Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zelfscan

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zelfscan
    Posted: 06 December 2023 om 09:21
Ik las net dat veel mensen bij de zelfscan hun frustratie afreageren op supermarktmedewerkers. En dat zijn vaak jongelui van 15 jaar en ouder. En als het in een buurtsuper gebeurt, dan kennen zij die klanten ook buiten hun werk.

In onze buurt zijn het voornamelijk oudere medewerkers en die ken ik al jaren. Met een grapje en een lach gaat het prima, ik vind het nooit erg.

Dat zelfscannen vind ik handig, als er een spaaractie is, of ook gewoon, omdat je meteen kunt zien welk bedrag je moet afrekenen. Zo kun je je budget in de gaten houden. En ik houd wel van apparaatjes.

Als je iets relaxed moet doen, is het wel boodschappen doen, je regelt de maaltijden voor de komende dagen. Heb je haast, graai dan wat kant-en-klare maaltijden bij elkaar. Lange rijen bij de kassa stoorden me vroeger ook niet. Ik liet altijd bejaarden, scholieren en mensen in werkkleding vóórgaan. En overstappen naar een kortere rij deed ik niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2023 om 13:43
Mensen , met 1 of 2 boodschappen mogen bij mij ook voorgaan .
We hebben toch ook een tijd gehad dat daar speciale kassa' s voor waren .?

Aan die zelfscan  dingen heb ik een hekel .
Hier heb ik ook een hekel aan , dat z woord is kennelijk onbekend want het wordt steeds zelfstandig ,na een aantal keren is het gelukt .

Ik heb ooit een keer een onbewuste fout gemaakt .
Het was iets met 2 dezelfde artikelen en toen had ik  gewoon 2 x gescaned en dat had 2x 1 moeten zijn . 
Ik snap het nu nog niet ,maar sinds die keer doe ik het nooit meer .
Ik woon ergens waar iedereen elkaar kent , zo weet ik dus ook dat het bij een bekende schrijver mis ging 
Ik hou het bij de kassa .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2023 om 09:00
IK heb het ook eens gehad met twee bakken ijs, ik dacht dat ze hetzelfde waren, chocolade, maar er was verschil. Ik had op het plusje gedrukt. Toen kreeg ik net controle. Het meisje zei, dat ze de vergissing begreep, alleen moest het over gedaan bij de kassa. Ik scan voortaan elk artikel apart, dan telt het apparaat ze wel bij elkaar op. Ik pak het apparaat alleen bij de Plus, in AH en Deka scan ik alles in de scanruimte. Daar staat ook een kassière met zegeltjes voor spaaracties. De controles zijn nodig, omdat er zoveel gestolen wordt en uiteindelijk krijgt de klant de rekening gepresenteerd. Ik heb gehoord dat het in kassarijen ook voorkwam. Twee vrouwen deden boodschappen in één kar, één rekende af, en dan kwamen ze later terug met net zo'n volle kar én de kassabon, met de mededeling dat ze één ding vergeten waren, wat ze dan nog afrekenden. Maar de inhoud van de eerste kar zat al in hun auto.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2023 om 09:33
Ik begrijp heel goed dat de controles nodig zijn , maar als je met een schoon geweten naar buiten gaat dan schrik je toch wel ,al zijn ze nog zo begripvol .

Ik heb dan het gevoel dat je automatisch op de zwarte lijst komt .
Mijn dochter deed vorige week een verhaal van lichtjes op de scanner met een mededeling .Ik begreep eruit dat het iets met privacy te maken had 

Ik zal het nog eens aan haar vragen als het wat rustiger is 

 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2023 om 10:27
Ik ga bij de gewone kassa. Dan duurt het maar wat langer. Door al dat gedoe met zelf doen ga ik bij voorkeur niet met de trein., ik word al nerveus als ik er aan denk. Ik moet sowieso met de auto naar de trein, ruim 30 minuten lopen en het laatste stuk steil omhoog.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2023 om 10:58
Heerlijk Lidwina, 

Ik knap er helemaal van op dat er nog meer mensen zijn ,die de zenuwen krijgen van aldat zelf gepruts ik heb een OV kaart voor het geval dat ..

In het revalidatie centrum mocht je als het ging zelf diverse soorten koffie en chocomelk  halen , die beter te drinken was dan die van de afdeling .
Geen idee hoe dat ding werkte .

Wat was ik blij met de vriendelijke schoonmakers ,die het mij in alle rust voordeden .
Niemand die mij had staan tobben kwam op dat idee.
Zo kon ik mijn buurman ook blij maken met zijn geliefde chocomelk .

Nu krijg ik net bericht , dat de Regio Rijder een nieuwe manier van betalen in gaat voeren .
Ik heb het al 3x gelezen maar ik snap er niets van .
Maar weer aan de kinderen vragen .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2023 om 08:19
Ik ben al in geen jaren met de trein meegeweest, dat gedoe met in- en uitchecken vond ik al vreselijk, maar als je dan moest overstappen op een lokaal treintje, dan moest dat allemaal weer. Vergat je het dan was je kapitalen kwijt. Onze stadsbussen rijden alleen nog over brede straten, de bocht om is te lastig. De haltes liggen zó ver uit elkaar, dat je soms bijna een half uur moet lopen van huis naar halte en van halte naar bestemming. Ik heb nog wel een OV kaart met wat saldo, voor noodgevallen. Vroeger spaarde ik zegels van AH, net als mijn oma en moeder, maar op mijn mobieltje lukt dat niet. Ook andere spaaracties liet ik voorbij gaan. Nu bleek dat bij de pannenactie ook gewoon om zegels gevraagd kon worden, dus eerst scannen en betalen, dan bij de centrale kassa in de rij staan voor zegels. "Zit U niet in onze app?" Geen idee hoe ik in hun app kom.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2023 om 08:48
We kunnen er laconiek over doen ,maar het is toch eigenlijk om te huilen dat mensen van onze leeftijd zich dingen moeten ontzeggen .
Zeker zoals bij ons het geval is ,we geen auto meer kunnen rijden 

Ik vraag me af of de generatie voor ons ook dit probleem gehad heeft .

Ik herinner me wel ,dat als mijn moeder iets nieuws niet begreep en ik het voor wou doen ze als antwoord gaf : Ik heb al genoeg geleerd , laten ze ermaar voor zorgen dat wij ouderen het nog begrijpen .
Ze had jaren voor de klas gestaan , ze kwamen haar zelfs halen , toen er net als nu weer een leraren tekort was .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2023 om 08:28
Dat is het resultaat van al die kabinetten Rutte. De bejaarden moeten zo lang mogelijk in eigen huis wonen, dat is goedkoper dan bejaardenhuizen. Maar de thuiszorg is uitgekleed, het OV is uitgekleed, subsidies voor bejaardenclubs worden niet meer gegeven, kleinere woningen werden niet gebouwd. "Mensen moeten hun eigen broek ophouden", ja maar de bretels worden ons afgenomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 December 2023 om 09:59
Ben het met je eens Machtelt , maar wat gaat een nieuw kabinet 

Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2023 om 12:59
allemaal heel herkenbaar. ook ik ga niet met het openbaar vervoer.
gelukkig kan mijn man nog auto rijden. zelf rij ik al jaren niet meer.
Ik heb het ook nooit echt met plezier gedaan.
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2023 om 13:44
Ik heb het ook nooit met plezier gedaan .

Maar mijn man had de auto ook nodig voor zijn werk .
We hebben toen een automaat gekocht , maar dat hielp niet veel .
Mijn jongste dochter heeft het zelfde .
Mijn oudste heeft wel vier of vijf keer examen gedaan , maar zij rijdt overal naartoe en ik heb nooit met angst naast haar gezeten .
Mijn man kan en mag niet meer rijden en dan is het toch moeilijk .


Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2023 om 21:44

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Mensen met 1 of 2 boodschappen mogen bij mij ook voorgaan .

dat is heel hoffelijk, wordt hier in de gemeente ook wel gedaan, al heb ik wel een paar mensen waarbij ik het dus NOOIT MEER doe, reden: ik had één pakje bakboter, voor mij een madam met een volle winkelkar, en zij nam haar tijd, kar langzaam uitladen, en dan maar uitladen en pas als alles gescand was, (alles lag al op de band, en zij bleef maar wachten) toen begon ze alles netjes in de kar te laden, en maar passen en zo, en pas als alles in de kar lag, dan pas ging ze betalen.

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

We hebben toch ook een tijd gehad dat daar speciale kassa' s voor waren .?

als het druk is in de supermarkt, dan gaat kassa 1 op kleine aankopen (max 5 artikelen) en dat vind ik tof

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

 Aan die zelfscan  dingen heb ik een hekel .

gij niet alleen, ik VERTIK HET om daar gebruik van te maken, en dan het winkelpersoneel maar wat rondlummelen en niks doen?

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik heb ooit een keer een onbewuste fout gemaakt .

Het was iets met 2 dezelfde artikelen en toen had ik  gewoon 2 x gescand en dat had 2x 1 moeten zijn . 

Ik snap het nu nog niet ,maar sinds die keer doe ik het nooit meer .
groot gelijk
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns