Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenWie kan mij het patroon uitleggen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Wie kan mij het patroon uitleggen
    Posted: 17 Juni 2010 om 16:44

Ik heb het haken van een amigurumi nu denk ik wel onder de knie. Dus dacht ik ga ik dit maken. Ik snap alleen echt niet hoe ze het nu bedoelen om het dekentje te maken dat onder het konijntje hangt.

Het patroon is als volgt.

Row 1: Ch 2, turn, 2 hdc next 6 sts; leave rem sts unworked – 12 sts.
Row 2: Ch 2, turn, 2 hdc in first st, hdc in each st across to last st, 2 hdc in last st – 14 sts.
Rows 3–12: Rep Row 2 – 34 sts
Row 13: Ch 10, turn, hdc in 3rd ch from hook, hdc in each ch and st across – 42 sts.
Row 14: Ch 10, turn, hdc in 3rd ch from hook and next 7 ch, hdc in next 34 sts; leave rem sts unworked –
42 sts.
Row 15: Ch 2, turn, hdc2tog, hdc in next 30 sts, hdc2tog; leave rem sts unworked – 32 sts.
Row 16: Ch 2, turn, hdc2tog, hdc in each st across to last 2 sts, hdc2tog – 30 sts.
Rows 17–29: Rep Row 16 – 4 sts.
Row 30: Ch 2, turn, (hdc2tog) twice – 2 sts.
Fasten off.

Het soort steken snap ik dus wel maar hoe je dit in volgorde doet snap ik echt niet.
Wie wil proberen mij op weg te helpen??
Alvast heel erg bedankt.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 19:10

Originally posted by mayolijn mayolijn wrote:

Ik heb het haken van een amigurumi nu denk ik wel onder de knie. Dus dacht ik ga ik dit maken. Ik snap alleen echt niet hoe ze het nu bedoelen om het dekentje te maken dat onder het konijntje hangt.

Het patroon is als volgt.

Row 1: Ch 2, turn, 2 hdc next 6 sts; leave rem sts unworked – 12 sts. 2 lossen, draai om, 2 halve stokjes in de volgende 6 steken, laat de andere steken onbewerkt - 12 steken
Row 2: Ch 2, turn, 2 hdc in first st, hdc in each st across to last st, 2 hdc in last st – 14 sts. 2 lossen, draai het werk, 2 halve stokjes in de 1e steek, half stokje in elke steek tot de laatste steek, 2 halve stokjes in de laatste steek - 14 steken
Rows 3–12: Rep Row 2 – 34 sts herhaal rij 2 totdat je 34 steken hebt ( dus in de 1e en laatste steek 2 halve stokjes, verder 1 half stokje in elke steek)
Row 13: Ch 10, turn, hdc in 3rd ch from hook, hdc in each ch and st across – 42 sts. 10 lossen, draai het werk, half stokje in de 3e losse v.a. de haaknaald, half stokje in elke losse en steek tot het einde - 42 steken
Row 14: Ch 10, turn, hdc in 3rd ch from hook and next 7 ch, hdc in next 34 sts; leave rem sts unworked –
42 sts. 10 lossen, half stokje in de 3e steek v.a. de haaknaald en volgende 7 lossen, half stokje in de volgende 34 steken, laat de rest onbewerkt - 42 steken
Row 15: Ch 2, turn, hdc2tog, hdc in next 30 sts, hdc2tog; leave rem sts unworked – 32 sts. 2 lossen, draain he twerk, haak 2 halve stokjes samen, half stokje in de volgende 30 steken, haak 2 halve stokjes samen, laat de rest van de steken onbewerkt, - 32 steken
Row 16: Ch 2, turn, hdc2tog, hdc in each st across to last 2 sts, hdc2tog – 30 sts. 2 lossen, draain het werk, haak 2 halve stokjes samen, half stokje in elke van de volgende steken, haak de laaste 2 halve stokjes samen, - 30 steken
Rows 17–29: Rep Row 16 – 4 sts. herhaal rij 16- 4 steken (haak bij elke rij de 1e 2 en laatste 2 halve stokjes samen totdat er 4 steken overblijven
Row 30: Ch 2, turn, (hdc2tog) twice – 2 sts. 2 lossen, draai het werk, 2x 2 halve stokjes samen haken - 2 steken
Fasten off. hecht de draad af

Het soort steken snap ik dus wel maar hoe je dit in volgorde doet snap ik echt niet.
Wie wil proberen mij op weg te helpen??
Alvast heel erg bedankt.

De uitleg heb ik er in het rood achter getypt, ik hoop dat je het nu snapt.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 19:40
Hallo Muis
Bedankt voor je reactie. Maar ik ben geloof ik een beetje blond.
Ik loop bij het eerste al vast.
Als ik 2 lossen maak. Dan het werk omdraai,

2 halve stokjes in de volgende 6 steken, laat de andere steken onbewerkt - 12 steken

Bedoelen ze dan dat je de 2 steken moet vermeerderen naar 6 en dan naar 12? Dat snap ik dus niet.
En onbewerkte steken bedoelen ze daar dan lossen mee?
Ik dacht echt dat het een makkellijk patroon was. Maar het zal aan mij liggen.
Ik hoop dat je nog wat tijd hebt op het misschien uit te leggen of iemand anders?
Alvast bedankt.
Mayolijn
Back to Top
creabrientje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 20:22

Hoi Mayolijn,

2 halve stokjes in volgende 6 steken, laat de andere steken onbewerkt - 12 steken.

Uitleg:

Je heb zes steken, in al die zes steken doe je 2 halve stokjes  en dan heb in totaal 12 steken.

Als er cijfer aan het einde van de regel staat betekend het dat je zoveel steken moet hebben aan het einde van je haaktoer.

Ik hoop dat je hiermee verder kunt.

succes, Abrina

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 20:28
Hoi Abrina.
Maar hoe kom ik van die eerste 2 steken ineens op 6 steken. En daarna al op 12. dat snap ik niet.
Wordt er echt simpel van. Ook op youtube vind ik niets wat diagonaal begint. Zodat ik een voorbeeld heb. Ik vind het zo jammer.

Groeten Mayolijn
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 10:05
Originally posted by mayolijn mayolijn wrote:

Hoi Abrina.
Maar hoe kom ik van die eerste 2 steken ineens op 6 steken. En daarna al op 12. dat snap ik niet.
Wordt er echt simpel van. Ook op youtube vind ik niets wat diagonaal begint. Zodat ik een voorbeeld heb. Ik vind het zo jammer.

Groeten Mayolijn

Dat vroeg ik me ook al af (sorry, ik kan je niet helpen met het patroon maar ik las het en was ook benieuwd wat er bedoeld werd, van 2 steken ineens naar 6).
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 11:35
Zit dat dekentje aan het kopje vast of moest je het kopje afhechten en opnieuw beginnen met het dekentje?
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 12:53
Hallo Monique.
Ik denk dat daar het punt zit. Ik ga vanmiddag eens vogelen. In het patroon staat dat je het hoofd niet mag afhechten. Plus dat het eindigd met 12 steken. Ik ga kijken of ik het op die manier voor elkaar krijg.
Dank je wel ik ga het proberen

Groeten Mayolijn
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 16:19
Het is gelukt. Het was inderdaad zo dat het doekje gelijk aan het kopje vast gehaakt moest worden. En dat eindigde met 12 steken.

Bedankt voor de hulp.
Groeten Mayolijn
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 19:43
Ben blij dat het gelukt is. Laat je het resultaat nog zien?
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 22:41
Als hij af is zet ik de foto er op. De verhoudingen zijn wat scheef. Wat ik wel jammer vind. Sommige delen moeten met dubbele draad en andere met enkel. En juist de enkele draad is aan de dunne kant. Dat toont wat vreemd. Nog even kijken wat ik dus met de oren ga doen.
Als hij klaar is zet ik hem er op.
Groeten Mayolijn
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns