Wist je dat... |
Reageer | Pagina <1 179180181182183 187> |
Autheur | |
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8162 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik die kant op moet want dat ik nog veel bij moet leren
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat mij geholpen heeft is het merk & model intypen op de utoeb en dan vind je vaak filmpjes als 10 leuke dingen die jouw telefoon kan
Of 10 dingen die je niet van je telefoon wist. Sommige dingen daar denk je van pah, maar sommige zijn echt handig.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8162 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het merk weet ik wel het is een rondje met een hap eruit ,maar waar vind je het model .
Ik heb hem gekregen van mijn schoonzoon toen ik vorig jaar naar het ziekenhuis moest ,maar echt zonder dollen waar vind je het model .? Hij zit keurig in een een boekje ,maar ik zou niet weten waar ik het model moest vinden . Ik weet niet eens hoe ik hem uit het boekje moest halen Ik heb al eens een boekje uit de bieb gehaald ,maar daar werd ik ook niet veel wijzer van . |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23641 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wist je dat ik vanmorgen minutenlang bij de "service"balie van een supermarkt moest wachten tot de medewerkster klaar was met haar smartphone?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kwam gister een tiener tegen op een elektrieke fiets, pet met een grote klep op en dan naar beneden staren op de foon (helemaal geen zicht naar voren meer)
weer opkijken, weer staren naar de foon. Ik heb geen plons gehoord, dus ik denk dat ze niet naast de brug gefietst is . . . maar als ze wel in de beek
gefietst was had het me niet verbaasd.
@Mutti, ik heb zelf een android telefoon, daar heb je een instellingen menu als je daar doorheen veegt krijg je ook een keer telefoon info en
die verklapt welk merk en type je in je handen houdt. En anders het gewoon vragen aan de schone zoon.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8162 |
Post Options
Thanks(0)
|
LW
zo' n geval had ik laatst ook ,alleen reed die ook nog tegen het verkeer in . Van de week was er op de tv een training met het op je fiets rijden met je foon .Er stonden borden en ik weet niet wat nog meer . Heel eerlijk gezegd snapte ik daar totaal niets van . Ik dacht dat het de bedoeling was om te laten zien hoe gevaarlijk het was en wat er allemaal mis kon gaan als je dat deed ,het was op het schoolplein . Net zoals ze wel eens laten zien wat er mis kan gaan als je teveel gedronken hebt ,maar toen een meisje zonder fouten het presteerde hoorde ik de leerkracht zeggen goed zo . Ben benieuwd hoe ze dit Maandag gaan handhaven . Het is een kleine moeite het aan mijn schoonzoon te vragen ,maar je denkt er niet altijd aan ,en eerlijk gezegd wil ik het zelf ook zelf wel eens uitdokteren . |
|
francis3
Hobbywonder Lid sinds: 20 Januari 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wist je dat ik als 12 jarige van mijn oudste nicht die toen 9 jaar was, heel de winter een Die was effen van kleur en in het lichtblauw
geregeld een en soms weleens wel een korter model maar donkerder rood en met een zwarte, fluwelen kraag en koperen knopen aandeed om naar school te gaan. En dat niemand daar op reageerde?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12059 |
Post Options
Thanks(0)
|
wist je dat TinyPic niet meer bestaat sinds vandaag? .
Dat gaan heeeeeeel veeeeeeel van die mannekes als bovenstaande zijn die in creaties staan. Mupload nog wel tot hiertoe. Maar daar kunt ge alleen de standard gebruiken. Verkleinen geeft een zwart beeld. Efkes een proef met een andere ImgBB (klein formaat) en groot formaat : |
|
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12059 |
Post Options
Thanks(0)
|
https://nl.imgbb.com/
Dit is de link, het is gratis, ge moet u niet registreren en ge kiest bij insluitcodes : BB code groot of BB code thumbnail. De andere mogelijkheden marsjeren hier niet. |
|
|
|
pareltje2011
Hobbyguru Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5190 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ga ik proberen ,want het lukte niet meer ,bedankt bep
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14055 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Bep.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een leuke stoelen zo met ieder zijn eigen verhaal...
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
De stoelen ken ik nog van een hele tijd terug. Die blijven super!!!
Maar ik hoop van harte dat "mijn muploadje", zoals jij het me geleerd hebt destijds, het als vanouds blijft doen want ik ben op elektronisch gebied niet zo'n ster.
|
|
Cocos
Hobbywonder Lid sinds: 07 April 2018 Locatie: Flevopolder Status: Offline Points: 611 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, leuke stoelen en een handige tip. Bedankt, Bep. In de digitale wereld heb je dat probleem met wegvallende services en niet werkende links steeds vaker naarmate dat meer wordt toegepast. Met van alles en nog wat. Vorige week deed ik een paar boodschappen voor een moeilijk lopende buurman. Vroeger betaalde je dan gewoon met geld. Nu komt er geen geld meer binnen maar nummertjes op een digitale rekening. Ik moest dus met hun bankkaartje op stap, wat toch al een beetje ongemakkelijk voelt. Bij de kassa wilde ik afrekenen en daarvoor moet ik hun pincode weten. Dat maakt het nog ongemakkelijker. Ik ging eigenlijk met hun hele banksaldo op stap. Maar goed, ze vertrouwen erop dat ik dat netjes doe. Maar de kassa ging op tilt toen ik dat kaartje op de daarvoor bedoelde plek hield. Kaartje werd niet gescand. Dan moet het kaartje in de gleuf en de pincode ingetikt. Werd ook niet herkend. Komt de winkelcheffin er bij en die toetst het één en ander in op een apparaatje. Daarna weer proberen. Ligt het hele systeem eruit. Ondertussen vraagt ze of de rij klanten wil betalen bij een andere kassa. De hele rij wordt geholpen terwijl ze nog probeert die eerdere kassa aan de praat te krijgen. Dat lukt niet. Ik bied nog aan om met geld te betalen, maar dat accepteert het kassa systeem nu ook niet meer. Die buren moeten toch eten en als ik het nu voor ze betaal dan verrekenen we dat later wel weer. Dus ik probeer mijn eigen pasje, maar ook met mijn pasje lukt het niet. Ik dus maar met mijn pasje naar de andere kassa, boodschappen overzetten naar de andere lopende band, achteraan de rij aansluiten. Iedereen kan afrekenen, maar zodra ik wil betalen gaat ook die kassa op tilt. Er wordt gebeld met een service afdeling en er wordt van alles gerommeld, maar ook deze kassa wil niet meer. Natuurlijk vormt zich weer een hele rij klanten bij die kassa. Andere klanten laten hun boodschappen achter en kruipen langs de hekjes om de winkel uit te kunnen. Cheffin staat met een rood hoofd van de zenuwen net zo te zweten al ik. Er is nog een andere kassa, maar die is uitgeschakeld omdat die de zelfde storing al eerder vandaag had, zegt de filiaalcheffin. Het lag dus toch niet aan mij. Terwijl ze door iemand via de telefoon door een reset en opstart routine wordt geloodst, komt het systeem weer op gang en kan ik afrekenen. Met mijn bankpasje, want die van de buren durf ik niet meer te gebruiken. De dagen daarna blijkt het pasje van de buren ook in andere winkels het systeem lam te leggen. Dus moeten ze een nieuw pasje opvragen. Dat kan on-line. Inloggen en een paar buttons aanklikken, dan wordt er gratis een nieuwe exemplaar opgestuurd, staat er te lezen. Goed, alles is ingevuld en dan volgt BEVESTIGEN. Dan moet een code ingevoerd van een lijst met codes die de bank heeft verstrekt. Maar dan herkent het banksysteem die code niet. Volgende code geprobeerd, lukt ok niet. Enzovoort, totdat de melding komt dat hun rekening is geblokkeerd. Nu gingen de buren op tilt. Eerst via chat geprobeerd dit op te lossen. De chatlijn suggereert dat de buren beter een toezichthouder hadden kunnen aanstellen. Maar aan de hersens van de buren mankeert niks. De digitale systemen werken niet. Maar dan blijkt, dat de bank juist vandaag alle codes die ze aan klanten stuurden ongeldig heeft gemaakt. De klant had een smartphone moeten aanschaffen, een duur telefoon abonnement erbij en dan kan de bank codes sturen via die telefoon waar de buren geen behoefte aan hebben. Klant moet dan maar persoonlijk met legitimatie naar het bank kantoor komen. Dat de buren moeilijk lopen, niet dichtbij het kantoortje met een auto gereden en geparkeerd kan worden, daar heeft men van de bank niks mee te maken. Dan wordt verwezen naar de alarmlijn, dus ook die werd gebeld. Een vervangend pasje kan die alarmlijn wel verzorgen. Dat kost natuurlijk wel een paar dagen tijd. Maar zonder geldige codes kan voortaan niet meer bij de bank ingelogd. Er kunnen geen overboekingen gedaan. De vaste lasten zullen dus niet betaald worden. En de betalingsverplichtingen blijven onveranderd, ook al maakt de bank betalen onmogelijk. Alarmlijn zegt dat er een apparaatje aangevraagd had moeten worden. Een scanner, die al anderhalf jaar wordt aangekondigd, dat door de buren is aangevraagd, maar nog steeds niet is opgestuurd. Hier breek ik het verhaal af. Problemen zijn niet opgelost en het verhaal wordt in werkelijkheid nog veel gekker, maar ik denk dat nu al wel duidelijk is dat afhankelijkheid van digitale systemen niet altijd heel positief uitwerkt. O ja, die bank is de ING. De bank die vroeger staatseigendom was onder de naam postgiro, gratis bankrekeningen verzorgde met rente op je banktegoed. Na privatisering vergokte die bank zo veel geld dat de staat (wij dus) de tekorten moest aanvullen en de klanten elk half jaar hogere kosten in rekening brengt, maar aan de directie steeds meer miljoenen uitbetaalt. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8162 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben het gedoe met je eens ,maar wat moet je .?
Je bent gewoon verplicht een rekening te hebben ,maar er zijn ook nog anderen mensen gelukkig . Ik had vanmorgen iemand van de verzekering aan de lijn omdat er problemen waren . Die vroeg heel netjes of ik gezien mijn leeftijd kon mailen ,ik had ongeveer de leeftijd van zijn moeder en die kon het niet . Nou dat kan ik nog net ,toen was het probleem zo opgelost . Maar deze man zou het grootste begrip gehad hebben als ik niet had kunnen mailen . |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23641 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wist je dat Wibra weer nieuwe kleuren garens heeft liggen? En clips voor speenkoorden, houten ringen, houten kralen en grappige houten popjes om creatief mee te zijn.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pfff cocos wat een verhaal en ja ik snap wel dat ouderen niet meer alles kunnen bijbenen tegenwoordig...
We zijn in een maatschappij terecht gekomen waarbij ouderen het onderspit delven terwijl zij toch degene zijn die alles mogelijk hebben gemaakt voor ons... Ach ja service waar vind je het tegenwoordig nog... Mijn man heeft een pers gekocht waar een hoes bij zou moeten zitten... Nou inmiddels anderhalf jaar verder hebben we wel een hoes maar de verkeerde hoes die niet past op zijn machine in huis... En dan nog durven zeggen dat deze wel duurder is als het origineel... We hebben het welgeteld over 17 euro... Echt als een bedrijf daar al op zou omvallen dan kan je er beter vandaag nog mee stoppen... Oh oh ik voel een bezoekje wirba aankomen Magtelt ... |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14055 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een verhaal Cocos. Het lijkt wel of je in boek van Kafka terecht bent gekomen. Je bent tegenwoordig bijna verplicht een smartphone en computer te hebben anders kun je niet meer mee in deze maatschappij. En werkten al die computers nog maar hetzelfde, maar dat is ook niet zo. Toen we mijn rijbewijs verlenging hebben aangevraagd was iets niet duidelijk. Gebeld met de betreffende instantie. " Mevrouw rechts staat dat en dat en dat moet u aanklikken" Dat en dat stond op mijn laptop daar dus echt niet. Na lang zoeken en proberen logisch te denken stond het links boven, maar wel met een ander woord!!!! Ik weet niet meer wat het precis was. Onthouden hoeft ook niet. Over 5 jaar is het toch weer anders. Of ik heb dan een andere laptop die ook weer anders werkt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23641 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik wil al een paar dagen een verjaarscadeau voor vrienden bestellen bij Oxfam, een geitje voor Afrika, maar telkens als ik probeer te scannen met mijn ING apparaatje, krijg ik een foutmelding. Er zou ook een kleurcode moeten verschijnen om te scannen, maar bij mij is die telkens zwartwit. Via de ABNAMRO zou het wel kunnen, maar ik kan ook dwarsliggen, net als ING.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Cocos
Hobbywonder Lid sinds: 07 April 2018 Locatie: Flevopolder Status: Offline Points: 611 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ook dat nog, Magteld. Dat kan nog leuk worden met alle ING scanners die de kleuren anders doorgeven dan ze worden verzonden. Kleuren worden nu eenmaal op de ene monitor anders weergegeven dan op een andere. Daar hebben die slimmerikken natuurlijk niet aan gedacht. De ING klantenservice laat je nu ook een uur wachten. Het staat daar roodgloeiend natuurlijk. Ik denk er serieus over naar een andere bank te gaan. Maar is er beter? Online bankieren bij ING vind ik erg onoverzichtelijk geworden sinds de nieuwe opmaak. Voor de spaarrekeningen ben ik al over naar ASN. Ik heb er geen betaalrekening maar wel een gratis online spaarrekening met gratis papieren afschriften thuisgestuurd. Daarmee kan ik automatisch geld uit de ASN spaarpot naar de ING betaalrekening overboeken. Want als je de ING spaarrekeningen gebruikt kun je alleen automatisch sparen, maar niet automatisch terugboeken naar de bankrekening, op het moment dat het geld betaald moet worden. Voor de rente hoef je al helemaal niet meer te sparen bij een bank. Ik zet alleen het geld opzij waarvan ik weet dat ik het ooit moet betalen. Maar dan wil ik wel dat het geld beschikbaar is voor betaling op de datum dat het nodig is. Ik zoek ook naar een beter werkende betaalrekening. Bij voorkeur gratis, zoals de postgiro vroeger. Het zal een moeilijke opgave worden. |
|
Reageer | Pagina <1 179180181182183 187> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |