Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zelfstrepend garen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidy* View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 Mei 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zelfstrepend garen
    Posted: 07 Februari 2014 om 21:34
Geen idee, maar 't is wel een heel leuke sok geworden! 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 19:05
Originally posted by Hulten1 Hulten1 wrote:

Ik vind het altijd een sport om met zelfstrepend garen ervoor te zorgen dat de 2 voorpanden bij een vest gelijk lopen met de kleuren. Net als de mouwen, het voor en achterpand, of de gedeeltes vanaf de halsuitsparing. Dat kost soms heel wat afwikkelen van de bollen, maar ik vind het resultaat meestal wel veel mooier.
Maar misschien ben ik wel een beetje teveel een pietje precies met die dingen.
Soms is het kleurverloop heel voorspelbaar met een paar overgangen. Dit was meer een paar korte vlekjes en dan weer lange, de 2e sok lijkt er best op, maar is toch net iets anders. Met sokken begin ik ook wel eens eigenwijs vanaf de andere kant van de bol, dan weet je haast zeker dat je een ander patroontje krijgt. Ik vond het trouwens ook moeilijk om de dame van de breiwinkel gelijk te geven, dit soort garen komt vaak het mooist uit als je gewoon rechttoe rechtaan breit, het is niet dat het kleurverloop lelijk is met een patroon, maar het komt niet zo mooi uit de verf Unhappy.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 18:18
Ik vind het altijd een sport om met zelfstrepend garen ervoor te zorgen dat de 2 voorpanden bij een vest gelijk lopen met de kleuren. Net als de mouwen, het voor en achterpand, of de gedeeltes vanaf de halsuitsparing. Dat kost soms heel wat afwikkelen van de bollen, maar ik vind het resultaat meestal wel veel mooier.
Maar misschien ben ik wel een beetje teveel een pietje precies met die dingen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 17:32
Het is heel verschillend, soms heb je een voor- en achterpand met strepen en mouwen met vlekken. In ieder geval is het duidelijk een zelfgebreid of gehaakt kledingstuk, daar kan niemand omheen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 17:11
Ik geloof niet dat ze iets speciaals bedenken. Brei je een andere maat sok, komt er een ander patroon te voorschijn. Als je dit garen gebruikt had voor een vest, dan waren de strepen in het achterpand waarschijnlijk heel anders geweest als in de 2 voorpanden. Het maakt het heel spannend op die manier.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 17:05
Originally posted by bloem bloem wrote:

wat een goed idee
Wat is een goed id ? Ik ben eigenlijk op zoek naar de theorie achter dat zelfstrepende garen, soms wordt t mooi soms vlekkerig, maar hoe bedenken ze dat, vandaar dat ik dit hier in de koffiecorner geplaatst heb.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 16:59
geen idee
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2014 om 16:53
Als fanatieke sokkenbreister, kreeg ik sokkenwol voor mijn verjaardag, maar dat fanatisme heeft ups en downs en daarom lag de wol 2 jaar in de kast Embarrassed
Nu ben ik pas weer begonnen en toch komt bij mij dan steeds de vraag op, hoe doen die geitenbreiers dat, dat verzinnen van hoe en in welk tempo je de wol verft zodat zelfs saai gebreide sokken er hip uitzien. Ik begon dus met het garen op een koon winden en dacht moet dat wat worden, beetje saai (gaap) en nu heb ik dit.
 
 
 
 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns