Wist je dat... |
Reageer ![]() |
Pagina <1 1516171819 187> |
Autheur | |
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gefeliciteerd! Wat kan je dan trots zijn he? |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1548 |
Ja alleen dit truitje brei je in één geheel
![]() |
|
![]() |
|
Lelie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1548 |
Ik had nog een bol merino liggen en dacht, daar kan ik nog wel leuk babytruitje van breien. Maar dan ben je bezig en dán pas ga ik altijd nadenken of ik wel genoeg heb. En dat had ik dus niet haha.
Die restjesmethode die jullie met dekens doen, doe ik vaak met wintermutsen. Maak ik beanies van, en dan gebruik ik dubbele draden voor nog meer kleur effect. Kinderen op m'n werk zijn er gek op, en het is super simpel |
|
![]() |
|
Lao-tse ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Je kan ook bij een project met restjes garen breigaren in één kleur bijkopen. Die gebruik je dan als bindende factor bij de restjes, zodat het toch één geheel kan worden. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23735 |
Ik heb de boeken van 3 suisses Spelen met resten, daar staan enorme werkstukken in. Bij restjes denk ik aan een doos vol kleine bolletjes in verschillende kleuren. Ik zag in een ouder haakboek wel het idee om al je resten van dezelfde dikte maar verschillende kleuren in een mat te verwerken, gewoon doorhaken al moet je middenin een toer van kleur wisselen. Dat zag er heel aardig uit. Want zo'n effect krijg je ook met gemêleerde garens, zoals Fenna.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Wist je dat:
Het breien/haken met 'restjeswol' soms niet de oplossing is? Want dan denk je: ahh dit restje kan ik mooi opmaken! En dan blijk je net te weinig te hebben, koop je weer een nieuwe bol, en blijf je alsnog met een restje over .... ![]() |
|
![]() |
|
...... ik erg blij ben met de tip die Magtelt ooit eens gaf hier: Your look for less Omdat het voor mij erg lastig is om zelf de winkels in te gaan is dit voor mij wel erg fijn. Mooie is dat elke maat dezelfde prijs heeft. Dus niet ineens vijf euro duurder omdat je een grotere maat wil hebben. Ik heb al een paar keer iets besteld daar. Dank je Magtelt.
|
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Ik ben er zeker heel blij mee en kreeg het inderdaad onverwachts
|
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Creaans kan weer veel creaties maken...
Toch leuk als zulk soort dingen uit onverwachtse hoek komen... |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14144 |
Nou Creaans,je kunt weer vooruit. Leuk.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Mijn kleindochter is geslaagd in haar zevende jaar ,nu kan ze een keuze maken wat ze verder wil leren ,dikke proficiat lief schat 🌹🏵🌸💐
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23735 |
Als je twijfelt of één bol genoeg is voor een babytruitje, kun je beginnen met voor- en achterpand, desnoods zonder boordjes. Dan kun je een andere kleur erbij pakken voor boordjes en mouwen en dan lijkt het één geheel.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Dat geeft inderdaad een heel mooi resultaat en ruimt evengoed lekker op.
|
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
![]() De enige controle die je hebt over het succes van je restverwerking is: ruimt het uiteindelijk je wolmand op? Of heb je er een lading bij gekregen? ![]() Strikte planning en een nauwkeurige weegschaal (brievenweger) zijn onmisbaar. Hoe kleiner het project hoe minder risico op tekorten. Bij een kliekjestrui moet je vooraf voor alle panden bepalen welke kleuren of soorten je mag gebruiken. Mijn moeder heeft regelmatig van restjes hele lappendekens gebreid en gehaakt. Maar zij vroeg vooraf aan familie en vrienden hun wolresten af te leveren. Dus een deken van restjes kan wel. Vaak kom je in de verleiding vanwege het mooiere resultaat om "ontbrekende" kleuren bij te kopen. Ja... dan zijn het geen restjes meer. ![]() |
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Heel herkenbaar Lelie...
Waar ik me nog wel eens over verbaas is dat mensen roepen restjes opmaken... En dan staat er een foto bij van een deken van 120x200cm... Dat zijn in mijn ogen geen restjes meer... |
|
![]() |
|
Tot je dienst, ik loop bijna alleen hun kleding te showen. Laatste aankoop is een softshell jasje, heerlijk, water- en winddicht en ademend, dus je loopt je niet kletsnat te zweten bij een buitje. Mijn schoenen zijn wel duurder, Intersko. Met brede ronde neuzen, dus mijn tenen spelen ongezien piano. Ik heb eerst twee paar gekocht om uit te proberen, ik voel ze niet tijdens het lopen, mijn eigen zooltjes kunnen er in. Nu heb ik ook sportschoenen gekocht, de Nikes waren alleen voor in de sportschool en stonden verder te luchten met droogtrommeldoekjes, dus die gaan kringlopen.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Zalig zo een sneukel wol ,daar kan je wat mee
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Wat een geweldige wolverzameling. Super besteed aan jou!
![]() |
|
![]() |
|
petraco ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5791 |
creaans wat een prachtige cadeau, daar kan je wel mooie creaties van maken.
|
|
![]() |
|
Jondala ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Mei 2015 Locatie: Best Status: Offline Points: 1516 |
Zo mooi pakket. Daar kan je weer mee vooruit
|
|
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <1 1516171819 187> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |