Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zelf uitnodigingen maken?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dollydotteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zelf uitnodigingen maken?
    Posted: 19 Januari 2011 om 16:22

dam maar even via een andere pc lol aangezien ik niet met mijn eigen pc kan inloggen , k'hoop dat m'n buren dit niet lastig vinden hihihi

ik geloof dat ik een tijdje terug iemand had opgemerkt die zelf kaartjes maakte

aangezien dit toch ook onder een hobby valt probeer ik hier dus even wat tips te vragen aangezien ik zelf wil proberen om onze huwelijksuitnodigingen te maken maar ben er een echte leek in ..ik heb al wat proberen op te zoeken maar dat is toch anders dan advies te krijgen van mensen die dit als hobby doen .

iemand tips om zelf huwelijksuitnodigingen te maken?

groetjes

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2011 om 20:27

Er bestaat software om kaarten mee te maken.  Dit is heel handig, maar gebruikt wel inkt uit je printer.  Dan kan je kiezen uit gevouwen kaart, of dubbele kaart. enz. Daar staan ook plaatjes op, en je kan er tekst optypen en uitprinten.

Je kan ook zelf kaartkarton kopen, je kan dan zelf de kaarten snijden en vouwen, en 3D huwlijksvellen en knippen en plakken, dan leg je een inlegvel in je kaart, zet die vast met dubbelzijdig tape, met daarop de tekst die je wilt.  Eventueel uitprinten dat het zo in je kaart komt, als je hem opendoet dat je de tekst ziet. Beetje moeilijk uitleggen.

Ik weet niet of jullie een Action winkel hebben, maar die verkoopt kant en klare kaarten , en ook kaarten die aan de voorkant geembost zijn, tenminste als ze die nog hebben. dit staat ook heel mooi, je moet ze dan zelf nog afwerken met 3D, of een mooi lintje erlangs, en je kan stickervellen kopen met het onderwerp Huwlijk, meestal zitten daar ook wel ringen op , en andere stickers die met een huwlijk te maken hebben, je kan eigenlijk van alles bedenken natuurlijk.  Het is maar net hoeveel je er moet maken, en wat jezelf mooi vind.

Groetjes Irene.

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Lidia2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lidia2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Januari 2011 om 23:45

Ik heb je een mail gezonden.

Groetjes, Lidia

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 12:40

Wij hebben toen we trouwden ook onze kaarten zelfgemaakt. En ook Manuels geboortekaartje trouwens. Met trouwen heb ik met kralen en ijzerdraad de figuurtjes geloof (kruis) hoop (anker) en liefde (hart) gemaakt en die op een grijze kaart bevestigd. We hadden er een wit doorzichtig inlegvel ingeplakt en daar onze tekst op geprint. De kaart was gewoon het formaat van een gewone rechthoekige wenskaart.

Voor Manuel heb ik eerst verschillende stroken blauw groen bewerkt papier geplakt op een wit vel. Aan de onder en bovenkant. In het midden bleef het wit. Dat heb ik op een cremekleurige kaart geprint. Ik heb allemaal kleine voorpandjes van truitjes gebreid met de mouwen er aan vast. (even uit mijn hoofd:) ik zette 8 steken op en na een aantal naalden zette ik aan beide kanten vier steken extra op. Na nog een aantal naalden zette ik de steken over op coctailprikkers aan de achterkanten deed ik mooie kralen en een stuk draad wikkelde ik op tot bolletje. Toen hij geboren was hebben Marco en mijn schoonouders de tekst op van te voren gesneden en klaargelegte blauwe inlegvellen geprint en zij hebben dat in de kaart geplakt.

Het voordeel van deze manieren vond ik dat iedereen dezelfde kaart kreeg en het echt een ontwerp was. Ik hoefde niet steeds een ander 3d plaatje te gebruiken en daar weer steeds andere achtergronden bij te zoeken. Na een ontwerp was het printen en breien (of kralen rijgen) maar.

Voor de kosten moet je het trouwens niet doen hoor. Het is duurder om kaarten zelf te maken dan ze voor een klein bedrag te laten printen. Je hoeft geen kant en klaar ontwerp te gebruiken trouwens voor een geprinte kaart. Een foto van jullie of een eigen ontwerp op de computer kan tegenwoordig ook heel goed geprint.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dollydotteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 14:35

ok bedankt al voor alle info , nu kan ik even verder dankzij julie tips

hopelijk krijg ik iets in elkaars geprutst lol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns