Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zeepjes gemaakt

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rosanne View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zeepjes gemaakt
    Posted: 21 Mei 2012 om 22:26
Ik kwam zakken met zeep tegen bij de kringloop, heb een zak met 6 stukken zeep mee gebracht om er kleine zeepjes van te maken.
Heb het zeep in de magnetron gedaan, net zolang tot ik de zeep kon kneden.
Toen was het net kleien, plat gerolt en er vormpjes uitgedrukt! En van de restjes heb ik zeep kralen gemaakt!
Nou kan ik weer mooi een paar zeepkettingen maken.

Bij deze zeepjes hierboven heb ik met stempels er woorden ingdrukt.

(Ik hoop dat het is gelukt met de foto's, het is de eerste keer dat ik hier foto's plaats!)
Back to Top
yaya View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer yaya Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:34
Wat leuk, lijkt me ook leuk om te maken.
Groetjes ...

http://kristelshobbydagboek.blogspot.com/
http://www.wolenzo.be/
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:36
Leuk zeg! Kan dit van alle soorten zeep? Anders ga ik het misschien ook eens proberen want het ziet er erg leuk uit en je ziet het vaak op de hobbybeurs, maar als je zelf vormpjes kan maken is het natuurlijk nog leuker!

Veel plezier in ieder geval met het maken van je zeepketting!
Back to Top
Rosanne View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:45
Leo91
Ik denk dat het met alle zeep kan! Ik heb het ook niet tot vloeistof omgesmolten, maar tot het kneetbaar is. Nu het weer hard is voelt de zeep weer gewoon zoals voorheen.
Groetjes Rosanne!!

Mijn blog met nog meer zelf gemaakte dingen!
rosannebrandenbarg.blogspot.com
pinterest.com/rosannecreatief
facebook.com/Rosannecreatief
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:48
Oh leuk! Nou dat wordt ergens goedkope lekkere zeep komen en kneden ;)
Hoe lang heb je het ongeveer in de magnetron gedaan?
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:48
Dat is leuk!
En mooi gemaakt!!!
Dit moet ik toch ook eens gaan proberen hoor......lijkt me ook heel leuk om te doen Big smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:49
wat een idee, ik raspte de zeep altijd en met een beetje water weer een vorm van maken.
Maar dit is veel beter, lekker kleien. Thumbs Up
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:49
Ik ben ook wel benieuwd naar de werkwijze en informatie...
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:57
Wat leuk gemaakt die zeepjes in de vormpjes, dat ga ik ook eens proberen Smile
Groetjes van Jolly

Back to Top
Rosanne View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rosanne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 22:58
Hier een kleine uitleg dan! Het is echt heel makkelijk!
Ik had 3 stukken zeep in een plastic bakje gedaan en ongeveer 20 sec. in de magnetron gedaan.
Ondertussen af en toe geprobeert of het al zacht genoeg was. Bij mij werd de onderkant van de zeep heel heet en de bovenkant juist niet, dus ik heb ze ondertussen nog een keer omgedraait.
Daarna eerst de zeep een beetje gekneet zodat je 1 bal hebt, even rollen en dan kun je de vormpjes uit drukken. Ik heb ze eerst wat af laten koelen in het vormpje omdat je er anders vingers in drukt als je ze eruit wilt halen. En als tijdens het 'kleien' de zeep wat te hard word, dan hoeft het echt maar een paar seconden in de magenotron om het weer zacht te krijgen.
Met een lange sateprikker heb ik er gaten in gedrukt, zodat er natijd een lint of iets door heen kan. Dat was wel lastig want ik ging er telkens scheef door heen..
Voor de gene die het ook gaan proberen, succes dames!! Smile
Groetjes Rosanne!!

Mijn blog met nog meer zelf gemaakte dingen!
rosannebrandenbarg.blogspot.com
pinterest.com/rosannecreatief
facebook.com/Rosannecreatief
Back to Top
Jopaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jopaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2012 om 23:16
Leuk idee zeg! Wist niet dat het zo kon! Wie weet waag ik me er ook eens aan, bedankt voor de uitleg!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 01:25
Wat een leuk idee inderdaad! Zal eens opletten of ik goedkope stukjes zeep op de kop kan tikken :D
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 07:28
Wat een leuk idee ga ik ook eens uit proberen. Eerst ergens goedkope zeep vandaan zien te halen.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 08:02
leuk idee zeg!!
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
RoosjeS View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer RoosjeS Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 08:07
echt een heel leuk idee!
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 08:40
Wat leuk! Ga ik zeker ook eens proberen Smile.

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 09:11
Rosanne, hen net ff oveer je blog gefietst en wat een prachtig blog heb je. krijg er helemaal een vrolijk gevoel van. super!

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 09:34
Whaw! Wat een super idee!! Dat wil ik binnekort ook eens proberen,want de jouwe zien er echt wel heel leuk uit zo!!
Dankje voor de tip en uitleg!!!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 09:49
hup allemaal naar de action daar hebben ze vast goedkopere zeep
hahaha
Chris

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 09:53
ik plaats mijn ketting ook nog maar eens

in de kleuren delftblauw
Chris

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns