Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 167168169170171 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2018 om 10:03
Oke ze bedoelen het als muggen hihihihi nooit van gehoord. Maar de betekenis is net ff anders. Misschien omdat we uit het hoge noorden komen dat ik het niet wist LOL
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2018 om 10:12
Het woord "snood" betekent slecht, misdadig. De uitdrukking "snode plannen" is misschien wat bekender. Een snoodaard is de uitvoerder daarvan. Wat mij betreft mag je insecten daar best toe rekenen... bzzzzzzz...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2018 om 10:23
Ik dacht even zou het Bargoens zijn, maar van Dale zei dat ik enkel verouderd was.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2018 om 10:28
Bij mijn dikke Van Dale uit 2005 wordt niks gezegd over verouderd. Dan moet die veroudering iets zijn van de laatste 10 jaar.   
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2018 om 16:10
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:

Bij mijn dikke Van Dale uit 2005 wordt niks gezegd over verouderd. Dan moet die veroudering iets zijn van de laatste 10 jaar.   
Nee het woord is weer jong geworden, want mijn van Dale is uit 1999 Wink
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2018 om 11:17
Het mugje


Ach gij vrolijk zoem-zoemend mugje klein

Het is toch wel heel akelig afgelopen

Al was het warme bloed zuigen erg fijn

Je moest de lust met de dood bekopen


© Ciska

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2018 om 12:19
Deze dichter is diep in het gevoelsleven van de mug gekropen. Ik zal aan deze woorden terugdenken als ik weer eens op een nacht aan het spoken ben met meppers.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2018 om 14:42
Dichteres
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2018 om 14:47
Snap ik, maar tegenwoordig mag je in een beroep toch geen geslacht meer verpakken?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2018 om 15:26
En bij een hobbyïste?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2018 om 16:40
Hmmm, Geen idee. Maar ik vind het onzin dat de vrouwlijke benamingen verdwijnen omwille van gelijkheid. Dus dichteres vind ik veel meer op z'n plaats.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2018 om 12:36
...... dat ik bep al een poos mis?
Een week of twee.
Is ze op vakantie of, dat iemand weet?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2018 om 14:14
Dat was mij ook opgevallen.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juni 2018 om 14:39
Was mij ook opgevallen. Ze heeft sinds 31 mei niets meer gepost zag ik op haar profiel.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2018 om 10:16

Ik ben aardig uit mijn doen en behoorlijk achteruit gegaan met mijn ziekte ME. Ik weet niet of je de schrijfster Renate Dorrestein kent, die had ook ME en heeft daar over veel de publiciteit gezocht. In o.a. tijdschriften zoals Margriet, Libelle en kranten en TV. Ook had ze 25 jaar terug een boek geschreven over haar leven met ME, het heet “Heden Ik”. Ik heb het via de bibliotheek gelezen, als of ik het zelf was, zoals het daar stond. Het heeft me veel inzicht gegeven over hoe je leven is veranderd en toch wel zo zal blijven. Dan weer een stukje vooruit en dan klap je weer een heel eind terug, met wat je kan. Ook stond er in de tijdschriften dat er een patiëntenvereniging is, daar ben ik toen ook lid van geworden. Het is een fijne club, wat ook een tijdschrift uitgeeft 1x in de 3 maanden, door lotgenoten gemaakt. Je leest dan over allerlei onderzoeken en testen wereldwijd, maar ook leuke stukjes. Door de vereniging kreeg ik jarenlang 3 schrijfvriendinnen, waar er nu 1 van over is. Maar Renate Dorrestein is 4 mei overleden aan slokdarmkanker. En dat heeft me veel met me gedaan, ik heb het er best heel moeilijk mee. Een week later kregen we bericht dat er 2 mensen waren overleden die we kenden en dan krijg je weer een tik. 1 kende we via de Zonnebloem en de andere daar hebben we veel mee opgetrokken. Die heeft ook een speciaal plekje in je hart. En dan moet je dat een plaatsje gaan geven, wat niet mee valt.

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2018 om 10:31
Ziek zijn is al een ding, als dat mensen om je heen wegvallen raak je behoorlijk van slag - je eigen kringetje is gedeukt.
Doe rustig aan en heb verdriet, draai eventueel muziek en geef je geliefden de plek die ze verdienen.
 
@Lao-tse, ik denk dat we niet opgelet hebben en dat Bep op vakantie is - of beter gezegd dat hoop ik van ganser harte
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2018 om 10:41
@ Creaans heel veel sterkte gewenst
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2018 om 12:23
Aanvaarding is pijnlijk terwijl het onlosmakelijk met het leven verbonden is. Heel veel sterkte, Creaans. Desondanks heb je met die nieuwe babyslofjes weer laten zien hoe je het vernieuwende in het leven eert.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2018 om 13:25
Creaans, dapper van je dat je hier een beetje van je af kan en wil schrijven.
Zoals je zelf wel het beste weet, heeft geestelijke druk veel invloed op je ziekte.
En dan komt het feit dat moeheid je geestelijke druk bezorgd, dat maakt er een kringetje van.
Toch zullen er ook weer dagen komen dat het beter zal gaan en ik hoop dat dat heel snel zal zijn.
In de tussentijd veel sterkte.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2018 om 13:55
Ik ben er een paar dagen niet ,mijn moeder is overleden, ze is 92 en heeft een mooi leven gehad met 5 kinderen ....dit wou ik jullie efkes laten weten
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 167168169170171 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns