Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cal: golfdeken

 Reageer Reageer Pagina  <1 11121314>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nikaatje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2013
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nikaatje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2013 om 14:05
Hallo allemaal,
Ik heb net met veel plezier jullie berichtjes gelezen over jullie dekenproject. Ik ben erg benieuwd hoe ze gaan worden! Ik wil zelf ook graag zo'n deken gaan haken en ben benieuwd welk materiaal jullie gebruiken. Tot nu toe heb ik alleen nog met 100% katoen gehaakt, maar ik merk dat dat ook wel zwaar wordt voor een deken. 
Veel succes verder met jullie dekens!
Groetjes, Nika
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2013 om 16:33
Ik gebruik een dubbele draad acryl voor mijn deken. De draad was erg dun en met dubbele draad, haak ik hem nu op 3,5.
 
Leuk dat je er ook aan wilt beginnen, hij is verslavend, maar bij mij nu even niet, vanwege het warme weer.
Succes !
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1408
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2013 om 21:42
Ik maak hem wel van katoen, Catania en Phil cotton 3,, wordt inderdaad wel wat zwaar, maar dat vind ik juist wel fijn voor een deken
Groet,

Yobsje
Back to Top
San-nie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2013
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer San-nie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2013 om 10:18
Back to Top
San-nie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 10 Mei 2013
Locatie: Schiedam
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer San-nie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2013 om 10:22
Sorry hoor, ik krijg het nog regelmatig voor elkaar om op de verkeerde knop te drukken zodat ik reageer voor ik iets getypt heb. En geen idee hoe ik die lege reactie dan kan verwijderen Embarrassed
Maar ik wilde zeggen dat ik alleen acryl gebruik van de zeeman(Royal) en de wibra(Saskia) en een paar kleuren van Stylecraft Special DK (=ook acryl)
Ik gebruik dit allemaal doorelkaar met haaknaald 4 en dat gaat prima.
De stylecraft is iets dunner en zal denk ik ook lichter zijn als je alleen die zou gebruiken maar hij is ook duurder dus vandaar dat ik mix met andere acryl. De deken moet wel een beetje betaalbaar blijven.Smile
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Juli 2013 om 11:00
Geeft niets hoor San-nie, al doende leert men !
 
Als je bij je lege berichtje op 'post options' (rechts boven je bericht) drukt. Dan kun je kiezen voor wijzig bericht. En onder je bericht zie je dan een knop verwijder bericht.
Zo zou je volgens mij je lege berichtje kunnen verwijderen.
Back to Top
Haakmama View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Maart 2013
Locatie: Renswoude
Status: Offline
Points: 190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2013 om 13:26
Helaas ligt mijn deken (en al het andere haakwerk) al een poosje stil. Ivm hevige hoofdpijnen doorverwezen naar de neuroloog. Niets mis in mijn hoofd gelukkig, maar waarschijnlijk een extreme opspeling van mijn whiplash. Ik ga met kleine stapjes vooruit en samen met de fysio en chiropracter hoop ik van de medicatie af te komen. Haken is geen optie. De deken word uiteindelijk in overleg met mijn schoonzus en zwager een grotere voormhun ledikant. Breed genoeg was ie gelukkig al. Moet nu alleen meer toeren. Ons neefje is inmiddels al geboren.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2013 om 18:11
wat sneu voor je haakmama dat je dekentje niet op tijd af kon geraken wegens gezondheidsproblemen ,maar de schoonzus heeft hopelijk tijd genoeg en zal heel tevreden zijn met haar deken Thumbs Up 
veel beterschap
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2013 om 18:15
Heel veel sterkte Haakmama, ik weet precies hoe je je voelt.
Heb namelijk min of meer hetzelfde gehad (geen wiphlash, maar wel vreselijke hoofdpijn), naar een plaatje kijken in een boek, gaf al helse pijnen. Lezen, computer, ... lukte ook niet meer.
Ik ben vergeleken met toen redelijk opgeknapt, maar medicijn vrij ben ik zeker niet.
 
Heel veel sterkte !
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 20:29
Vanavond weer een stukje aan mijn deken gehaakt !
Ik had er opeens zin in en het valt gelukkig mee met de warmte. Want het is toch al wel zo'n formaat, dat je er voor een gedeelte toch onder zit / ligt. Wink
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Belgiƫ
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2013 om 21:00
Door mijn extra zigzagpatroon heb ik 3x zoveel draadjes in te stoppen. 1/3de is bijna klaar. Door de hitte werkte ik er niet aan of in slow motion. Confused
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2013 om 18:31
Oeps Embarrassed nu ben ik naast de deken, ook nog aan een omslagdoek begonnen.
 
Maar ik ben ook weer braaf met mijn deken bezig, nu het niet meer zo heel warm is !
 
Succes Dine met al die draadjes ! 
Ik ben blij dat ik het tijdens het haken heb bijgehouden.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2013 om 10:51
dat is teveel van het goede Cully Wink
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2013 om 20:00
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

dat is teveel van het goede Cully Wink
 
Embarrassed Vandaag bij 'blij dat ik brei' geweest en mezelf acryl-katoen cadeau gedaan voor de poncho !!!
AAAHHHH, heeft iemand nog een doosje tijd te koop ?
 
Ik ga eerst mijn deken afmaken en daarna gewoon met de omslagdoek, poncho en alle andere dingen die er nog liggen aan de slag. Een beetje afwisseling is niet verkeerd, nu alleen hopen dat er ook ooit iets afkomt.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2013 om 00:26
daar ben ik zeker van cully Wink hoop doet immers leven e Big smile
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
lieveAstrid View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2013
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lieveAstrid Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2013 om 21:21

over de 1e toer lossen.. ook een oplossing is.. elke 3e losse overslaan bv

en.. als je altijd extra lossen haakt, hoe je de draad niet af te hechten; als je gewoon begint met een lus, deze niet al te strak aantrekken; dit kun je het later ook gewoon weer uithalen (gaat iets langzamer met uithalen, maar scheelt wel weer een af / aanhechting van draadjes)
 
ik haak standaard 10 lossen te veel :-)
 
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2013 om 18:07
Ik ben aan mijn laatste kleurtje bezig !
Daarna nog wat draadjes afwerken en dan is mijn deken klaar. Kan ik daarna aan mijn poncho gaan beginnen. Van de andere kant vind ik het ook wel jammer, als hij klaar is, want vond de Cal wel erg leuk. Werd ik toch steeds weer gestimuleerd om weer verder te haken. Smile
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2013 om 18:16
Dan maak je van de poncho toch ook een CAL?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2013 om 16:59
Mijn golfdeken is af !!!! Big smile
 
Zie hier het resultaat (in mijn creaties):
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2013 om 23:17
prachtig hoor Cully , dit heb je schitterend gedaan Clap
In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 11121314>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns