Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breipatroon trui

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 09:10
Staat er dan niet in je patroon hoeveel steken je moet minderen en om de hoeveel centimeter ?
Waarschijnlijk aan weerszijde van je pen .
Op hoeveel steken moet je in totaal uitkomen ??


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 12:47
sorry .minderen moet natuurlijk meerderen zijn .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 13:13
Er moest in of na de 12de naald gemeerderd worden, ik neem aan 3 x, dan komt het patroon weer precies uit. Maar omdat dat problemen leek te geven, gaf ik de tip om meteen na de boord alle meerderingen te doen, dan is de mouw wijd genoeg en het poft maar een beetje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 14:18
Dat is mij dan ergens ontgaan .

Ben alleen het telpatroon met het kadertje tegen gekomen .

Ik had het idee dat je steeds na 12 naalden moest meerderen .
Vandaar mijn mijn vraag hoeveel steken er uiteindelijk op je pen moest staan . Moet er ook nog geminderd worden voor de mouwkop of blijft die recht ??
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 14:39
Met meerderen is het vooral altijd een uitdaging om ook echt te meerderen met zo'n patroon en niet per ongeluk steken weer kwijt te raken.
Ik zou als je steeds 1 steek moet meerderen gewoon meerderen zoals je zelf altijd doet en dan pas de volgende toer de steek meepikken in het patroon.
Want de steken die je meerdert zitten dicht aan de kant en vallen haast in het niets als je later de mouw dichtnaait - dus normaal meerderen
lijkt mij prima (b.v. verdraaid uit de tussendraad - het is maar net wat je gewend bent).
De grote uitdaging is om de steken ook te behouden niet dat je opeens mindert zonder dat er ergens anders omslagen tegenover staan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 17:50
Het is het beste om het telpatroon aan het begin en eind te markeren met een stekenteller of draadlus in een andere kleur. En dan de meerderingen gewoon in tricotsteek breien tot ze mee kunnen doen. Overigens wat is het nut van de verdraaid averechte steek, die in twee naalden van het telpatroon voorkomt? Daar zou in echt van in de war raken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 17:57
Dat heb ik me ook al af zitten vragen ,waarschijnlijk krijg je daar een groter gat zonder een grote lus te krijgen . Zo kwam het bij mij tenminste eruit te zien .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 18:53
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Het is het beste om het telpatroon aan het begin en eind te markeren met een stekenteller of draadlus in een andere kleur. En dan de meerderingen gewoon in tricotsteek breien tot ze mee kunnen doen. Overigens wat is het nut van de verdraaid averechte steek, die in twee naalden van het telpatroon voorkomt? Daar zou in echt van in de war raken.
Als je 2 omslagen na elkaar hebt en die brei je beide recht, dan hou je maar 1 steek over - raar maar waar.
Bij 2 omslagen brei je dus vaak de eerste recht en de 2e averecht, dat verdraaid zal zorgen dat de gaten niet enorm zijn.
Dus je moet daar toch altijd al nadenken, dan kan dat verdraaid er ook nog wel bij - ik denk dat de ontwerpster dat gewoon hardop
tegen zichzelf zei 'hè verdraaid' en dat ook zo opgeschreven heeft . . . WinkLOL
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 08:50
Dank je Machteld, ik zal t proberen, maar t is wel
opletten geblazen!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 08:53
Heb je een goede toerenteller? Of schrijf je alle naalden uit en zet je een kruisje als je die naald gedaan hebt?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 08:57
Ik schrijf alles op. En ik moet eindigen op 68 st. En de mouw is recht van boven.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2018 om 17:39
Je moet dus in totaal 12 steken meerderen ,dat is aan iedere kant 6 als ik het goed heb .
Moet dat steeds om de 12 pennen (kader) .? Kom je dan uit met de lengte van je mouw .?
Wees maar blij dat hij recht is ,anders kon je nog aan het puzzelen met minderen in je patroon .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2018 om 14:28
als je met de vijfde steek (dus de eerste van het kaderke) bent begonnen, is het meerderen (om de zoveel naalden 1 steek) totdat ge terug een volledig kaderke hebt aan sweerszijden. Ik persoonlijk zou in de averechte naald, de kantsteek meerderen in het begin en op het einde. En dan kunt ge elke keer de steek breien zoals juistekes buiten de kader, en zo verder tot ge terug een heel telkaderpatroon hebt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns