|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Autheur | ||
ab63
Hobbyguru
Lid sinds: 12 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3217 |
Posted: 30 September 2008 om 15:45 |
|
|
MEE EENS |
||
|
GROETJES ANGELA
|
||
![]() |
||
stridje
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2082 |
Posted: 30 September 2008 om 16:04 |
|
|
wat heb je toch vreemde wezens op de wereld echt niet te bevatten.
groetjes stridje |
||
![]() |
||
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Posted: 30 September 2008 om 16:56 |
|
|
Onbegrijpelijk dat je al die maanden zwanger bent en dan zo'n beslissing neemt. Terwijl er zoveel mensen snakken naar een lief gezond kindje. Hoe kan dat, dat niemand in haar omgeving er van wist? Of zijn er medeplichtigen? Vreselijk.
|
||
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
Tul!p
Hobbyguru
Lid sinds: 28 Januari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3367 |
Posted: 30 September 2008 om 17:06 |
|
|
Helemaal mee eens. Nous ik hoop dat de derde poging lukt, ik duim voor je |
||
![]() |
||
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Posted: 30 September 2008 om 17:07 |
|
|
Ik heb het ook gehoord en ben blij dat ze aangehouden is |
||
![]() |
||
NaJa
Hobbywonder
Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
Posted: 30 September 2008 om 17:31 |
|
|
Er is in België wel een kinderschuif, maar die ligt in Antwerpen. Kritiek dat mensen erop gehad hebben! Maar je ziet het wel... ze zouden er beter een zetten in elke provincie/gemeente/deel/...
|
||
|
Groetjes
Nathalie |
||
![]() |
||
perle
Hobbyguru
Lid sinds: 12 Juli 2006 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1575 |
Posted: 30 September 2008 om 18:09 |
|
|
[QUOTE=NaJa]
Er is in België wel een kinderschuif, maar die ligt in Antwerpen. Kritiek dat mensen erop gehad hebben! Maar je ziet het wel... ze zouden er beter een zetten in elke provincie/gemeente/deel/... Ik heb hier nu nog nooit van gehoord!!!!!! 1) Er is hier duidelijk genoeg niet genoeg informatie rond gegeven want wie weet dit en waar staan zo'n dingen! 2) In dit geval zou dit héél interessant geweest zijn!Indien de mama haar kindje echt wel het leven gunde! 3) Maar...zullen vele mensen dit niet als een gemakkelijke uitweg vinden en nonchalanter met voorbehoedsmiddelen, borelingen,mensen en gevoelens omgaan?En dan soms dingen doen(tienermoedertjes?) waar ze later spijt van krijgen? Ik denk dat we nu pas een moeilijk iets hebben aangekaart maar ben blij weer iets bijgeleerd te hebben!!!!!! |
||
|
||
![]() |
||
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23745 |
Posted: 30 September 2008 om 18:29 |
|
|
Ik heb jaren geleden bij Oprah gehoord dat in sommige Amerikaanse staten vrouwen hun baby naar het ziekenhuis konden brengen en eventueel zoveel mogelijk vertellen over erfelijke ziektes, zonder zich te identificeren. Dan waren ze niet strafbaar voor te vondeling leggen. En de baby werd dan opgevangen in het ziekenhuis tot hij/zij geadopteerd werd.
Dit was misdadig, maar ook vreemd,want als die vrouw zich had aangeboden op internet als draagmoeder, had ze er geld uit kunnen slaan. |
||
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
NaJa
Hobbywonder
Lid sinds: 28 Juli 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 437 |
Posted: 30 September 2008 om 23:19 |
|
|
In België is er toch echt zo'n schuif hoor. Ik heb er vooral van onthouden dat er een alarm afgaat wanneer er een baby ingelegd wordt en dat er dan zo snel mogelijk iemand hem/haar komt halen. Als ik me niet vergis is het nog maar een keer gebeurd. Dit vond ik op het Internet: In Antwerpen kennen we de Kinderschuif. Dit is een luik waarin moeders die niet voor hun pasgeboren baby kunnen zorgen hun kind "te vondeling" kunnen leggen. In de schuif staat een warm bedje klaar en van zodra daar een baby in ligt, wordt hij uit de schuif gehaald en verzorgd. Het is een initiatief van de vereniging Moeders voor Moeders. Er is veel kritiek op. "Het is middeleeuws", vinden velen. "Beter dan baby's tussen vuilnis te moeten leggen", vindt Moeders voor Moeders. Meer informatie vind je op http://users.telenet.be/moeders/nieuw/index.html Ik denk niet dat het als een gemakkelijke uitweg beschouwd kan worden, want dan werd het wel al meer gebruikt. Ik ben er wel van overtuigd dat men mensen in moeilijkheden (waarschijnlijk wel gekend bij verschillende instaties) beter moet begeleiden en moet opvolgen. Beter een kindje in een vondelingenschuif met kans op adoptie en een leven dan een dood kindje. |
||
|
Groetjes
Nathalie |
||
![]() |
||
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Posted: 01 Oktober 2008 om 11:56 |
|
|
gisteren is de moeder ook thuis gekomen met haar 3 dochters de vader had ze meegenomen naar Portugal .Nu zijn ze terug thuis
|
||
![]() |
||
Koningsdochter
Hobbyguru
Posted: 01 Oktober 2008 om 12:19 |
|
|
HET DOET ME ZO'N PIJN VAN BINNEN. MAAR IK WEET DAT HET KINDJE NU BIJ HAAR VADER IN DE HEMEL IS EN DAAR INTENS GELUKKIG LEEFT. VEEL BETER DAN ZE HET HIER OP AARDE HAD KUNNEN HEBBEN. MAAR TOCH, DIT KINDJE IS TOCH NIET GEBOREN OM GELIJK TE STERVEN. DIT KINDJE HAD LIEF KUNNEN HEBBEN EN LIEFDE KUNNEN ONTVANGEN. ZE HAD KUNNEN STRALEN VAN GELUK EN GELUK UIT KUNNEN DELEN. ALS ER HIER OP HET FORUM AL ZO VEEL MENSEN ZIJN DIE GELIJK ZEGGEN: GEEF HET MAAR AAN MIJ. DAN HAD MOEDER ER TOCH ZEKER EEN PRACHTBESTEMMING VOOR KUNNEN ZOEKEN. JE MOET WEL HEEL ZIEK ZIJN ALS JE DAN JE KINDJE LAAT STERVEN. NOUSJE, HEEL VEEL STERKTE MET JE IVF. HEEL FIJN DAT JE EEN ZOONTJE HEBT. MAAR IK BEGRIJP HEEL GOED DAT JE NOG EEN KINDJE WILT. ALS HET EEN KEER IS GELUKT MOET HET TOCH NOG EEN TWEEDE KEER LUKKEN. |
||
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
||
![]() |
||
T Looman
Hobbyguru
Lid sinds: 02 December 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4146 |
Posted: 01 Oktober 2008 om 22:10 |
|
|
||
|
groetjes Thea
|
||
![]() |
||
Reageer
|
Pagina <12 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |