Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2019 om 11:59
Wist je dat...
...ik hier nog een oud profiel heb wat ik niet meer gebruik...
...dat ik alles heb afgezocht naar hoe ik dat profiel kan verwijderen...
...en ik het totaal niet heb kunnen vinden...

Weet iemand of deze mogelijkheid bestaat???
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2019 om 16:42
Kippen houden niet van sneeuw, dat wist ik al, maar ik heb gisteren toch zo gelachen. Er was nog een stuk in de ren waar geen sneeuw lag
en daar strooide ik het voer. Ze kwamen 1 voor 1 het trapje af en halverwege het trapje vlogen ze om 1 meter verder voorbij de sneeuw weer te landen.
Wat een kuikens zijn het ook LOL ze zijn ook dochters van wat ik de aviateurs noemde. Ik had Leghorn eieren gekocht en de kippen die daar
uitkwamen die vlogen allemaal als de beste, die hadden voor ze uit het ei kwamen allemaal hun KLM diploma al. Ik heb nog nooit andere kippen
gehad die zo goed konden vliegen.
 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 14:00
Kan jij je dekbed bijvullen ,gewoon edelmoedig
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 13:55
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik laat de kippen altijd hun gang gaan, ik licht ook niet bij. Als de kippen ruien raken ze ook van de leg, maar het is mij altijd een raadsel
waarom ze altijd hun veren laten vallen terwijl het buiten koud is Geek


Ik denk dat vóór de winter klaar willen zijn met het breien van hun nieuwe trui. Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2019 om 08:12
Misschien maken ze dikkere veren?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:42
Ik laat de kippen altijd hun gang gaan, ik licht ook niet bij. Als de kippen ruien raken ze ook van de leg, maar het is mij altijd een raadsel
waarom ze altijd hun veren laten vallen terwijl het buiten koud is Geek
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 20:37
Als je ziet hoe ze in de zomer mijn composthoop molesteren... Vooral eksters en merels graven als bezetenen in het afval. Wat hen niet aanstaat, slingeren ze eruit. Tijdens het spitten in het voorjaar word ik nogal eens door een merel "verjaagd" omdat hij een lekkere pier te voorschijn ziet komen. Die kans geef ik hem natuurlijk.

Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 19:32
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Ik heb toevallig net vijf nieuwe vetbollen opgehangen en ze zitten alweer te smullen. Het sneeuwt hier nog niet, maar dan kunnen ze er toch weer even tegen als het straks slecht weer wordt. In de lente, zomer en herfst voer ik ze eigenlijk nooit bij, want dan is hier zoveel voedsel voor ze te vinden, dat ze het dan echt niet nodig hebben.

In de zomer en najaar hebben ze vanzelf al veel te eten in mijn tuin. Gelukkig heb ik genoeg bessen om die met de vogeltjes te delen zonder zelf iets tekort te komen. En ze eten meteen ook bladluizen op. In het najaar laat ik de laatste appels hangen voor de vogels en daar maken ze dankbaar gebruik van.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 18:21
Ik denk dat ieder maar moet doen wat hij of zij goed en doenlijk vindt. Zullen we de pinda-discussie dan nu sluiten?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 15:59
Kippen hebben een heel lang eierleg seizoen. ls de dagen kort zijn onderbreken ze de leg even en dat is goed. Hun lichaam heeft een rustperiode nodig. Maar als ze in de lente en zomer van de leg zijn, terwijl ze verder niks mankeert, dan is het mogelijk door broeds worden. Wil je geen broedende kippen, dan kun je ze met pinda´s weer aan de leg helpen en de broedheid verdwijnt. Ik heb dat wel eens zo gedaan en het werkte. Omdat ik het zelf heb ondervonden met de kippen, geloof ik die dierenarts wel en de vogelbescherming niet. Wilde vogeltjes hebben in de winter inderdaad vet nodig. Dat zit niet alleen in pinda´s, maar ook in zaden, noten en vetbollen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 12:10
Wij voeren het hele jaar door, ze weten ons te vinden en als ze broeden of jongen verzorgen, is het handig voor ze. Vorige zomer leek het me in ieder geval beter, omdat er zo weinig regen viel. Ik was bang dat er niet voldoende eten was. De eksters krijgen restjes kattenvoer. Volgens mij mag je dat de egels ook geven. Maar wij hebben voldoende slakken in de tuin voor het egeltje dat in onze tuin is ingetrokken.

Hier sneeuwt het nog niet, ik ben benieuwd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 11:04
Wat raar dat de vogelbescherming en dierenarts elkaar tegenspreken.

Voor de zekerheid houd ik het maar gewoon op vetbollen in de winterperiode, afhankelijk van het weer tot bijvoorbeeld eind maart of begin april, dan kan het toch niet fout gaan lijkt me.

Vroeger gaven mensen ook altijd melk aan egeltjes, daar dacht je dan goed aan te doen, maar dat bleek dus ook helemaal niet goed te zijn...

Ik heb toevallig net vijf nieuwe vetbollen opgehangen en ze zitten alweer te smullen. Het sneeuwt hier nog niet, maar dan kunnen ze er toch weer even tegen als het straks slecht weer wordt. In de lente, zomer en herfst voer ik ze eigenlijk nooit bij, want dan is hier zoveel voedsel voor ze te vinden, dat ze het dan echt niet nodig hebben.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2019 om 10:50
Ik had al bijna de pinda's aan de kippen gevoerd . . . maar ze zijn alweer aan de leg
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 13:39
https://www.natuurpunt.be/pagina/hoe-voeder-je-de-vogels-je-tuin#seizoen

in de lente en de zomer geen pinda's of pindakaas. Nu herfst/winter hebben die juist dat 'vet' van de pinda's nodig om warm te blijven.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2019 om 13:09
Ik had dat gelezen van die pinda's en schrok er een beetje van en heb ze binnen gehaald .

Ik heb toen een mail gestuurd naar de vogelbescherming ,om te vragen of die dierenarts gelijk had en als dat zo was of het dan niet beter was dat de vogelbescherming dat ook zou vertellen .
Zojuist kreeg ik een mail terug dat dit een onzin verhaal was .
Wel moet je er in het broedseizoen mee stoppen omdat de jonkies ze niet kunnen verteren .

Ieder moet nu maar zelf bepalen wat hij /zij doet maar ik voel me niet meer schuldig .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 16:42
Er is ook speciaal voor vogels bedoelde pindakaas. Ik denk dat daar geen zout in zit.
Heel goed om in het voorjaar aan de vogels te voeren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 15:52
Ik vond het raar dat er niets op hun site staat. Je wordt toch ook gewaarschuwd om eenden geen brood te geven en ze zeker niet bij te voeren, als ze op vrijersvoeten zijn? Ze hebben het juist over pinda's en pindakaas, alleen mag je niet de mensensoort geven, omdat daar zout en/of suiker in zit. Wat alweer achterhaald is, er zijn nu pindakaassoorten, waar alleen pinda in zit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 15:29
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Originally posted by Cocos Cocos wrote:


Ik wil je pret niet bederven, maar wacht even met het buiten hangen van pinda´s.
In pinda zit een stof die het eierleggen bevordert. Daar is het te vroeg voor. Te koud en te weinig voedsel.
Pinda´s zijn goed in het voorjaar.

Goed wintervoedsel voor vogeltjes, dat zijn vetbollen met zaadjes, en voercontainertjes met zaadjes, appels, water met suiker.


Ik kon op de site van Vogelbescherming niets vinden over kwalijke bijwerkingen van pinda's voeren. Hoe kom je aan die informatie?


Van een dierenarts. Ik heb ooit geweten wat de eierleg bevorderende stof in de pinda is, maar dat ben ik vergeten. Maar ik zou het geen "kwalijke bijwerking" willen noemen. Hobby vogelhouders gebruiken de werking om de eierleg op gang te brengen, als die te lang uitblijft. Dan is het een heel nuttig effect. En wie duiven of kippen houdt, weet ook dat er allerlei effecten zijn van verschillende voedsel componenten.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 11:46
Ik ook niet ,wel las ik dat havermout ook goed is .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Januari 2019 om 11:44
Originally posted by Cocos Cocos wrote:


Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Van die levende etalages die zag je vroeger wel eens, leuk was dat - maar een breiende etalage kan ik me niet herinneren.


Ik wil je pret niet bederven, maar wacht even met het buiten hangen van pinda´s.
In pinda zit een stof die het eierleggen bevordert. Daar is het te vroeg voor. Te koud en te weinig voedsel.
Pinda´s zijn goed in het voorjaar.

Goed wintervoedsel voor vogeltjes, dat zijn vetbollen met zaadjes, en voercontainertjes met zaadjes, appels, water met suiker.


Ik kon op de site van Vogelbescherming niets vinden over kwalijke bijwerkingen van pinda's voeren. Hoe kom je aan die informatie?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.357 seconden.
Lang Yarns