Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zijstik voor gordijnen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Aukje_Ki View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Oktober 2020
Locatie: Averbode
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aukje_Ki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zijstik voor gordijnen
    Posted: 06 Oktober 2020 om 18:01
Hoi,

Dit gaat niet zozeer over patronen maar meer over de stik die gebruikt wordt op onze gordijnen. We hebben er eentje kapot en zouden deze graag zelf namaken om eventueel alle gordijntjes te vervangen als het goed lukt. 
We zijn dus op zoek naar de naam of advies van onderstaande stik. Hij zit over de hele lengte vrij los en aan de achterkant is hij niet zichtbaar. Volgens kwantum gebruiken ze een rechte blinde zoom hiervoor maar als we dan vergelijken op internet is dit heel iets anders.

Kan iemand ons toevallig helpen? Als we weten welke steek het is kunnen we eventueel een naaimachine kopen of lenen die dit kan :)



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 09:20
Ik heb er geen verstand van, ik zou een goed reparatie-atelier opzoeken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 19:37
Dit is een steek die door industriƫle machines gemaakt kan worden. Je zou met het gordijn of met de foto naar een goede naaimachine zaak kunnen gaan. Daar kunnen ze je vast vertellen of er tegenwoordig huishoud machines zijn die dit ook kunnen. Ik was nl kortgeleden in zo'n zaak. Wat die dingen tegenwoordig allemaal kunnen, daar sta je versteld van. Eigenlijk moet ik zeggen: wat daar allemaal mee kan.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Aukje_Ki View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Oktober 2020
Locatie: Averbode
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Aukje_Ki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 19:48
jammer, we waren erin geslaagd om de stik met de hand na te maken maar de kans op foutjes is vrij groot en om hem losjes te laten zoals het orgineel is bijna niet doenbaar:

hier een grote voor de duidelijkheid:


en een strakke met een foutje (blauw gemarkeerd):


op zich is het geen moeilijke maar met de hand is er geen beginnen aan. Moest ik een naald hebben die het lusje door de stof kan steken zou het ,misschien nog wel eens lukken maar nu moet de hele draad er eerst door om erna volledig terug te komen


Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2020 om 20:27
Daar is inderdaad geen beginnen aan. Waarom wil je perse hetzelfde? Als je met de hand bezig bent kun je ook blind zomen. Als je dat netjes doet zie je er aan de voorkant ook niets van. Ik doe dat met pantalons en jassen. Ik kan met mijn naaimachine blind zomen, maar ik vind dat je de vouw blijft zien. Met de hand zie je niets. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2020 om 14:19
Ik zou deze toch laten herstellen bij een professioneel naai-atelier of navraag doen bij de firma waar je ze gekocht hebt. Zelf zou ik hier niet aan beginnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2020 om 16:14
Foto's zie ik niet meer ,maar als de gordijnen je na aan het hart liggen en het nog waard zijn ging ik naar een naaiatelier .

Anders ging ik blind zomen ,net zoals Lidwina .

Bij alles wat ik blindzoom maak ik na een aantal cm een paar steken op elkaar zodat de zoom niet verder los kan gaan dan die paar steken .

Uit je stukje maak ik op dat je de gordijnen gekocht hebt bij Kwantum kunnen die je dan niet verder helpen ? Zij laten de gordijnen toch ook ergens maken ?

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns