Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wie heeft een idee

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wie heeft een idee
    Posted: 06 Maart 2014 om 13:32
Ik heb een vest gebreid Patroon van Drops 123-5. Middenvoor zit een rand van ribbelsteek, dus iedere naald 2 steken recht. Nu krult die rand heel erg, ook nadat ik het randje erlangs heb gehaakt. Ik heb het vest gebreid van Nepal, 100% procent wol. Zou het op te lossen zijn door de voorpanden op te spannen en nat te maken, of licht oppersen onde een natte doek?
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2014 om 14:06
Ik dacht altijd dat als er iets niet krulde dat dat de ribbelsteek was.
Het zou kunnen dat je het getemd krijgt door persen of wassen en spannen.
Zelf ben ik altijd huiverig voor de 1e wasbeurt van een wollen kledingstuk
het zou nogal kunnen oprekken . . . maar ja als het vies zou worden zou je
het ook wassen, niet ?
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2014 om 14:39
IK denk dat het niet krult al je het helemaal in ribbelsteek breit, maar dit zijn alleen maar de 2 steken middenvoor en de rest is in tricotsteek
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2014 om 15:58
Ik leg m,n breiwerk tussen 2 vochtige handdoeken op een plaat foam .

Zorg dat het goed in model ligt en dan verzwaren .De laatste keer heb ik er een volle onder het bed box op gezet ,maar voor kleinere stukjes gebruik ik ook wel een stapel boeken . En dan maar wachten tot het droog is .met oppersen zou ik voorzichtig zijn
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2014 om 20:38
Ga ik eerst maar eens proberen Mutti, baat het niet, dan schaad het niet
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2014 om 18:48
Volgens mij is dit vest no 123-5. Hoe kan het krullen als je er deze rand langs gemaakt heb?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2014 om 11:04
De buitenste 2 steken van de voorpanden zijn in ribbelsteek gebreid en ondanks de rand erlangs blijft het krullen. Misschien moet ik iets op de rand verzinnen, loop er al een paar dagen over te denken hoe ik dat ga doen. Ik bedenk me nu dat ik misschien iets verkeerd hen gedaan met het breien en niet de buitenste steken recht had moeten breien maar echt de steken middenvoor.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns