Hulp nodig bij vertaling bloem |
Reageer ![]() |
Autheur | |
LiaB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 26 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 101 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 02 September 2012 om 14:00 |
Ik heb een leuke bloem gevonden op internet.
Geen idee of hij Engels of Amerikaans is. Nu heb ik de vertaling bij Google translate gedaan maar toch kom ik er niet helemaal uit. Ik heb ook een vertaalschema waarin een verklaring voor de steken staat. Ik lees dat een sc een halve vaste is, maar bij Sl.st staat ook halve vaste, dus ???? Bij DC staat vaste of stokje, dus ???? bij TR staat stokje of dubbel stokje, dus ???? Omdat ik nog totaal geen ervaring heb met Engelse/Amerikaanse patronen wil ik jullie hulp inroepen. Hieronder het patroon van de bloem. Note: Petal rounds are worked from front of flower to back. Rosette: With one color, ch 5. Sl st into first ch to form a ring. Rnd 1: * Ch 7, sl st into the ring; rep from * 6 times. (6 petals started) Rnd 2: * (sc, hdc, dc, 5 tr, dc, hdc, sc) in next ch-sp*; rep from * alternating colors for each petal. (You will have two petals per color.) Rnd 3: Sl st into the center ring inside of the first petal, * ch 9, sl st into center ring inside of next petal.* (6 petals started for second row) Rnd 4: * (sc, hdc, dc, 7 tr, dc, hdc, sc) in next ch-sp*; rep from * alternating between colors for each petal. Fasten off. Weave in all ends. Kan iemand me op weg helpen? Alvast bedankt. |
|
Lia
|
|
![]() |
|
haribiwo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 20 Mei 2012 Locatie: Beverwijk Status: Offline Points: 417 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Volgens mij zijn dit de steken
Ch= lossen Sl st= halve vaste Sc= vaste Hdc= half stokje Dc= stokje Tr= dubbel stokje |
|
![]() |
|
LiaB ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 26 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 101 |
Ik dacht al zoiets, ik ben nu bij de 2e toer, en heb het inderdaad zo gedaan. Eens kijken of ik er zo uitkom.
Alvast bedankt voor je hulp. |
|
Lia
|
|
![]() |
|
Ik zal iets toch niet goed doen want mijn bloem heeft hele grote gaten
![]() ![]() ![]() ![]() Iemand deze bloem als eens gemaakt? http://web.archive.org/web/20070227021334/http://www.adornmag.com/webexclusives-crocheted-blooms.php |
|
Lia
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14111 |
Ik heb hem niet gemaakt, maar wel opgeslagen. Waar krijg je die gaten? Je maakt 6 lossenbogen in de 1e toer. Bij Toer 2 komen in iedere boog achtereenvolgens: 1 vaste,1 half stokje, 1 stokje, 5 dubbele stokjes, 1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste. In de volgende boog hetzelfde. Ik kan mij niet voorstellen waar die gaten komen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Die gaten komen in de lossenboog, Je maakt de stokjes om de lossen heen en dan is er erg veel ruimte over. Bovendien komen de grote blaadjes aan de binnenkant (hart v.d. bloem) en de kleine blaadjes aan de achterkant. Terwijl dat juist andersom zou moeten zijn denk ik.
|
|
Lia
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14111 |
Nog maar eens gestudeerd. De boogjes voor de 3e toer moet je volgens mij aan de achterkant van de blaadjes maken. Je maakt een halve vasten in het midden van een bloemblad aan de achterkant. Dus tussen de dubbelstokjes om de boog. 9 lossen en dan een halve vaste in het midden van het volgende blaadje enz. Als je de opening te groot vind zou je de lossen misschien iets strakker kunnen haken.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
De bloem laat me niet los. Als je het gat in de boog te groot vindt kun je ook minder lossen doen, maar dat moet je even uitproberen. Het gaat om de bloem en niet om de lossen die er onder zitten en bovenal, jij moet het mooi vinden. Iedereen haakt anders, dus is ook het eindprodukt anders.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Dank je Lida voor je berichtjes.
Misschien zit het in onderstaand ![]() Note: Petal rounds are worked from front of flower to back. |
|
Lia
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |