Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenZware vulling?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1427
Direct Link To This Post Onderwerp: Zware vulling?
    Posted: 23 Maart 2010 om 14:11

Hallo,

Ik ben Amineko aan het haken, heb het hoofd en lijfje af, maar nu moet ik in het lijfje zware vulling doen. Nou had ik een nylon kous gevuld met gele erwten, en dat was perfect, lekker soepel zeg maar, en toen zei mijn vriend: "en als die vrouw hem dan in de was doet?" Daar had ik in mn entousiasme niet aan gedacht, dus nu zit ik met een "lege"kat, hoe doen jullie dat? Of moet ik m dan met fibervulling vullen of wordt dat echt niet mooi? Ik heb ook knikkers geprobeert, maar dat wordt lelijk bobbelig

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 14:34
Ik gebruik ook knikkers maar zorg ervoor dat ze in het midden van de knuffel zitten, dus de poppenvulling er rond. Zo krijg je geen 'bobbels'
Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1427
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 14:40

Ohja, dat kan natuurlijk ook! 

Bedankt voor de tip! (het lijkt zo simpel als iemand het zegt, maar kom dr maar es op)

Back to Top
Het--ty View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 83
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 17:39

Voor mijn gehaakte kat heb ik een zak aquariumsteentjes gekocht in de dierenwinkel. Goedkoop en de kat kan gewassen worden.

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 21:01
IK heb recent kattenbakkorrels gebruikt. Denk dat ik de ontvanger maar meld dat het kado niet gewassen moet worden 
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2010 om 23:33

nou , ik heb daar dus ook helemaal niet bij nagedacht , de mijne is ook gevuld met halve doperwten

 

Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1427
Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2010 om 11:15

Bedankt dames! Ik heb ondertussen een zak maagkiezel in huis.( dat zijn van die steentjes die duiven eten) Het is niet scherp, en lekker klein, ik wou ook aquarium-steentjes kopen, maar maagkiezel was iets goedkoper, en ik heb wel knikkers in de handjes en voetjes gedaan, want dat was lekker makkelijk  (er hoefde alleen één klein knikkertje in) Het lukte mij niet om de knikkers midden in een stuk vulling te plaatsen, dat is echt een pas en meet werkje

Ik had er ook aan gedacht om kattebak korrels te gebruiken maar dat gaat klonteren in de wasmachine... En erwten vond ik persoonlijk echt goed, en ik denk dat ze het in de wasmachine wel overleven, maar als je dat een uurtje in een sopje zet gaat het niet goed denk ik

Maar ik ben al best wel ver nu , als hij af is, plaats ik een foto in mijn creaties en dan zet ik de rest wat ik heb gemaakt voor pasen er meteen bij!

Groetjes van Dinie

Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2010 om 11:57

Er bestaat Plastic granulaat (kijk HIER maar even) wat je heel goed gebruiken kun om je knuffel  ' zwaar 'op te vullen. Kan met knuffel en al in de wasmachine. Nooit erwten o.i.d. gebruiken, er kunnen kevertjes in zitten/komen en als die uitkomen kan je knuffel in de vuilnisbak. Kattebakkorrels zijn ook niet geschikt , zeker niet voor een kind/kindje met een allergie , en wassen kun je ze al helemaal niet evenmin als de erwten.

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2010 om 12:04
Vislijn-loodjes kun je er ook goed voor gebruiken.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2010 om 12:23
Ik heb altijd gewoon erwten en bonen gebruikt. Voor een sierknuffel is dat meer dan voldoende, want mocht die echt vies worden, dan kun je hem best even onder de kraan met shampoo wassen ; wordt wel weer droog.

Voor in de wasmachine echter is het geen optie ; dan zuigen ze zich helemaal vol en kun je hem weggooien. Dus voor kinderen gebruikte ik altijd alleen zachte vulling.

Nu heb ik echter vorige week de hand kunnen leggen op een zak met veertig kilo plastic-granulaat (moest er wel effe voor naar Limburg), genoeg voor ongeveer een kleine zitzak (alleen veel te zwaar), dus mijn vulling-problemen zijn voor de komende honderd jaar ofzo opgelost.
Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Februari 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1427
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2010 om 12:45

Ik heb m af nu, met maagkiezel gevuld (alleen het "kontje") en echt bewegelijk is het niet, ik heb de nylonkous er te strak omheen gedaan   maar de vrouw waar voor ik hem heb gemaakt, spaart katten en hij komt dus gewoon op een vaste plek te staan, dat scheelt weer  Ik was ook op zoek naar plastic korrels, maar had er geen idee van dat dat granulaat heette   Maar ja zo zie je maar weer: "Al doende leert men"

Bedankt dames!

Back to Top
wikkie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 16 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 862
Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2010 om 14:56
Er is ook sierzand te koop bij blokker en meer van dat soort winkels en in tuincentra. Je hebt het in fijn, wat misschien tussen de gaatjes van je haak werk uitloopt, maar er is ook een grovere soort wat mij wel geschikt lijkt.
Back to Top
Crea Thea View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 55
Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2010 om 22:23
ik zit met hetzelfde 'probleem' van de wasbare vulling. Via deze website heb ik plastic granulaat besteld. Wellicht een tip voor de toekomst...
Groeten, Thea
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 13:47
Ik heb inderdaad precies op dit moment een vraag van iemand die haar knuffel vol erwten en bonen graag wil wassen, en nee, dat kan dus niet. Steentjes is wel een goed idee, maar ALS, ik zeg ALS dat kapot gaat in de wasmachine, kun je de wasmachine wegdoen.

Gelukkig heb ik een paar maanden geleden mijn handen kunnen leggen op een grote zak plastic granulaat, en dat is het enige dat ik nu nog gebruik. Lekker zwaar, niet te grof en niet te fijn EN wasbaar. Maar knuffels die echt specifiek voor kinderen zijn, die vul ik eigenlijk altijd met uitsluitend fiberfill. Dan is het wassen geen probleem, maar is het ook geen ramp als de knuffel onverhoopt kapot mocht gaan.

Citeer ik zit met hetzelfde 'probleem' van de wasbare vulling. Via deze website heb ik plastic granulaat besteld. Wellicht een tip voor de toekomst...
Mozes kriebel, 1,25 voor een zakje van 150 gram......da's niet mis ! Ik heb hier ongeveer twee grote vuilniszakken staan die me samen 50 euro gekost hebben !! En vooral met sommige knuffels gaat het HARD , daar zou je met die prijzen zo een tientje vulling in gooien :shock: .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 16:03
Als je de korrels of steentjes in een zakje van fiberfill (vulling voor slaapzakken en doorgestikte jassen) stopt, blijft het vast mooi op zijn plaats. Want dat is ruw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns