Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Windows 10

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Windows 10
    Posted: 02 Augustus 2015 om 08:34
Goeden morgen
Ik heb gister avond Windows 10 op mijn laptop gezet.
zoiets had ik nog nooit gedaan ,maar goed je kunt alles leren.
het is goed gelukt. alleen wil ik jullie  wel waarschuwen .
het wachtwoord van Hobbydoos moet je opnieuw invoeren.
natuurlijk wist ik dat niet meer maar een nieuwe aanvragen is heel snel geregeld..
en mijn FB inloggegevens
zijn ook weg.
het probleem is dat ik die ook niet meer weet. dat is dus mijn puzzel voor vandaag.
Verder ziet het er veel beter uit dan Windows 8.en verschilt niet veel met Windows 7
oant Sjen
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 08:54
Ik heb een paar dagen geleden ook de melding gekregen dat ik
windows 10 kan installeren. Heb het nog niet gedaan.
Werkt 10 goed Bloem?
Ik heb nu nog 7 en daar ben ik heel tevreden over. 
Dus als 10 er veel op likt, ga ik toch 10 maar installeren.
Ik haak nooit af!

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 08:55
prima en lekker snel

oant Sjen
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 09:02
O.K........dan ga ik vandaag ook 10 installeren Duimen plaatjes
Ik haak nooit af!

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 10:54
ik ben er achter gekomen dat al mijn favorieten weg zijn daar word je niet blij van.
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 11:13
naar het schijnt kan je die terugvinden in windows verkenner wordt er hier geroepen (is boven zijn cd's en diskettes aan het opruimen) nadat ik geroepen had dat je alles kwijt bent als je windows 10 installeert.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 11:20
Ik heb ook net gelezen dat de internetkosten omhoog gaan Confused Shocked
En als ik dingen kwijt ben die ik nu heb.....nou daar zou ik ook niet blij
mee zijn Bloem.
Ik heb nog maar niet geinstalleerd! Ja en nee smileys
Ik haak nooit af!

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 15:37
ga ik proberen dankjewel

oant Sjen
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 19:43
Ik zit met smacht te wachten op Windows 10, alles is beter dan dit vreselijke Windows 8 waar ik na bijna 1 jaar nog steeds niet mee overweg kan en ik ben normaalgesproken echt niet onhandig met de computer. Helaas is de upate wel aangekondigd maar voor mij nog niet beschikbaar.

Ik gebruik Google Chrome webbrowser en daarmee heb ik al mijn favorieten op elke computer waar ik ook maar inlog.  De geopende tabbladen waarmee ik thuis de computer afsluit, tover ik buitenshuis op mijn tablet of telefoon zo weer tevoorschijn. Ideaal vind ik dat. Thumbs Up

Hoe je internetkosten omhoog zouden moeten gaan bij gebruik van een nieuw besturingssysteem begrijp ik niet, tenzij je echt een mininimimaal basisabonnement hebt bij je provider voor alleen mail en wat internet. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 20:02
Heb op de gewone 7 en op de laptop 8, die gaat dus als eerste een schop onder de kont krijgen, als ik dan GIGA tevreden ben ga ik pas
over van 7 naar 10.
Dat windows 8 is echt hel en verdoemenis, helemaal kierewiet raak ik daarvan. Maar ik snap dat ik even mn favo's moet veiligstellen.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 20:53
ja dat  is zeker belangrijk.
en je wachtwoorden weten is minstens zo belangrijk. bij de opgeslagen bestanden gaat alles goed.
ik ben nu dus mijn fasebook kwijt .en heel veel handwerk site die had ik gewoon bij de favorieten gezet.
volgens Beb moet ik ze terug kunnen vinden. maar ik ben er even klaar mee.

oant Sjen
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 22:55
Originally posted by Marileen Marileen wrote:

Ik heb ook net gelezen dat de internetkosten omhoog gaan Confused Shocked
En als ik dingen kwijt ben die ik nu heb.....nou daar zou ik ook niet blij
mee zijn Bloem.
Ik heb nog maar niet geinstalleerd! Ja en nee smileys


Ik ben dan wel heel benieuwd hoe die internetkosten omhoog zouden moeten gaan?
Tenzij je nog ouderwets via een inbelmodem inbelt en de verbinding via windows 10 veel trager zou zijn dan via windows 7/8 (want dan ben je langer online, ergo meer telefoonkosten) lijkt dit me een broodje aap.
Als internetkosten omhoog gaan, dan is dat doordat de provider het tarief omhoog gooit (XS4all doet dat per volgende maand bijvoorbeeld), maar dan maakt het niet uit of ik via win7/8 internet of via 10.

Verder is het logisch dat als je een nieuw besturingssysteem installeert met een andere browser om te internetten, dat je alle wachtwoorden voor alle sites waar wachtwoorden opzitten opnieuw moet installeren.
(is trouwens vaak ook zo na het verwijderen van je browsegeschiedenis inclusief cookies en temporary bestanden).

Ik kon windows 10 al een paar maand geleden downloaden, maar heb besloten om er met mijn werkcomputer nog even mee te wachten, omdat het windows nog nooit gelukt is om in één keer een goed werkend, foutloos systeem uit te leveren.
Als over een paar maand de eerste kleine bugs zijn opgeleverd in een patch, dan denk ik dat ik het ook eens ga proberen.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2015 om 23:39
wooow C4th, en wat wilt dat allemaal in het nederlands zeggen? De eerste alinea snap ik maar dan. (gevraagd door een leek die de termen van de pc of de laptop niet kent en als ze er per toeval eentje kent dan is het een nederlandse)

En verwijderen daar begin ik niet meer aan als alles goed marsjeert want dan verwijder ik juist ietskes te veel (heb ik al eens voorgehad) en dan is het heeel hard roepen en brullen HEEEELLUP. En dan komt er hulp (de zoon) en dan zegt die, ah het gemakkelijkste is format C en ge begint opnieuw. Is zo ongeveer als een trui die bijna af is uittrekken en opnieuw breien.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 00:03
Hebben jullie dit wel gelezen dames? http://www.nu.nl/internet/4096846/consumentenbond-maakt-zich-zorgen-privacy-in-windows-10.html
Ik wacht geloof ik nog maar even...
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 13:45
@bep: Samengevat: beter nog even wachten totdat alle kinderziektes opgelost zijn (tenzij je nu windows 8 hebt, want dat is een verschrikking om mee te werken (zegt computernerd C4th).

Enne... het teveel verwijderen... dat ken ik.
Ik wilde in mijn beginperiode van het hebben van een computer eens een spelletje verwijderen. Had ik weet van Uninstall-procedures... gewoon map opgezocht en keihard op delete gedrukt... Dat ik hierbij ook andere dingen verwijderde of corrumpeerde?? Nooit aan gedacht.
Zo heb ik dus mijn io.sys verwijderd... dat is soortement van het kloppende hart van je computersoftware....
Daar hebben mijn huisgenoot en zijn vriend nog een heel leuke avond aan beleefd (nadat ze na een uurtje uitgelachen waren hebben ze het in een uur of vier redelijk weten te herstellen).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2015 om 13:55
nee 8 heb ik niet, ik heb zeven. En er geraakt keiveel op mijn laptop. (is ook een iets groter model dan mijn vorige.)
Waarschijnlijk staat er ook veel brol op maar ik ben geleerd en laat alles staan totdat het zich vanzelf vastrijdt en dan is het weer van HEEELLUPP. Kan het al zeker niet aan mij liggen dat er niks meer marsjeert. Ik krijg nu soms al de opmerking dat als er iets niet goed of snel genoeg gaat dat dat komt door de vele downloads. Maar waar dient internet anders voor, toch wel om dingen 'neer te laden' zeker om later nog eens te kunnen bezien.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 12:17
en bloem, hebt ge uwe verkenner al op pad gestuurd om de favorieten terug bijeen te fluiten?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2015 om 17:47
Ik ben al wel heel veel wijzer geworden .maar het kost mij te veel tijd.
daarom heb ik mijn Broer gevraagd om in het komende weekend de rest voor mij te doen .  
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2015 om 12:35
het gaat nu goed .FB is er weer dank zei mijn broertje.
en zelf heb ik al mijn Favorieten weer gevonden.
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2015 om 14:42
goed om horen dat al het oude onder het nieuwe draait.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns