Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wist je dat...

 Reageer Reageer Pagina  <1 181182183184185 187>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 12:28
Op jouw leeftijd vallen en een heup breken.....
Dan ben je niet alleen verder van huis, maar er is zelfs een grote kans op nooit meer thuis.
Mijn moeder van 93 (oké, iets ouder), ondergaat nu die situatie. Heel triest.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 12:55
Dat is zeker triest ,is er nog wel kans op dat ze thuis komt .?
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 15:45
Originally posted by Teunis Teunis wrote:

Wisten jullie dat....

Het daaagen duurt voordat de was droog aan de lijn hangt  zelfs op de wind en onder een afdakje?
Grrrr
Toch maar weer die wasdroger gebruiken (zucht)


Kort in de droger en dan binnen kort uithangen om na te drogen, dan hoef je het meeste niet meer te strijken. Zo kost het je niet of nauwelijks extra energie.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 15:54
Ik doe het met de handdoeken net andersom .

Voordrogen binnen en dan halfvochtig in de trommel .

Dan zijn ze zacht , maakt voor mij niets uit maar manlief heeft graag zachte badlakens .
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 23:10
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat is zeker triest ,is er nog wel kans op dat ze thuis komt .?

Nee, voordat ze viel, liep ze nog met een rollator.
Na de val is ze uiteraard geopereerd en een dag of wat op bed gebleven om te herstellen.
Dat herstellen lukt matig. De kracht is uit de spieren.
Ze kan niet meer zelf uit bed komen of uit een (rol)stoel opstaan.
De wil is er wel degelijk, maar de kracht is weg. Heel frustrerend voor haar.
Nee, dat wordt een verpleegtehuis als eindstation.

Aan de andere kant, ze is er nog, en gelukkig mentaal volledig gezond.
Ik plaag haar er wel eens mee dat wat niet gebruikt wordt, ook niet slijt,
Maar ze is ook zo doof als een kwartel, terwijl ze nog steeds niet luistert.
Mijn stelling gaat ergens een beetje mank.

Ze kan de humor er wel van inzien Big smile  
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2019 om 23:28
Eerst even drogen in de trommel en dan binnen of net andersom, ik heb er binnen de ruimte niet voor.
Ons huisje is zo'n keuterboerderijtje uit eind 1880. Wel verbouwd en geïsoleerd en zo, maar de binnenruimte is meer te vergelijken met een appartementje dan met paleis Noordeinde.

Ik droog dus (noodgedwongen) buiten aan de lijn, gelukkig wel onder een afdakje tussen twee schuren in, maar met de vochtige lucht van de laatste weken, droogt het dus erg slecht. Ik heb ook een droger, en die kan ik natuurlijk gebruiken, maar dat duurt een uur of 3 per was voordat het goed droog is. Aangezien ik op wasdag drie wassen draai (ik was ook voor mijn moeder, dus ook altijd een was met lakens), ben ik dus een flinke tijd bezig met drogen. Ophangen op de lijn duurt per was een kwartiertje.

Afijn, als ik het zo opschrijf realiseer ik mij dat ik een luxe-probleem heb, ik kan de was immers dagen laten hangen, en een beetje aan het zeuren ben.

Sorry.Embarrassed
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 08:46
Het doet me denken aan vroeger thuis . Wasrekje om de kolenkachel .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 08:53
Ik heb de wasdroger weggedaan en hang alles op zolder. Er staan ramen tegen elkaar open, 's winters op een kiertje, en het is meestal binnen twee dagen droog. Strijken doe ik ook op zolder. Daar staan ook een heleboel grote boxen met garens. Twee redenen om niet te verhuizen naar een klein appartement. Bovendien vindt ik trappen lopen best goed voor mijn conditie en zou ik niet de hele dag Ton op zijn lip willen zitten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 10:40
Trappenlopen is inderdaad goed voor je conditie ,maar dit is zo'n vlizotrap ,die je eerst naar beneden moet trekken .

En de hele dag op elkaars lip zitten zou ik ook verschrikkelijk vinden .

En een appartement moet ik niet aan denken .
We krijgen wel met regelmaat briefjes in de bus of we geen verhuisplannen hebben .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 17:17
Nee, een vlizotrap zou niets voor ons zijn. Vandaag schopte het buurjongetje zijn bal op de carport. Wij durven geen ladder meer op, zeker niet om vervolgens op de carport te klimmen. Maar zijn moeder had er gelukkig geen problemen mee.

Overigens zouden wij niet eens kunnen verhuizen, omdat ik een paar keer per jaar links en rechts voor de katten zorg in kleine en grote vakanties. Mijn buren, dus ook mijn katten. Mooi en lief, alle vier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 17:24
Hier zijn het geen katten ,maar een paar keer per jaar ' avonds gordijnen dicht doen bij de buurvrouw en ' morgens weer openen .

Dat geeft haar rust ,dus waarom niet .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 08:07
Kon dat maar met afstandsbediening, lampen ook. Onze buren laten de lampen automatisch een paar uur branden en hebben meestal de rolgordijnen dicht. Maar dat hebben veel huizen. Wij zetten onze auto soms bij de afwezige buren. Post is er haast niet meer, hoogstens wat folders. Die leg ik uit het zicht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 09:43
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Kon dat maar met afstandsbediening, lampen ook. Onze buren laten de lampen automatisch een paar uur branden en hebben meestal de rolgordijnen dicht. Maar dat hebben veel huizen. Wij zetten onze auto soms bij de afwezige buren. Post is er haast niet meer, hoogstens wat folders. Die leg ik uit het zicht.
Afstandsbediening voor stopcontacten en lampen, dat bestaat. 
Google maar naar:
-> afstandsbediening stopcontacten 
-> afstandsbediening lamphouder
Daar vind je verschillende modellen. 

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 10:45
Ik weet dat er mensen zijn die er van rillen, maar ik droog in deze tijd van het jaar de was pontificaal in de woonkamer - bijkomend voordeel
is dat het vocht goed voor de houten vloer is. Soms staat de zon in de woonkamer en is het net een sauna, maar dan had ik de deur
naar de gang maar even open moeten zetten - of niet dan ?
Wel is het zo dat op de een of andere manier dan altijd mijn schoonouders (of zoals gisteren alleen de schoonmoeder) binnen komen vallen.
Tsja - smaakt de T dan minder ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 11:37
Ja Francis, maar dat hoef ik toch niet voor de buren aan te schaffen? Wat ik wil is een afstandsbediening die ik tijdelijk beheer om hun lampen en gordijnen te regelen.

Lw, je bent de baas in je eigen huis, laat ze maar rillen. Bij mij wordt gerild over de vele project-tassen die rond mijn stoel staan. Wie zich ergert mag wieberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 12:08
Je kunt het misschien eens voorstellen aan je buren, Magtelt. 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 12:17
Was er vroeger niet iets in de handel ,waarschijnlijk illegaal ,waarmee de jeugd langs een huis liep en dan de tv op een ander net kon laten springen ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 November 2019 om 17:06
Dat waren gewoon de eerste afstandsbedieningen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2019 om 16:48
Action heeft voor weinig geld een setje te koop met 1 afstandbediening + 3 ontvangers voor tussen stopcontact en lamp of apparaat.

Ik gebruik er 1 om het licht bij de buren aan en uit te zetten als ze weg zijn. De tweede ontvanger om mijn printer te bedienen, die in een andere kamer staat dan mijn computer. De derde is voor de CV ketel, die ik er mee uit zet als ik in bed lig en weer aan als ik wakker word.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 20:05
.. ik zowaar deze maand weer eens wat vrije tijd heb....
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 181182183184185 187>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.609 seconden.
Lang Yarns