Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Yarn 9 bohemian bralette

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Evaarts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 April 2020
Locatie: Vught
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaarts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Yarn 9 bohemian bralette
    Posted: 13 April 2020 om 16:09
Goedemiddag!

Ik ben vol enthousiasme begonnen aan een superleuk topje uit Yarn 9. Heb niet veel haakervaring en dat is meteen te merken, aangezien ik niet zoveel van het patroon snap.

De eerste 5 rijden lukken nog wel. Daarin maak je een deel van de cup de "basis driehoek". Dan komt het hoofddeel

"Haak als volgt langs de rand van Basis Driehoek: (kies bij stn waarin hv is gehaakt of je in bovenkant van hv of in bovenkant van originele stn haakt. Haak in welke het dichtste bij GK van deel waaraan je werkt zit, zodat het er aan GK het mooiste uitziet.

En dan komt rij 6. Ik snap niet of ik dan rij 6 meteen aan rij 5 moet haken of wat dat tussenstuk betekent.

Als ik dat namelijk doe, dan wijkt mijn lapje meteen al af van de tekening.

Alvast superbedankt!
Eva
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 17:13
Ik heb het patroon niet, dus dat maakt het lastig om je te helpen, maar ik heb wel de foto van de top kunnen vinden.

Geen idee waar je bent begonnen met haken, maar je schrijft dat het de basis driehoek is. Bedoel je daar het driehoekje in het midden tussen de cups mee?

Zoals ik het lees haak je toer 6 aan de goede kant (GK) van het werk vast aan toer 5.
Back to Top
Evaarts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 April 2020
Locatie: Vught
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaarts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 17:23
Hallo Hulten,

Zo heb ik het in eerste instantie gedaan, maar als ik met cup rechts op de tekening begin dan gaat hij vanaf rij 6 rechts omhoog en op de tekening zou het een punt moeten blijven. Ik dacht eerst het stukje daar bovenop (is een schelpenpatroon) dat het vanaf de zijkant gehaakt zou moeten worden, maar ik kreeg totaal niet hetzelfde als de tekening. Ik liep dan weer vast bij de vormende rijen (wat dat dan ook mag betekenen, een vormende rij).

Vormende rij 3:
"Sla eerste hv over, haak hv losjes in volg 9 stn, 3l (telt als 1 st), 1 st in s onderaan l, 14 st, 6hsk, 5v, 2v in laatste s, roteer werk (wat bedoelen ze hiermee?) om in rij-einden te haken, sla rij einde van Vormende rij 2 over, 1hst in rij-eind van Vormende rij 1, 1 hst in volg 4 rij -einden, 3 st in laatste rij-eind 42 stn; hv aan ben van rij tellen niet als stn.

Volg rij 3l, 1st in elke s tot eind. Dit staat apart. Geen idee wat ze daar weer mee bedoelen. En dan ga je aan de schelpen beginnen en dat is die rechthoek boven op de cup waar ook het bandje aan zit.

Ik wil het heel graag leren!

Groetjes, en alvast super bedankt voor je tijd en moeite.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 17:33
Is er een link naar het plaatje ?
Back to Top
Evaarts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 April 2020
Locatie: Vught
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaarts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 17:38
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 17:48
Het is voor mij tijd om aan het eten te beginnen, dus ik "haak"zo af.

ik neem aan dat ze met vormende rij de cupvorm bedoelen.
Roteer het werk betekent dat je het werk moet keren zo dat je aan de zijkant verder kunt gaan?

Er staan op YouTube wat filmpjes als je zoekt op: crochet bralette.
Dat zijn uiteraard andere patronen, maar misschien dat het idee je daar wat duidelijker wordt.

Zoals ik al zei, ik heb geen tijd meer. Misschien dat een van de collega hobbydozen je verder kan helpen. Ik heb woensdag pas weer een beetje tijd.
Misschien tot dan.
Back to Top
Evaarts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 April 2020
Locatie: Vught
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaarts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2020 om 17:51
dank je wel!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 10:29
Zou het kunnen zijn dat je niet met het midden driehoekje bezig bent, maar al met de cup ?
Want daar zou ik een vormende rij verwachten, een vormende rij is dus een rij die je haakt die vorm geeft aan je haakwerk - zodat het 3-dimensionaal
wordt.
Roteer werk, dat betekent draaien - ik denk niet omdraaien maar iets verder draaien terwijl je dezelfde kant voor houdt, zodat je in de zijkant van je 
haakwerk verder haakt - er staat ook 1hst in rijeind, dus je haakt dan in de zijkant.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 10:37
Ik heb op ravelry gezocht omdat ik daar de grootste foto vinden kon, de cup lijkt eerst wel steeds kortere rijen - klopt dat met wat jij hebt ?
Dan komt er een rij en die gaat er helemaal langs, langs de bovenkant en de zijkant en na wat staren lijken dan inderdaad wel de schelpjes te beginnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 18:18
Dat driehoekje is dat dat meerkleurige tussen de cups ?

Ik heb de foto nu op mijn tablet staan en kan hem knap vergroten ,maar ik heb het nog niet helemaal door
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 18:28
Zit er niet een driehoekje links en rechts van de cup ? Dan zou het kunnen zijndat je daarop gaat haken en dan kortere rijen haakt zodat je een cup model krijgt ? Daarna ga je dan over op die gekleurde schelpjes.
Back to Top
Evaarts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 April 2020
Locatie: Vught
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaarts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 18:56
Tussen de cups zit inderdaad een driehoekje, het middenmotief. Het is jammer dat er geen tekening van het motief bij zit, want de foto met het model is te klein om goed te kunnen zien wat er in die cup nou gebeurd en wat ik verkeerd doe.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2020 om 20:49
Ik kan de foto van de cups vergroten 20 bij 18 of zo ,maar dan wordt het zo wazig dat je het ook niet kan zien .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 11:31
Maar ik denk dat je gewoon bij de cups begint en zoals ik het zag is er een stuk dat aan de band zit, dan min of meer de vorming (ronding)
van de cup en dan die toer langs de boven en zijkant én daarna komen de schelpjes.

Waar denk je zelf dat je bent ? 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2020 om 11:38
Hoe heb je het driehoekje dan gehaakt in die 5 toeren ? Op de foto is dat in meerdere kleuren blauw .
Back to Top
Evaarts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 13 April 2020
Locatie: Vught
Status: Offline
Points: 7
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Evaarts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 08:01
Lieve allemaal,
Dank voor het meedenken. Ik heb op Internet een ander leuk topje gevonden mét tutorial dat werkt voor mij beter. Dus daar ben ik aan begonnen en dat gaat goed.

Groetjes,
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2020 om 10:03
Prima, want je moet er wel plezier aan beleven - het moet geen "moeten" worden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns