Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie herkent dit?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie herkent dit?
    Posted: 01 Juni 2021 om 08:25
Ik heb voor twee poppen een garderobe gebreid en gehaakt. Telkens na het afhechten van de laatste steek en het afknippen van de draad "Ziezo" gezegd. Maar dat is helemaal niet Ziezo, het ergste moet nog komen. Al die draadjes wegwerken, knopen en drukkers aanzetten. Ik weet dat je moet zorgen bij een verticaal knoopsgat, dat de draad tussen de twee gaatjes in de knoop in dezelfde richting moeten zitten, maar die verdraaide knoopjes draaien terwijl ik ze stevig vasthoud. En knoopjes die op de grond vallen, springen weg en worden pas door de stofzuiger weer gevonden. Ik weet gewoon niet waar ik aan begonnen ben, maar ik ploeter me door die berg kleine wollen frutsels heen. En altijd weer neem ik me voor om een kledingstuk geheel af te werken voor ik de naalden oppak voor het volgende. Eens word ik wijs en ga ik dat doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2021 om 08:58
ja ik werk iets volledig af voordat ik iets nieuws begin en van de deken die ik nu haak, hecht ik na elke toer de draadjes af.ik vind dat wel prettig inmiddels en ik zit nooit (meer) tegen zo'n berg aan te hikken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2021 om 11:54
Ooit haakte ik en babydeken in granny squares, elk vierkantje drie kleuren plus een randje in de hoofdkleur. Toen heb ik het wel netjes gedaan, elk vierkantje was klaar voor het in elkaar zetten. Ander was het dekentje nog niet af geweest als de baby meerderjarig werd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2021 om 15:34
Ik heb geen hekel aan draadjes wegwerken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2021 om 18:24
Ik heb hier 3 paar babysokjes liggen ,alleen de draadjes moeten nog weggewerkt . Er staan er nog 2 paar op de pennen ,gebreid tot aan het stuk waar ik steken op moet nemen ,wat een priegelwerkje is .

Straks heb ik geen pennen nr 3 meer en zal het toch moeten .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 21:07
Steken opnemen kan met een haaknaald, misschien is dat wat makkelijker. Bij mij wordt het netter.

IK heb een gevallen knoopje teruggevonden en weer aan het ijzerdraadje geregen. Al mijn knopen zitten bij elkaar met hun gelijken, dan zie ik in één keer het aantal dat ik nodig heb voor een kledingstuk.



Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 21:30
Het lukt me wel om het netjes te krijgen, maar ik moet er voor gaan zitten .De rest kan ik doen als de tv aanstaat .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2021 om 22:50
Ik hecht zelden tussendoor draadjes af. Ik geloof dat ik stiekem draadjes afhechten leuk vind. Heel ontspannend zonder veel nadenken draadjes afhechten en daarna ligt er een kant en klaar produkt en een stapel draadjes. Is net zoiets als strijken. Je hoeft niet na te denken en als je klaar zie je het resultaat van wat je gedaan hebt
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 08:21
ja dat herken ik ook wel, dat ik het stiekem leuk vind. ik vraag er ook naar als ik bij mijn dochter ben; heb je niks om af te werken? LOL
misschien dat ik ook dat gevoel van ontspanning heb en dat na elke toer wil voelen. 'zo, die is klaar en afgewerkt, nu de volgende'

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 10:44
Ik zet er een muziekje bij op

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 12:00
Mijn dochter brengt het mee . Losse naadjes , wat is alles toch slecht afgewerkt tegenwoordig , Losse zomen , knopen die eraf gegaan zijn .

Ik pak ze dan gelijk maar allemaal, want even aan het draadje trekken e de knoop is er af .

Ik ben toch wel in gebreke gebleven met opvoeden .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 12:08
Bij mij was het idem dito, ze leverden vuile was af en die kregen die schoon en hersteld en met stevig aangenaaide knopen terug. Mijn schoondochter was zelfs eens verbaasd dat ik een bijpassende knoop had gevonden voor een vest, dat al jaren knooploos was. Ze weten het wel, maar ze weten ook dat moeder er wel voor zorgt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 12:17
Draadjes wegwerken is ook niet mijn hobby, maar met een luisterboek erbij vliegt de tijd en werk ik gelijk heel wat draadjes weg.
Op de een of andere manier heb ik de sterke behoefte om tegelijkertijd met het handwerk ook iets anders te doen, zoals tv kijken, podcast of luisterboek luisteren etc. Alsof ik door enkel te handwerken mijn tijd zit te verdoen? Ik weet dat het nergens op slaat, maar toch.

Wanneer ik een ingewikkeld kantpatroon aan het breien of haken ben, dan luister ik naar muziek om niet afgeleid te raken van het patroon.

Ik heb altijd minstens 2 projecten onder handen. Een waarbij ik gedachteloos mee voort kan en een waarbij ik me moet concentreren.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 12:25
Als ik de juiste k oop niet kan vinden ,wat zelden gebeurd , dan wissel ik de knopen .De onderste mag dan iets verschillen ,want die gaat toch in broek of rok.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2021 om 18:22
Ik maak ook wel combinaties met twee verschillende knoopsoorten, vooral als het poppenkleertje tweekleurig is. Of ronde en vierkante knoopjes. Maar ik heb zoveel knopen gekregen, dat er altijd wel 5 dezelfde te vinden zijn. Mijn moeder had een sigarendoos vol knopen, ik heb zo'n rolbox onder mijn bed vol knopen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2021 om 16:22

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik weet dat je moet zorgen bij een verticaal knoopsgat, dat de draad tussen de twee gaatjes in de knoop in dezelfde richting moeten zitten, maar die verdraaide knoopjes draaien terwijl ik ze stevig vasthoud.

Als je eens probeert met de truuk van een rits te vervangen in een jas waar de rits tussen de twee lagen zit? Vastkleven met wat prit (lijmtube)

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En knoopjes die op de grond vallen, springen weg en worden pas door de stofzuiger weer gevonden.

Nylon kous rond de buis van de stofzuiger doen (zit er dan wel een eind in) dan worden de knoopjes, wel samen met het weinige stof wat nog op de vloer ligt) opgevangen in die kous.

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Eens word ik wijs en ga ik dat doen.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2021 om 10:25
Leuk ...Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Oktober 2021 om 11:08
Als ik diep graaf moesten wij vroeger eerst de knoop op de draad zetten , je had dan een dubbele draad en daarmee zet je de knoop aan . Maar Machtelt als jij piepkleine knoopjes aanzet zal dat vast niet lukken .


Ik zou me er ook niet druk om maken , alleen knopen met 4 en 2 gaten doe ik niet .

Ik had nu een broek waar de ritsrem het niet meer van deed . Ik heb een draad door de trekker gehaald en nu doe ik de draad om de knoop .

Tot nu u toe blijft hij zitten .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns