Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

zus die het niet begrijpt

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 15:27

pfff allemaal jaloers ja dat andere mensen iets met de handen kunnen en zij niet , zo denk ik erover

zelfs mijn jongste zoon van 17 vind de gehaakte kate sjaal heel mooi . hij zegt dat het "iets" heeft   jaja de uren van handenarbeid die ik erin gestoken heb hahahahhaha dat heeft die omslagdoek .

ik haak ook hoor wanneer het me uitkomt , als ik tijd heb ben ik aan iets bezig en ze zijn dat hier ondertussen stilletjes gewoon aan het worden  

niet zeuren , niet zagen , maar gewoon doen

 

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 18:07
Er zijn ook een heleboel omslagdoeken en poncho's te koop op het moment en echt niet voor oude wijven.

Natuurlijk zijn er leuke kinderkleren te koop, maar het is toch juist een sport om zelf te creëren? Een sport waar je niet van gaat zweten, waarbij je geen medesporters lens trapt en waar je nog iets leuks van overhoudt ook.

Mensen die kritiseren als je wat aparts aanhebt, dát zijn pas oude wijven. Wij zijn allemaal juist jonge en oude wijzen.

Kritiek is bijna altijd bedoeld om je onzeker te maken en onderuit te halen, mensen die dat doen zijn zelf ook onzeker en ongelukkig. Maar dat is nog geen reden om het anderen aan te doen.

Kom maar lekker bij ons als je iets nieuws gemaakt hebt, dan prijzen we je tot je barst van trots.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 19:16

Wat ik doe na zo een reactie ..... de volgende keer twee of drie sjaals laten zien.

En zeker niet laten zien dat je gekwetst bent ,ga er met een grote glimlach naartoe (ook al ben je klein van binnen ) ,en laat met trots zien wat jij met je handen allemaal kan

WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 19:44
Toen ik vorig jaar bij Hobbydoos lid werd, deed ik niet meer dan gestreepte fantasiepannenlappen haken. Diverse setjes, die ik af en toe voor een verjaardag weggaf i.p.v. een bloemetje. Ik deed er dan het wikkel van de katoen bij en schreef daarop dat het door mijzelf was gehaakt. Mijn familie reageerde daar gelukkig wel goed op. Ik voelde me dan best een beetje trots.
Daarom kan ik me goed voorstellen dat het een grote teleurstelling moet zijn als je iets hebt gemaakt en die ander vindt het stom of ouderwets.
Maar houd je hoofd fier overeind en sta erboven.
Jij hebt immers plezier in je werk gehad en gaat het nu ook met veel plezier gebruiken.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 20:11
Wat jammer dat je zo'n reactie kreeg van iemand die hele dicht bij je staat. Of ze inderdaad jaloers is of het echt niets aan vind dat doet er niet zoveel toe. Je kan toch in ieder geval zeggen dat je het knap vindt dat je zoiets kan maken?
Je ziet dat je niet de enige bent die zulke ervaringen heeft, ik ken het ook hoor!

Nah moet er niet aan denken dat ik dat MOET maken, dan heb je echt niets meer te doen in je leven... Dat kreeg ik op een verjaardag te horen bij een vriendin. triomfantelijk keek dat kreng (sorry geen ander woord voor, ken(de) haar niet eens) om zich heen of er medestanders waren. Des te meer genieten dat andere mensen ohh en ahhh riepen om mijn maaksels, daarna gingen een aantal werkjes over naar een nieuwe eigenaar. Er was iemand daarna heel stil

Je maakt mooie dingen en er zijn gelukkig heel veel mensen die je werk wel waarderen. Wat is er mooier dan het compliment van je moeder, lekker warm! Nah steek die maar in je zak zus

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2011 om 20:30
Wacht maar eens af, gebreidde en gehaakte dingen komen het
modebeeld versterken dit jaar, heb het zelf ervaren, iemand
die ook zo reageerde als jou zus kwam vorige week bij me of
ik iets voor haar wilde haken want dat was 'hot'.

Jaloezie is een gemene eigenschap die mensen niet altijd
kunnen verbergen, sluit het voor je zelf af en wees trots
op dat wat je maakt.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 09:22

Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Trek je er niets van aan, dat is makkelijk gezegd. Maar als het om je eigen familie gaat, is dat heel moeilijk. Je zus begrijpt jou niet, maar ik begrijp jouw zus niet. Ook al is het niet haar ding, dan kan ze toch op z'n minst haar negatieve commentaar voor zich houden. Gelukkig dat je ook familie hebt die wel positief reageert!

Ik weet dat mijn familie m'n haak-enthousiasme niet deelt, maar ze doen er niet negatief over. Meestal zeggen ze er niets over, maar als ze reageren, is het altijd positief: 'wat leuk gemaakt' of 'wat goed dat je dat kan'. Daar ben ik al heel blij mee.

Ik ontwerp zelf graag haakpatronen, en het fijnste vind ik om ze te delen met mensen die weten dat elk patroon uniek is, en die weten hoeveel tijd en 'moeite' het kost. En die het dan ook waarderen. Mensen zoals jullie .

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 09:59
Heb gisteren zitten stokhaken op het zwembad. Moest wachten op m'n zusje... Kids vonden het helemaal gaaf, zo'n mega grote breinaald (25mm) en wat mooi, die sjaal. Mooie kleur (roze, dank je wel Magtelt!)etc...

Er was 1x een meisje die het voor oude mensen vond... Maar toen ik vervolgens een week later een hello kitty mascotte voor een vriendin van mij mee had, was ze er opeens als de kippen bij. Of ik die ook voor haar kon maken. Nee dus, want haken is voor oude vrouwtjes... Toen keek ze wel even op haar neus... Of ik haar kon uitleggen hoe het moest, dan zou haar oma het wel maken... Nee, dat kan ook niet. Kost me veel te veel tijd, ga je zelf maar uitvogelen...

Vrijdag waren hier een paar meiden om een spandoek te schilderen. Ze waren meer aan het spelen met mijn gehaakte ballerina en de barbapapa's dan dat ze schilderden. Een van hen kan ook haken (volgens patronen, dus niet alleen heen en weer)... Ze komt binnenkort bij me om wat uit te zoeken (en haaknaalden te lenen, die gebruikt haar broertje nu voor z'n DS)...
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 10:49
Ja, precies. De meeste mensen die handwerken 'suf' of 'voor oude mensen' vinden, schrikken zich rot als blijkt dat je er superleuke dingen mee kunt maken :)
En dan bedoelden ze het natuurlijk ineens niet zo. Dan reageer ik net zoals Ieke, haha.

Gewoon doorgaan en trots zijn op wat je doet!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 10:56
lekker laten kletsen die zus
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 11:03

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Er was 1x een meisje die het voor oude mensen vond... Maar toen ik vervolgens een week later een hello kitty mascotte voor een vriendin van mij mee had, was ze er opeens als de kippen bij. Of ik die ook voor haar kon maken. Nee dus, want haken is voor oude vrouwtjes... Toen keek ze wel even op haar neus... Of ik haar kon uitleggen hoe het moest, dan zou haar oma het wel maken... Nee, dat kan ook niet. Kost me veel te veel tijd, ga je zelf maar uitvogelen...

Ha ha mooie reactie van je! Heerlijk als je de kans krijgt om lik-op-stuk te geven
.

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Ze komt binnenkort bij me om wat uit te zoeken (en haaknaalden te lenen, die gebruikt haar broertje nu voor z'n DS)...

Kun je dat uitleggen? Haaknaalden gebruiken voor z'n DS?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 13:15
Ik vroeg me af of princess Kate ook zulke reacties op haar sjaal heeft gehad.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 13:23
@ Carla: Het pennetje van de DS was kwijt. Broertje nam nu haar haaknaald (gok dat het een 2,5mm is geweest, misschien van plastic)...

Arm kind... Ik heb nog haaknaalden die ik toch niet gebruik (heb Clovers!), dus die mag ze wel van me lenen...

@ Magtelt: Queen mum en Camilla zijn natuurlijk al wat 'stijver'. De klassieke engelse vrouw, zullen we maar zeggen. Misschien heeft queen mum de princess kate sjaal wel stiekem zitten breien voor kate ;)
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 13:39

Zal ik je eens wat vertellen/tikken Karina...ik volgde dit topic niet zo, van die Kate-sjaal omdat ik niet zo graag brei maar toen ik JOUW sjaal zag d8 ik: zal ik tóch want ik vind 'm zó mooi !!!! Maar ik w8 of zoek wel een keer naar een haakpatroon, niet te moeilijk en niet te veel werk, Jips heeft er vast wel tig ergens neergezet ;-)))) ik heb trouwens nog een heel ouweke, rose dus mooi voor de Pink Ribbonmaand ;-)) die mijn moeder zo'n 75jaar geleden voor haar zieke zus heeft gehaakt en waar mijn oma/ope, die in 1946 overleed nog de franjes voor heeft gemaakt...en die sjaal is me zó dierbaar !!!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 13:41
verroest, zie nu pas dat er een gehaakt versie is van Keetjes sjaal...nou, geen ekskuus meer mogelijk voor mij...Jips, ik kom eraan ;-))))) wanneer weet ik nog niet maar de winter is lang (hopelijk!)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 16:38
Sommige zeggen dat omdat ze jarloers zijn oldat zij dat niet kunnen je moet u dat niet aantrekken zolang jij er maar lol in hebt
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 18:45
Weer een bewijs dat het hier een heerlijke omgeving is voor mensen met die "ouwe vrouwen hobby".
Ik hoop dat je er intussen wat om kunt lachen.
Ik heb trouwens in de winkels bij de herfstmode meerdere
gebreide stola's, poncho,s enz. gezien, dus eigenlijk
zijn we ontzettend hip!!! Wel doorgaan hoor!!!
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 19:20

Ik hoor het zo vaak dat t voor oude vrouwtjes is, nou lekker puh, en idd zodra ze dan de amigurumi's zien dan zeggen ze oh wat leuk! Of als mijn dochter een mooie grijs met roze gemeleerde omslagdoek heeft dan is t ineens wel cool

 

Ik heb voor mijn oma een omslagdoek gemaakt waar ik echt veel werk van heb gehad en ik weet dat zij weet hoeveel werk dat is, dus dan wordt hij ook gewaardeerd.

 

lekker niks aantrekken van je zus en gewoon doen waar je zin in hebt hoor

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 20:05
Meer dan 40 jaar geleden heb ik een smockjurkje gemaakt voor de baby van een vriendin. Zij was er heel blij mee. Alle drie haar dochters hebben het gedragen. Zeker wel 10 jaar later kwam ik jonger schoonzusje van die vriendin tegen en die zei het volgende:"weet je wel dat dat jurkje van jouw de feestjurk is geweest en nog is van alle meisjes in de familie!" Nou, dan groei je een meter. Groetjes, Lida
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 20:21

Dat zijn de complimenten waar je het voor doet! Erg leuk!

Vorige week had ik trouwens wat gehaakte herfstdingetjes neergelegd op de herfsttafel van onze jongste op school. De juf heeft me er apart op aangesproken, ze vond het hartstikke leuk. "En hij neemt ook altijd van die leuke knuffels mee"  En dan blijf ik weer een tijdje doorgaan .

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns