veel met wijn in de keuken. ook in appelflappen, oliebollenbeslag met bier, dat soort gekook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2022 om 13:59
Ik nu wel, maar het maakt niets uit .

Ineens bedacht ik dat ik nog een Romertopf had , daar stond ook een recept in . Er stond wel bij dat als het vlees niet zacht werd dit niet aan de Romertopf lag maar aan het vlees .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Januari 2022 om 17:03
Zo'n Römertopf moet wel eerst langdurig in water liggen voor hij in de oven kan. En je moet de temperatuur langzaam opvoeren. Mijn moeder had daar geduld voor, ik niet. Helemaal als ik dan denk, dat Ton zijn vlees klein gaat snijden en aan de eksters voeren. Ik denk dat doorregen vlees malser wordt bij langdurig garen dan mager rundvlees.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2022 om 20:09
Ik stoof vlees gewoon op mijn fornuis. Was vroeger minder succesvol, maar nu ik op inductie kook gaat het perfect.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2022 om 20:30
Ik krijg mijn kleinste gaspit niet laag genoeg meer ,ook niet met sudderplaatje .

Ik denk dat je inductie ,op lagere temp kan zetten .
Ik heb ook wel eens aan inductie gedacht, maar ik kan geen inductie inbouwplaat vinden die de afmeting heeft van mijn inbouw gaskookplaat .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2022 om 21:57
Ik heb alleen in vakantiehuisjes op gas gekookt. Bracht ik echt niets van terecht. Gewoon elecrtrische altijd, ook vroeger thuis, als ik toen al kookte, dat deed mijn moeder. Inductie is ideaal. Had ik niet verwacht. Kun je echt heel klein zetten. Ik moet wel opletten dat groot veel groter is dan electrisch vroeger.Je zou een los inductieplaatje kunnen kopen. Ik meen die wel eens gezien te hebben. Geen idee hoe ze functioneren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns