Zwembandjes haken |
Reageer |
Autheur | |
Nancy Louise
Groupie Lid sinds: 29 Augustus 2022 Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 15 hours 37 minuten geleden om 20:17 |
Beste handwerksters, Ik loop tegen een haakprobleem aan waar ik niet uitkom of ik zie het gewoon niet. Ik ben met het haakpakket Eddy Muis bezig waar ik zwembandjes moet haken. Dit is het patroon van de zwembandjes. 1. Haak 5 l + 1 keerlosse (deze telt niet mee als steek) 2. Sla de 1e losse vanaf de haaknaald over, haak rondom de ketting; 10 v Hier begrijp ik het al niet ... moet ik de ketting sluiten? 3.t/m 8. 1 v in elke v. Vul het bandje op ... huh????? 9. 2 v, vouw de bovenkant dubbel en haak met 5 v.dicht. 10. 1 keerlosse, 5 v in elke v. 11. Keer, haak in de voorste lussen 5 v keer, haak nu in de overgeslagen lussen 5 v. 12. t/m 15. 1 v in elke v. Vul dit deel ook op. 16. zie 9. 17. zie 10. Hecht af, laat een lange draad over. Vorm een cirkel en naai het uiteinde vast aan de 5 l van het begin. Schuif de zwembandjes over de armen van de muis. Ik weet niet of ik nu gewoon een lapje aan het haken ben of dat ik in de rondte haak. Bij punt 2 zit ik al vast. Kan iemand mij aub uitleggen wat ik moet doen? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Ik ben met de muis al klaar en nu loop ik tegen zoiets simpels aan wat ik niet snap of gewoon niet zie. Ik hoop op wat hulp van de ervaren handwerksters onder ons Alvast heel erg bedankt. Groet Nancy
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12129 |
Post Options
Thanks(0)
|
ge moet dus 6 lossen haken, de eerste overslaan, 5 vasten haken en aan de onderkant van de lossenketting verder gaan en daar de volgende 5 vasten haken. dan krijgt ge een 'gesloten tubeke'
|
|
Nancy Louise
Groupie Lid sinds: 29 Augustus 2022 Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goedemorgen Bep, Dank je wel voor je reactie en uitleg maar ik snap het nog steeds niet. Zoals ik het lees moet ik 6 losse haken dan de 1e l overslaan, 5 vasten haken en aan de onderkant weer 5 vasten haken. En dan? Moet ik in de rondte haken? Ik krijg dan een soort vingerhoedje. Ik zie het gewoon niet...
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12129 |
Post Options
Thanks(0)
|
in de rondte verder ja, ge moet een tubeke krijgen. tot en met toer 8 vasten haken, dan vullen. 2 vasten haken en het gevuld tubeke dubbel vouwen en dichthaken met vijf vasten.
1 keerlosse, omdraaien en vijf vasten, omdraaien en dan zoals in het begin 5 in de voorste lus, en 5 in de (als ge het een beetje draait) weer in de voorste lus. en dan vasten in de rondte om het 2de deel van het bandje te haken, opnieuw dat stuk vullen en samenhaken en een rij vasten erbovenop en die rij verbinden (vastnaaien) met de opzet. En dan zoudt ge dus een zwembandje moeten hebben |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |