Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zus die het niet begrijpt

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: zus die het niet begrijpt
    Posted: 26 September 2011 om 11:21

Afgelopen zaterdag had ik een verjaardag bij mijn zus. Mijn zus begrijpt volgens mij niet dat ik haken leuk vind. Na heel veel knuffels te hebben gehaakt, ben ik nu ook begonnen met omslag doeken en sjaals. Ik had dus mijn kate sjaal meegenomen Toen mijn zus hem zag zei ze" wat is dat nu voor een oude vrouwen sjaal wat een stom ding"

Ik snap mijn zus gewoon niet. Ze vind het raar dat ik haken leuk vind. Volgens mij vind ze het maar ouderwets. Mijn moeder maakte vroeger altijd gebreide truien voor ons, we zijn er dus wel mee opgegroeid. Ik probeer me er niks van aan te trekken maar ze moet toch weten dat ik toch ook onzeker ben en graag hoor dat ik leuke dingen maak. Gelukkig krijg ik van jullie altijd wel leuke reacties en daarom ben ik maar al te blij met dit forum. En natuurlijk met mijn twee heerlijke meiden die het ook leuk vinden dat mama ineens zo creatief is.

Moest even mijn verhaal kwijt....mijn kate sjaal en een nieuwe sjaal voor de meiden zet ik bij mijn creaties....en ik weet nu al dat jullie wel enthousiast zijn



groetjes Karina
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 11:40
Dat zijn we zeker! Wij houden allemaal van creativiteit...

Misschien is je zus eigenlijk wel een beetje jaloers op jouw dat jij zulke mooie dingen kunt maken (en zij niet)... Dat zie je vaak dat mensen dan zulk soort opmerkingen gaan maken...

Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 11:49

Hè, wat vervelend als je trots bent op iets wat je zelf gemaakt hebt!

Misschien helpt het om te denken: smaken verschillen.
Mijn man vindt mijn gehaakte Kate-sjaals ook niet leuk. Hij doet zijn best om enthousiast te zijn omdat ik het zo leuk vindt, maar het is gewoon zijn smaak niet.
Niet leuk, maar ja, smaak kun je niet dwingen. Ik houd zelf bijvoorbeeld niet van bloezen met ruches. Ook een kwestie van smaak.  

Een heleboel mensen hebben nog niet door dat zelfgehaakte en -gebreide spullen weer helemaal hip is. Die lopen, wat mode betreft, nog wat achter.

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:23
Ik heb vanmorgen mijn gehaakte omslagdoek uit 1983 te voorschijn gehaald. het enige ouderwetse eraan is dat er hele lange franjes aanzitten. Mijn Katesjaal heb ik verleden week gedragen en heel veel complimenten gekregen vooral van jonge mensen. Ik zou zeggen laat die zus maar kletsen. Zal wel een vorm van jaloezie zijn. Groetjes, Lida. Nog veel haakplezier.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:30

Karina we kunnen elkaar de hand schudden

ik heb 2 zussen en die vinden het ook raar dat ik brei en haak breien heb ik van oma geleerd en zo ook mijn zussen 1 is er links  en oma kon het haar moeilijk leren mijn tweeling zus breide zo strak die vond er al gauw niets aan ik heb toen wel wat dingetjes gemaakt mijn oma hielp me ermee

als kind ben ik er om die reden ook mee gestopt ze maakten altijd vervelende grapjes

ik ben blij dat ik er weer mee ben begonnen Ik heb er veel plezier in

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:32

ik ken het helemaal.

Mijn  ouders hebben dezelfde reactie. zelfs van de kleren die ik naai voor de kids.

"tegenwoordig koop je toch leuke kleren voor weinig...." zeggen ze dan.

ik laat hen dus ook nooit meer wat zien.

 

Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:46
Karina,

Probeer er niks van aan te trekken hoor, jij hebt een leuke
hobby en bent er zelf wel blij mee.
Hier kan je altijd je creatie's laten zien
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:48
Originally posted by esthertje esthertje wrote:

ik ken het helemaal.


Mijn  ouders hebben dezelfde reactie. zelfs van de
kleren die ik naai voor de kids.


"tegenwoordig koop je toch leuke kleren voor weinig...."
zeggen ze dan.


ik laat hen dus ook nooit meer wat zien.


 



Jammer Esthertje, jij maakt juist zulke mooi dingen
maar hier krijg je altijd wel hele leuke reactie's.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:50

Jammer hè? Dat zulke mensen er dan voor zorgen dat je dingen niet meer laat zien of minder enthousiast daardoor bent. Jammer dat ze dat zelf niet zien

Mijn zus kan niet haken of breien, mijn moeder ook niet. Mijn moeder naait en dat heb ik ook jaren gedaan. Mijn oma heeft mij leren breien en haken in de schoolvakanties, dan ging ik bij haar in Groningen logeren.

En wat zo leuk is: wij hadden begin september een etentje met de hele familie en ik was toen bezig met mijn paarse Kate. Mijn oma, die alzheimer heeft en nu zelf niet meer kan handwerken, heeft haar ogen uit gekeken. Ze vond het prachtig en zat echt te genieten dat ik gewoon aan tafel zat te haken!

Mijn familie is het inmiddels gewend dat ik mijn brei- of haakwerk overal mee naartoe sleep en het gewoon ongegeneerd uit mijn tas vis en ga zitten breien of haken

Karina: Lekker doorgaan, laat je niet op je kop zitten en je zus heeft gewoon geen smaak als ze dat een oude vrouwending vindt! Want ze zijn echt in de mode, ook poncho's en ook als ze niet in de mode zijn, ik loop bijna altijd met een omslagdoek en krijg altijd complimenten

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 12:53

Esther,ik lees dit met verbazing. Je maakt zulke leuke/hippe dingen voor je meiden. Trek je er niets van aan hoor.

Karina,je moet je er ook niets van aantrekken hoor.Misschien inderdaad een vorm van jaloersheid. Smaken verschillen nu eenmaal.

Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 13:16

zonde, jammer en de rest maarre...... gezien jouw creatie zou het ook zomaar wat jaloezie kunnen zijn..... daar al eens aan gedacht?

Of....... zij doet aan struisvogelpolitiek en wil niet inzien dat haken hip leuk en ontspannend is!!!

 

groetjes en lekker blijven haken!!

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 04 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3049
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 13:43
Niks van aantrekken, sommige mensen zijn zelf zo A-creatief dat ze gewoon niet kunnen begrijpen dat andere mensen plezier kunnen halen uit het zelf maken van spulletjes, of dat nu haken, breien of schilderen enz is maakt niet uit. Maar die zelfde mensen betalen wel een bak vol geld aan iets waar een duur merk aan hangt, maar dan is het gekocht in de winkel en dat is altijd beter (denken ze)  Gewoon lekker je ding blijven en wees blij dat je de gave hebt creatief te zijn want je zus is erg arm, en jammer voor haar dat ze die gave niet heeft.
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 28 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 425
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 14:09

fijn om te lezen dat ook sommige van jullie dezelfde ervaring hebben. Ik was nooit creatief totdat ik 3 jaar geleden wegens faillesement thuis kwam te zitten. Toen heb ik het haken herontdekt. Ik had het op de lagere school geleerd en daarna nooit meer wat gemaakt. Breien kan ik ook maar dat doe ik dan weer strak dan weer los dus dat wordt niet echt mooi.

Met deze omslagdoek was ik wat onzeker omdat het het eerste is wat ik voor mezelf maak. Ik had hem eigenlijk alleen thuis omgehad en dit was dus de eerste keer dat ik hem mee had genomen. En dan gelijk zo opmerking van je zus....gelukkig was mijn moeder blij dat ik hem bij me had.  Toen ze het koud kreeg heeft ze hem lekker om gedaan...eerste wat ze zei was "lekker warm, heerlijk"

Ik kom altijd zelfverzekerd over maar diep van binnen ben ik dat dus niet en wil ik graag horen dat het goed/leuk is. Gelukkig heb ik mijn kinderen, man en natuurlijk jullie nog

 

groetjes Karina
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 14:22

Niks van aantrekken, dat is pure jalouzie, en ze weet niet hoeveel voldoening het geeft iets zelfgemaakt te kunnen dragen omdat zij het misschien niet kan

haak rustig voort,  en laat je creaties bewonderen

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 14:45
Allemaal domme mensen. Kijken neer op iets dat zelf gemaakt is. Ze weten niet hoeveel voldoening het geeft om te zien wat je gedaan hebt. Allemaal niets van aantrekken. Daar staan wij boven. Groetjes, Lida
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 14:51
Originally posted by corine corine wrote:

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

ik ken het helemaal.


Mijn  ouders hebben dezelfde reactie. zelfs van de
kleren die ik naai voor de kids.


"tegenwoordig koop je toch leuke kleren voor weinig...."
zeggen ze dan.


ik laat hen dus ook nooit meer wat zien.


 



Jammer Esthertje, jij maakt juist zulke mooi dingen
maar hier krijg je altijd wel hele leuke reactie's.

en daarom ga ik er ook mee door.

ik laat me niet op mijn kop zitten hoor.

 

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 15:03
Juist Esther, zo is het maar net. Lida
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 15:05
We moeten maar gewoon schijt hebben aan alle zeurpieten in de wereld... Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb! Doen jullie mee
Back to Top
Roelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 15:14
Jammer Karina zeker omdat het je zus is die zo denkt, maar smaken zullen altijd blijven verschillen. Ik wens je veel plezier met haken, en... trots zijn op jezelf hoor!
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 15:18

Het interesseert mij geen drol wat andere mensen van mijn "gepruts" vinden, zolang ik er zelf maar plezier in heb en er tevreden over ben.

Maar het is natuurlijk wel leuk om eens een complimentje te krijgen

www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns