Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wie kent deze steek?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wie kent deze steek?
    Posted: 20 Oktober 2015 om 10:52
Mijn moeder, (pas overleden) heeft een deken gemaakt voor mij. Nu heeft ze niet meer de kans gehad om mij de steek uit te leggen.
Wie o wie herkent deze steek en weet of het gehaakt of gebreid is.
Ik dacht zelf gehaakt.
Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen!!!
Mvg Marja
Eerst even ontdekken hoe ik een foto kan plaatsen.
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 11:10
Even proberen foto te plaatsen:



Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 11:11
Hmm.. Het lukt dus niet.. Help!
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 11:13


Yes! Volgens mij gelukt

Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 11:17


Dit zijn de foto's.
En nu maar hopen dat iemand het herkent.
Het kan natuurlijk zijn dat de foto een kwartslag gedraaid moet worden, qua steek. Maar dat weet ik niet.

Wie o wie?

Je zou me er erg gelukkig mee maken.
Hartelijke groeten van Marja
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12092
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 11:53
dit lijkt verdacht veel op tunisch haken.
Je moet het maar eens goegelen
https://www.google.be/search?q=tunische+steek&biw=1600&bih=783&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&sqi=2&ved=0CCcQsARqFQoTCIzU8Jrj0MgCFcLfcgodSgAJsw&dpr=1
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 12:12
ooo ik heb gekeken en jaaa herken het direct! Je wilt niet weten hoe blij ik ben!
ligt nogal gevoelig...

Dank je wel! Nooit gedacht dat ik zo snel het antwoord zou kunnen krijgen.
Ik kan nu en ga met de wol van mijn moeder, een kleed haken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 12:27
Je kunt op marktplaats tunische haaknaalden met verlengstuk kopen. Ik heb ze in plastic en bamboe, ideaal voor grote lappen. Van nummer 2 tot en met 9, volgens mij, het kan ook tot en met 12 zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12092
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 12:29
ook zoeken naar haar tunische haaknaald dan.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 12:41
De zoekterm weet ik niet meer, maar er is een man, die ze in China bestelt en naar je huisadres laat sturen. Een slimmer iemand dan ik zou ze zelf in China bestellen. En minder betalen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 12:53
Die heb ik tussen de breinaalden van mijn moeder gevonden. Ik begrijp nu dus waarvoor ze dienen!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 16:09

Als ze dat type naalden had . . . kun je het haast wel uittekenen. Als ze die niet had, zou het raar zijn - handwerksters zijn meestal

zuinig op hun gereedschap LOL.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 16:24
Dit vind ik ZO hartverwarmend hè ... Iemand heeft een vraag en wordt dan ZO blij gemaakt met het meteen rake antwoord dat ze verder kan met waar haar overleden moeder is gebleven...diepe bewondering voor de behulpzame forumleden . . .
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 16:30
absoluut, ben er emo onder!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2015 om 16:53
En als je niet weet hoe het moet roep je maar en er zijn ook wel video's Ik denk zelfs wel van drops's design waar het uitgelegd wordt
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2015 om 08:42
Ik heb alvast een tip. Ervaren haaksters maken soms aan de rechterkant een beginlosse, dat moet niet, je begint een nieuwe toer met de laatste lus die je op de naald hebt. De beginlosse maak je aan de linkerkant, als je alle lussen van de naald gaat wegwerken. Je keert het werk niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2015 om 10:25
Kraantje.....alsnog gecondoleerd met het verlies van je mama..............
Ik weet precies hoe je je voelt.....mijn mama is een paar maanden geleden
ook overleden..........Cry
 
Ik kan goed begrijpen dat je blij bent dat je het nu weet van haar mooie haakwerk Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2015 om 07:28
Jeetje, wat een lieve rea's allemaal.

Dank jullie wel. Doet me veel.
Back to Top
kraantje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 20 Oktober 2015
Status: Offline
Points: 30
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kraantje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2015 om 18:53
Hallo allemaal,
Het duurde even door allerlei omstandigheden, doch...
Ik heb allemaal wol van mijn moeder bij elkaar gezocht en ben begonnen met een deken voor mijn zoontje.

Ik heb begin gemaakt en denk dat ik wat strakker haak dan mijn moeder deed.
Dus heb bij de winkel van hier wat dikkere tunische haaknaalden besteld.

Het is een gevoelig project, maar vind het heel leuk om te doen.
Nogmaals zo dankbaar dat jullie mij op zo'n warme manier hebben ontvangen en geholpen.

Ik hou jullie op de hoogte!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23649
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2015 om 19:00
Als je een ouder verliest, is er niemand meer die weet hoe jij als baby en peuter was. En er is geen buffer meer tussen jou en de dood. Dat is een heel naar gevoel en door nu in de schoenen van je moeder te stappen met tunisch haken, maak je er iets moois van.

Ik vond ooit tussen mijn moeders spullen een mandje met wol, een kinderbreiblad en een halve poezentrui, ik meende voor mijn kleine nichtje. Het was heel bizonder om die trui af te maken en aan mijn jongste zus te geven. Ik gaf iets door van de vorige generatie aan de volgende.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.613 seconden.
Lang Yarns