Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zomertijd

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zomertijd
    Posted: 28 Maart 2019 om 07:48
Ik ben al een beetje laat met mijn advies. Mensen die last hebben van jet-lag twee keer per jaar, kunnen één klok in huis al dagen van te voren per dag een kwartier of tien minuten vooruit of achteruit zetten. Het lichaam, huisdieren, baby's en kinderen kunnen er best tegen om ietsje vroeger of later te eten of naar bed te gaan. Als ik alleen al het aantal klokken in huis tel...een tafelklok, het tv-kastje, twee computers, magnetron, oven, dashboardklokje, medicijnwekker, klokradio, twee tandenborstelklokjes en drie horloges. Dan kan er wel één aangepast worden. Niet dat het voor ons hoeft, wij leven dat weekend gewoon naar de klok van honger en slaap.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2019 om 08:56
Ik vind het altijd een heel gedoe die zomer- en wintertijd. Laat het toch gewoon 1 tijd dan hoef je ook niet alles te verzetten en geen last van "jetlag".
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2019 om 09:58
Man lief ziet er nu al naar uit de kat komt om 6 uur mauwen dat ze naar buiten wil...
Met de tijd een uurtje vooruit komt dat op 7 uur hij blij...
Ik leef dit weekend ook met hoe ik honger heb en wanneer ik wil slapen...
Kunnen ze in plaats van de tijd iedere keer verzetten niet de wekker afschaffen...
Ik heb er zo'n verschrikkelijke moeite mee om op tijd me bed uit te komen...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2019 om 11:13
Ikzelf heb geen moeite met het verschil. Vind het juist heerlijk dat het een uurtje langer licht blijft.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2019 om 12:16
Om vroeger op te staan en langer van het licht te genieten, heb ik die verzette klok niet nodig. Wat mij betreft mag het afgeschaft worden. Ik kijk wel naar de zon!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2019 om 10:04
Als de kat nu vroeg is voor het 10-uurtje ga ik daar in mee des te minder moeite heb ik straks, maar van mij mogen ze het afschaffen.
Het extra licht krijg je toch wel mee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2019 om 09:42
Op andere zondagen slaap ik een uurtje uit, maar nu ben ik maar om 8 uur op de wekker opgestaan, omdat het feitelijk al 9 uur was. En dan is mijn dag een uur korter. Ik heb maar meteen alle klokken en horloges in mijn bezit verzet en de pillenpieper van mijn man. Hij moest op een knopje drukken en riep dat het niet werkte. Gewoon harder drukken en het lukte. En daarvoor heeft hij in de herfst een nieuwe gekocht, omdat de oude zogenaamd niet verzet wilde worden. Afijn, daar is een kringloopklant blij mee gemaakt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2019 om 10:05
Zelfs mijn wasautomaat heeft tegenwoordig een klokje . . . Wacko
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2019 om 10:18
Gisteravond had ik alle klokken al verzet... hoewel, die in de gang ben ik nog vergeten. Wij hebben twee klokken waar een zenderuurwerk in zit. Die worden vanuit Frankfurt automatisch bestuurd en lopen altijd precies op tijd. Het verzetten gebeurt dus ook vanzelf.   
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2019 om 19:38
Heb ik allemaal klokken verzet, moet ik er een aantal weer terugzetten, omdat die al automatisch zomer en wintertijd hebben aangepast. Wacko Stonden ze alsnog verkeerd.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2019 om 19:40
Ik vind het niks, dat klokgedoe. De zon trekt zich echt niks aan van de klokken die we gebruiken. Zomer is langer licht en winter is korter licht. Voor mij moet het pas 12 uur op de klok zijn, als de zon op zijn hoogst staat.

Ook mijn kat trekt zich van de klok niks aan.
Die reageert op licht en donker, koud en warm, droog en nat. Bij droog weer gaat hij ´s nachts op jacht en ligt overdag buiten in de zon te slapen. Als het regent of sneeuwt blijft hij binnen. Hij regelt dat zelf.  Hij heeft zijn eigen deur.
Smile
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2019 om 23:06
Die zomertijd is er alleen om mensen eerder uit hun bed te laten komen. Het werkelijke twaalf-uur-punt ligt nu om en nabij 13.40 uur. Als je op teletekst pagina 718 kijkt, kan je dagelijks precies de zonnestanden zien.  


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2019 om 14:30
Als je niet op de klok hoeft te leven en de ochtendzon toegang heeft tot je slaapplaats, wordt jein de zomer vanzelf vroeger wakker. Tenzij het zwaar bewolkt is.

Ik vind het helemaal niet zo een goed idee om iedereen op de zelfde tijden elke dag de zelfde dingen te laten doen. Zo bevorder je files in het verkeer, overvol openbaar vervoer, pieken in energieverbruik, lange rijen bij de kassa´s en gestresste mensen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns