wolwinkel ? |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Tineke01 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 26 September 2011 om 19:32 |
Komende woensdag ga ik met een vriendin in 'sHertogenbosch winkelen.
Weet iemand of daar misschien een wolwinkel/hobbywinkel is? Groetjes, Tineke01 ![]() |
|
![]() |
|
Leo91 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 07 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1048 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik weet dat de kwast in Den Bosch zit, maar die heeft zeg maar alles behalve op het gebied van haken/breien, ook geen garen. Ze hebben wel schilderen, decopatch, verf etc, te veel om op te noemen.
Als je in Den Bosch bent moet je eigenlijk ook langs jan de groot, daar verkopen ze de echte bossche bollen (kom je langs van CS richting de stad). Verder weet ik dat als je van CS richting stad loopt, de brug over en dan vlak na de ABN AMRO bank (ik geloof het 2e straatje) zitten 2 leuke handwerkwinkels naast elkaar: een met vanalles (schilderijen, gehaakte dingen etc) en een quilt winkel! Veel plezier! |
|
![]() |
|
rianne35 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 September 2011 Status: Offline Points: 282 |
De pipoos zit ook in 's Hertogenbosch, daar hebben ze wel een kleine selectie wol.
|
|
Groetjes en nog veel hobby plezier, Rianne.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt. |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
Een heel eind verder de Vughterstraat in dan Pipoos zitten 2 winkels van stoffenhuis Hoofs. In de ene winkel hebben ze alleen stoffen en in de andere verkopen ze ook redelijk veel wol. Volgens mij staat er op woensdag ook een kraam op de markt met wol.
|
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
en pipoos is duur
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
Leo91 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 07 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1048 |
de kwast zit inderdaad ook verderop in de Vughterstraat
|
|
![]() |
|
Tineke01 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Hallo dametjes,
Bedankt voor al jullie tips. We zijn gisteren in 'sHertogenbosch geweest. Heel gezellig! Vanaf het station zijn we inderdaad eerst ff bij Jan de Groot aangegaan voor koffie met een Bossche Bol. Heerlijk, wat een genot! Daarna over de markt gelopen, daar stond een wolkraam. We hebben er wel bij staan kijken, maar niets gekocht. Het viel ons op dat er heel veel (grof) gebreide en gehaakte kleding te koop is, ook in de winkels. Bij Pipoos zijn we ook binnen geweest. Je kijkt je ogen uit wat die allemaal verkoopt. Ik heb nu ook Zpaghetti naalden en garen gezien. Noem je dit garen? Het is net opgerolde tricotstof, erg dik hoor. Nog een paar schoenenzaken en kledingwinkels bezocht en niets gekocht. Bij C&A een shirt met lange mouwen gekocht. Met korting kostte dat 7,50 euro. Niet duur. Vanwege de hitte hadden we weinig zin om allerlei dingen te gaan passen. Je staat steeds te zweten in zo'n pashokje. Schoenen ook niet omdat we allebei wat dikkere voeten hadden. Dan van de winter nog maar eens teruggaan. In december is het overal weer opruiming en koop je soms voor weinig geld leuke dingen, toch? Groetjes, Tineke01 |
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
Das nog eens lekker winkelen. Een hele dag uit en maar 7.50 uitgegeven. Jij mag vaker gaan.
![]() |
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
Nou, ik heb wel iets meer uitgegeven aan kleinere dingetjes. Bij Blokker 2 opvouwbare tasjes/zakjes gekocht. Handig om kleinere boodschappen in te doen. Meteen eentje in gebruik genomen. In zo'n Eurolandwinkel een stofdoek gekocht voor beeldschermen en een paar inlegzooltjes. Ze hadden daar een hele sortering knoopjes, kraaltjes, en andere versierselen voor weinig geld. Lekker in staan te snuffelen. Ik dacht ik kan wel iets daarvan kopen maar heb het eigenlijk nog nergens voor nodig. In de ANWBwinkel een plastic fietshoes gekocht. Op de markt een embrasse voor een gordijn in de hal bij de voordeur. Tel het eten en drinken van de hele dag erbij plus het treinkaartje dan heb je nog aardig wat geld uitgegeven. Maar af en toe moet dat toch kunnen?
Groetjes, Tineke01 ![]() |
|
![]() |
|
Koningsdochter ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juni 2008 Status: Offline Points: 5322 |
allemaal praktische dingen toch? Die je gewoon lekker gaat gebruiken. En je anders in stappen had gekocht. Die zakjes heb ik ook van de blokker. Er zit er in elke tas wel een. Ideaal inderdaad. En hoevaak ik geen complimentje krijg bij de kassa. "Handig zeg en goed voor het milieu." Of: "Oh wat slim. Die kan je makkelijk meenemen en ze zijn reuze sterk." Heb er wel een een extra stiksel moeten geven en die andere is het handvat een beetje los aan het gaan. Maar het voordeel van deze tassen is dat je ze stikt en ze weer een tijd mee kunnen. Plastic tassen gooi je daarna weg. Manuel heeft er twee versierd voor moederdag of voor oma's verjaardagen. Ik weet het niet meer precies. Maar beide oma's hebben er dus ook een. Met schitterende strepen en stippen en de tekst: voor mijn fanTAStische oma. Ideetje van internet. Maar de oma's zijn er allebei reuze gelukkig mee. |
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
rianne35 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 25 September 2011 Status: Offline Points: 282 |
Leuk is dat zpaghetti haken! Ziet er erg leuk uit, maar heb het nog niet gedaan!!
|
|
Groetjes en nog veel hobby plezier, Rianne.
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |