Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie wil?: Hobbydoos Omslagdoek A Long! :)

 Reageer Reageer Pagina  123 27>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wie wil?: Hobbydoos Omslagdoek A Long! :)
    Posted: 11 Februari 2011 om 13:05

Magtelt en ik zijn redelijk verslaafd aan omslagdoeken / wraps / sjaals!  Ze zijn mooi en makkelijk, hup even in je handtas en nooit meer rillen!

Wij nodigen jullie uit voor een Hobbydoos Omslagdoek A Long!

We beginnen 1 maart a.s.

*Alle patronen kun je via de mail bij mij aanvragen op handwerkmaf@hotmail.nl

Voor de haaksters onder ons hebben we deze 4 modellen vertaald:

-Foto 1 = een hele makkelijke omslagdoek gehaakt in vasten met een ruffle rand van dubbele stokjes (super easy); 3 bollen Saskia of Royal / haaknaald 8mm (L 1.15m x B 50cm).

*Tiffany / *Grietje (Griet) / *Ilyani / *Sjaak / *Corine / *Marlan / JoJo1984

-Foto 2 = een gehaakte omslagdoek cape-model (easy); 4 bollen Saskia of Royal / haaknaald 6mm (L 58cm).

*Willywol / *Corrie / *Falotus

-Foto 3 = een gehaakte omslagdoek in fantasie steek (easy); 4 bollen Saskia of Royal / haaknaald 5.5mm (L 1.35cm x B 44cm).

*Jessica (Jips) / *Els (Haaknaald) / *Marjolein2202 / *Pralientje / *GuAnita / *Smimske / *Lydia (l. wijsbroek) / *Spekkie / *Teunie / *Magtelt / *Pien66 / *Karina / *Wilma (Willie)

-Foto 4 = een gehaakte omslagdoek met swirl motief (iets moeilijker!) LET OP: 3 verschillende kleuren 2 bollen / 1 bol / 1 bol / haaknaald 5.5mm (L 1.32cm x B 36cm).

*Esther (Esthertje) / *Wil (Pippie) / *Everline / *Willywol

-Foto 5 = een granny stripe omslagdoek; super makkelijk en met foto-uitleg erbij. Perfect als je restjes op wilt maken! Maar deze is ook mooi in 1 of 2 of 3 verschillende kleuren.

LET OP: ik heb ook een patroon uitgeschreven voor een rechthoekige omslagdoek in granny stripes, dus je kan kiezen voor driehoekig model of rechthoekig. Beide modellen staan op patroon nummer 5!

*Jessica (Jips) / *Ilyani / *Wen370 / *Ineke (Grootkoerkamp)/ * Marlan / *Corinna (Hexxi) / *JoJo

-Je kunt zelf een omslagdoek/wrap/sjaal opzoeken en haken of breien (op de site van Drops staat een hele map met poncho's en sjaals);

*Corry R

-Patroon Hobbydoos Omslagdoek A Long

Hier zie je proefjlapjes. Het onderste lapje is de rand aan beide kanten van de omslagdoek en het bovenste lapje is het ajourpatroon dat in het midden komt. Links en rechts van het middenpatroon komt een dubbele kabel. Maar............... laag niveau; dus iedereen kan meebreien!

*Magtelt / *Jessica (Jips) / *Marlan / *Diny (Diny183) / *Breijoke / *Eugenie / *Tineke (Tineke01) / *Wil (Pippie) / *Muis28 / *Corine / *Frea H. / *Sjaak / *Corrie R / *IngeDeV / *Miep / *Wen370 / *Jenny63 / *Ineke (Grootkoerkamp) / *Katie / Mel4 / Tootjeko / Morgenster

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 13:30
MMM klinkt erg goed dus ja ik denk zomaar dat ik mee ga doen. Als jullie het niet al te ingewikkeld maken
groetjes Marlan
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 13:32

Leuk!

Ingewikkeld, nee hoor, ik ben ook niet zo'n hoogvlieger met handwerken. Maar het leek ons leuk er zelf 1 samen te stellen. We moeten het alleen nog in vorm gieten samen

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 15:31
Oh, daar wil ik aan meedoen, zelf een omslagdoek breien is
1 van mijn wensen.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 15:54
als er een haakpatroon komt doe ik heel graag mee.

ik heb vorige week mijn breinaalden weer eens opgepakt maar
ik krijg zo snel last van mijn armen en schouders
(verkeerde houding) dat ik die al snel weer aan de kant heb
gegooid.
Back to Top
GuAnita View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 22 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 96
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer GuAnita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 16:17
Klinkt goed :) al heb ik nog niet zo'n goed idee wat ik me hierbij voor moet
stellen (Behalve dan het haken van een sjawl ;)) :D Ik blijf graag op de
hoogte!
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 16:39
Willen jullie mij ook op de hoogte houden?
Lijkt me leuk!! Weet niet of jullie wat aan mij hebben.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 17:18
We kunnen een apart onderwerp over Wrap haken beginnen. In een leuk patroon.

Het gaat om een brede stola met gleuven waar je het andere eind doorheen haalt, zodat hij niet aldoor van je schouders glijdt.

Pippi je hebt vast wel een idee hoe breed je hem om je schouders wilt voelen en hoe lang hij moet worden. Daar kunnen we om te beginnen over discussiėren.

Ik dacht er aan om te kijken naar patronen van Ierse kabeltruien en zo'n patroon dan eindeloos te herhalen.

Met naald 4,5 bijvoorbeeld met 100 steken. En als je de gleuven aan het eind breit/haakt zit je nog niet vast aan hoe lang het onderste stuk moet worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 19:09
Ik wil wel mee doen, als het maar geen moeilijke kabels worden
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 09:33
lijkt me leuk, ik ga een poging wagen.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 09:49

Hij wordt niet moeilijk hoor en we gaan een haak-versie en brei-versie maken! Omdat daar vraag naar is.

Magtelt en ik gaan er even op sudderen hoe we het aan gaan pakken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mistig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 10:34
Lijkt me heel erg leuk , ik doe mee, ben er alleen nog niet uit of het een KAL of CAL wordt voor mij.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 10:36

wauw,leuk twee ontwerpsters in de dop!!

ben benieuwd,wat het gaat worden,ik heb wel een boekje van phildar met een dat in leuke  Ierse patronen.

als jullie daar iets van willen,geef maar een gil,dan scan ik even wat.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 10:55
Volgens mij heb ik die ook, met een Ierse schone in een oranje trui voorop?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 11:05
Yep,volgens mij wel,het was zo'n uitgave van de Marie Claire.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 11:32

Lijkt mij heel leuk om zoiets te haken, dus als er een haakpatroon komt dan wil ik het graag proberen.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 11:32
Wat een leuk idee, dames!

Ik weet nog niet of ik mee ga doen, want heb eigenlijk wel genoeg andere projecten momenteel , maar ik ga dit topic in ieder geval volgen en hoop op iets met veel kabels, want daar ben ik gek op :)
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 11:56
Kabels? oh dat wordt een uitdaging, ik heb nog nooit kabels
gebreid, nu ga ik zeker meedoen.
Wanneer iemand de kabeluitleg geeft ga ik het proberen, dit
moet lukken er zijn hier zoveel mensen die kunnen helpen.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 12:03

Ik ben nu het 1e project van mijn leven met kabels aan het breien. Dacht altijd dat het super moeilijk was, maar een kind kan de was doen!

En ik vind het leuk om te doen............super

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 12:16
Originally posted by Jips Jips wrote:

Ik ben nu het 1e project van mijn leven met kabels aan het breien. Dacht altijd dat het super moeilijk was, maar een kind kan de was doen!

En ik vind het leuk om te doen............super

Ik kabel sinds kort zonder kabelnaald,helemaal een uitdaging,maar met twee steken kruisen,heel goed te doen.Geen naald meer in m'n mond,of ergens op de bank.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 27>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns