Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wie wil?: Hobbydoos Omslagdoek A Long! :)

 Reageer Reageer Pagina  <12345 27>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 10:52
Helemaal prima Ik wacht met spanning op 1 maart
groetjes Marlan
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 13:59

Ik ga deze haken.

Van lacegaren

Van dit garen,heb ik nog op voorraad.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 14:09

O Corry, prachtig!

Dat is heel fijn haken zeker? Ik bedoel met fijn, met een hele dunne haaknaald? Dan wordt het echt een mooie sierdoek!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 14:27

het is wel superdun garen,1200 meter op 100 gram,maar hij wordt met haaknaald 4.5 gehaakt,dan krijg je dat open effect.

het patroon komt net met de mail binnen,handig toch,die paypal.

Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 14:28
Vind jullie initiatief hartstikke mooi. Je moet er maar opkomen!   

Ik moet er nog even over nadenken. Misschien doe ik het wel, maar dan liefst breien. Niet moeilijk graag en kabels heb ik nog nooit gedaan. Als jullie met een breipatroon komen, staat er dan ook bij aangegeven met wat voor naalddikte en welk soort garen te breien?
En is dat ruim voor 1 maart zodat men eerst het patroon kan kiezen en daarna materiaal aanschaffen zodat men echt op 1 maart kan starten.
Groet, Tineke01   
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 14:34

Ik heb zelf alleen ervaring met de wol van de Wibra en Zeeman, dus daar kan ik je wel advies in geven.

En komende 2 weken is er weer 25% korting bij Wibra, dus ik zou zeggen sla een bol of 6 a 7 in voor het project wat je wil gaan maken. Dat kost je niet veel en je weet zeker dat je genoeg hebt

Magtelt weet veel meer dan ik, dus je kan het haar ook vragen hoor

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 14:53
Wauw Corry dat is een plaatje zeg
Daar begin ik maar niet eens aan Vind dit soort fijne werk zo knap
groetjes Marlan
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 15:33

Heel erg leuk idee, ik moet nog wel wat projecten afmaken, maar dan ben ik ook van de partij.

Corry, gewelidg patroon, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 15:42
whaaaaw, corry! wat een schoonheid ga je maken!!!!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 17:05

Voor de mensen die graag met korting de wol willen gaan kopen hebben wij vast een beetje zitten rekenen. Dit is niet exact, omdat alles omgerekend moest worden vanuit het engels. Ons advies: neem een bol extra!

-Foto 1 = een hele makkelijke omslagdoek gehaakt in vasten met een ruffle rand van dubbele stokjes (super easy); 3 bollen Saskia of Royal / haaknaald 8mm (L 1.15m x B 50cm); wil je deze langer maken extra wol kopen!

-Foto 2 = een gehaakte omslagdoek cape-model (easy); 4 bollen Saskia of Royal / haaknaald 6mm (L 58cm).

-Foto 3 = een gehaakte omslagdoek in fantasie steek (easy); 4 bollen Saskia of Royal / haaknaald 5.5mm (L 1.35cm x B 44cm); wil je deze langer maken extra wol kopen!

-Foto 4 = een gehaakte omslagdoek met swirl motief (iets moeilijker!) LET OP: 3 verschillende kleuren 2 bollen / 1 bol / 1 bol / haaknaald 5.5mm (L 1.32cm x B 36cm); wil je deze langer maken extra wol kopen!

Voor de breisters onder ons:

De door ons ontworpen wrap wordt ongeveer 70 cm breed en 2m lang en schatten wij dat je 8 bollen Saskia of Royal nodig hebt en deze breien we op pen 4,5. Als je de Saskia de komende 2 weken (vanaf maandag 15 februari) bij Wibra haalt, ben je € 2,-- goedkoper uit (25% korting op alle breigaren) 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 18:46

Omslagdoeken nr. 2 en 3 zijn wel heel erg mooi.

Kan nu nog niet kiezen maar het is nog geen 1 maart dus heb ik nog even de tijd.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2011 om 08:11
Ik heb de wol hoeveelheid in het 1e bericht en in het 2e bericht hierboven gezet. Zodat de mensen die met korting willen kopen, dat al kunnen doen!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2011 om 15:07

Ik heb gekocht: 8 bollen PAARS (bovenste bol op de foto) voor de Hobbydoos Knit A Long omslagdoek en 6 bollen van de nieuwe LILA voor de Hobbydoos Crochet A Long, gehaakte omslagdoek nummer 3.

Ik begin met de gebreide versie en ik denk dat de gehaakte mee gaat van de zomer naar Zuid-Frankrijk. Dan heb ik 4 volle weken om te handwerken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2011 om 16:50

Zijn de patronen vertaald????

Mijn engels is nou niet zo heel erg best, als het duits is heb ik daar geen problemen mee.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2011 om 17:37
Originally posted by Haaknaald Haaknaald wrote:

Zijn de patronen vertaald????

Mijn engels is nou niet zo heel erg best, als het duits is heb ik daar geen problemen mee.

Groetjes Els.

In het 1e bericht van mij staat:

Voor de haaksters onder ons hebben we deze 4 modellen vertaald:

Dus ja, ze zijn vertaald

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Februari 2011 om 21:22
Ik ga van de week eerst eens bij de Wibra kijken en dan wacht ik maar geduldig af wanneer het breipatroon waar jullie nog mee bezig zijn komt. Het lijkt me leuk om zo met velen tegelijk hetzelfde te gaan maken. Hopelijk wordt het geen wedstrijdje wie er het eerste mee klaar is. Gezien werk en privéleven veel tijd in beslag nemen zal ik er niet dagelijks mee bezig kunnen zijn. Maar ik ben vast niet de enige werkende vrouw dus meerdere dames hebben waarschijnlijk ditzelfde probleem.
Voorts vind ik dat Jips aardig druk is op het forum met uitleggen en informeren, dit kan niet beter!
Groet, Tineke01
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2011 om 06:32

Originally posted by Tineke01 Tineke01 wrote:

Ik ga van de week eerst eens bij de Wibra kijken en dan wacht ik maar geduldig af wanneer het breipatroon waar jullie nog mee bezig zijn komt. Het lijkt me leuk om zo met velen tegelijk hetzelfde te gaan maken. Hopelijk wordt het geen wedstrijdje wie er het eerste mee klaar is. Gezien werk en privéleven veel tijd in beslag nemen zal ik er niet dagelijks mee bezig kunnen zijn. Maar ik ben vast niet de enige werkende vrouw dus meerdere dames hebben waarschijnlijk ditzelfde probleem.
Voorts vind ik dat Jips aardig druk is op het forum met uitleggen en informeren, dit kan niet beter!
Groet, Tineke01

Ik geloof niet dat het de bedoeling van een wedstrijd is,de een heeft meer tijd dan de ander.Gewoon gezellig met z'n allen een sjaal maken.

We hebben dit wel eens met een knuffel gedaan,werd absoluut geen wedstrijd.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2011 om 06:33
Originally posted by Jips Jips wrote:

Ik heb gekocht: 8 bollen PAARS (bovenste bol op de foto) voor de Hobbydoos Knit A Long omslagdoek en 6 bollen van de nieuwe LILA voor de Hobbydoos Crochet A Long, gehaakte omslagdoek nummer 3.

Ik begin met de gebreide versie en ik denk dat de gehaakte mee gaat van de zomer naar Zuid-Frankrijk. Dan heb ik 4 volle weken om te handwerken

leuke kleurtjes!!

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2011 om 08:00
ik wil wel meebreien, lijkt me leuk!!!  1 maart lijkt me prima.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Februari 2011 om 08:07

Originally posted by Tineke01 Tineke01 wrote:

Ik ga van de week eerst eens bij de Wibra kijken en dan wacht ik maar geduldig af wanneer het breipatroon waar jullie nog mee bezig zijn komt. Het lijkt me leuk om zo met velen tegelijk hetzelfde te gaan maken. Hopelijk wordt het geen wedstrijdje wie er het eerste mee klaar is. Gezien werk en privéleven veel tijd in beslag nemen zal ik er niet dagelijks mee bezig kunnen zijn. Maar ik ben vast niet de enige werkende vrouw dus meerdere dames hebben waarschijnlijk ditzelfde probleem.
Voorts vind ik dat Jips aardig druk is op het forum met uitleggen en informeren, dit kan niet beter!
Groet, Tineke01

Dank voor het compliment!

O nee hoor, dit wordt absoluut geen wedstrijd. Meer een saamhorigheidsgevoel en lekker kletsen over je project. En allemaal een beetje hetzelfde projectje maken, ofwel haken ofwel breien.

Ik ben de Pull-Through wrap aan het maken en ben nu op ongeveer 55cm. Ik moet nog 1,5m. Ik werk 5 ochtenden buitenshuis; 4 ochtenden thuiszorg en 1 ochtend speel ik secretaresse/administratief medewerkster bij mijn man en broer op kantoor

's Middags mijn eigen huishouden of boodschappen doen en de hobbies/sporten van de kinderen. Bij mij komt het erop neer dat ik pas om 19.30 kan gaan zitten handwerken totdat ik het zat ben en naar bed ga (meestal rond 22.00 - 22.30). In het weekend soms een paar uurtjes extra.

Dus het wordt geen wedstrijd, absoluut niet!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 27>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns