Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wie kan me helpen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wie kan me helpen?
    Posted: 06 Maart 2012 om 21:09

Ik zou het in jouw plaats ook doen .

Ik denk niet dat je zoontje er bezwaar tegen heeft .

en overigens graag gedaan .

Back to Top
moniqueh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2012
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 20:57
Mutti,

Wat super dat je het voor me hebt uitgeprobeerd!!!
Als ik dit zo lees denk ik inderdaad dat ik gewoon een los kraagje ga breien en deze vastzet.
Super bedankt voor je hulp!!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 20:28

ik heb het uitgeprobeerd en volgens mij moet het alsvolgt .

je breit je steken dus om en om .1  breien 1 op een hulpnaald ( waarom ze niet zeggen dat je die nodig hebt is mij een raadsel ).

Op de helft van je aantal steken brei je 4 nld tricot en je laat die steken wachten . (goed opletten of de rechte kant goed valt die zie je nl later aan de binnenkant van je werk

Dan brei je de andere steken tricot . Goed opletten wat de onder en de bovenkant van je kraag is . .

Die steken laat je ook weer wachten . Dan zet je steek voor steek de onderflap met een stiksteek op je vestje (steeds een steek van je naald oppakken en dan door je breiwerk naar de volgende steek gaan . Het kraagje valt hier dan later overheen .De bovenflap sla je naar binnen en zet je ook zo vast of je kant deze af en zoomt het om .

Het is een enorm werk en als je het mij vraagt kun je net zo goed de steken langs de hals opnemen en zo een kraagje breien . Of een los kraagje breien en netjes in de halsopening naaien Je ziet dan wel het naadje en dat werken ze op die ingewikkelde manier weg .

succes

Back to Top
moniqueh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2012
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 18:32
Mutti, ja dat klopt inderdaad.

Fijn dat jullie me willen helpen hiermee!!!
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2012 om 00:01

is het beleg waar de knoopschaten zitten elf steken? Dan lijkt het me waarschijnlijk zo, dat de zwarte tekst aan de rughals vast gemaakt moet worden met stiksteekjes, en het rode gedeelte aan de binnenkant van de hals vast gemaakt moet worden, en de elf steken die vrij gelaten moet worden aan beide,  het beleg is.....

Probeer dit eens

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 22:35

link werkt niet .

Is het dat ventje met pet en speelgoedje in z,n handje ??

Back to Top
moniqueh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2012
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 22:08
http://www.hobbydoos.nl/images/patroon/156/38-groot.jpg
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 22:02

kan je de foto plaatsen ???

Waar halen ze dan die stiksteek vandaan ?. Opzetsteek of afkantsteek zou ik me nog kunnen voorstellen

Back to Top
moniqueh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2012
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 21:42
Nee, dat vond ik ook al zo raar.
Bij de afwerking staat nog wel:
De kraag met de stiksteek langs de hals naaien en hierbij aan elke kant 11 st. vrij laten, de baan in r. tricotsteek naar binnen vouwen en vastzomen.

De steken die ik moest laten wachten vormen dan die baan in r. tricotsteek? Ik kan me niet echt voorstellen hoe het eruit moet komen te zien en op de foto is dit ook niet echt duidelijk...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 21:35
staat er dan nog bij wat je daarna moet doen ?
Back to Top
moniqueh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2012
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 20:35
Ha Simone,

Bedankt voor je snelle reactie!

Even voor de beeldvorming. Krijg ik dan twee flapjes zeg maar?

Groetjes!
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 20:30

het is de bedoeling dat je 1 steek op een hulp naald, 1 steek laat staan op je naald en dit om en om doen de hele naald door. 4 naalden trico breien en dan die laten staan.

Dan de steken die op je hulpnaald staat weer oppakken en daat met recht beginnen en trico breien en dan die laten wachten................

Back to Top
moniqueh View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 04 Maart 2012
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer moniqueh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2012 om 20:19
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het breien van een vestje voor mijn zoon (5 maanden). Nu ben ik aangekomen bij de kraag, maar ik snap de beschrijving niet. Wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet breien?

Er staat:
Met nld. nr 3,5 95 st. opzetten, 20 nld. boordst. 3/3 br. en hierbij beginnen met 4 st. r ipv met 3, dan 1 op de 2 st. laten wachten, 4 nld r. tricotst. br. over de overige st. en ze dan laten wachten. Op de achterkant van de kraag de wachtende st. weer opnemen, 4 nld. r. tricotst. br en dan laten wachten

De rode tekst is voor mij een vraagteken.. Wie kan uitleggen hoe ik dit moet breien? Hoe moet ik dat doen met de steken die ik laat wachten...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Monique
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns