Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Cal: golfdeken

 Reageer Reageer Pagina  123 14>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Cal: golfdeken
    Posted: 25 Mei 2013 om 17:41
Hoi,

Ik wil mijn eerste deken voor op de bank gaan haken, van een zak pastelkleurtjes (nog van mijn oma geweest).
En nu dacht ik, misschien willen er wel mensen met mij mee doen, net als een half jaar geleden met de sneeuwvlok deken.

Ik weet niet eens zeker of dat nu een cal wordt genoemd. En waar cal precies voor staat.

Ik dacht ik vraag het gewoon even, dan blijf ik hopelijk zelf ook gemotiveerd om hem ook af te maken !!!


Ik heb het patroon hier gevonden:
http://charami.com/2010/09/04/vertaling-keurig-golf-patroon
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 17:49
Hoi, wil best meehaken,,maar ben al met een deken bezig, an granny squeres
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Februari 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1418
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 17:52
Cal staat voor Crochet A Long 
en ik wil wel mee doen
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 18:02
O, gezellig !
Ik ben alvast een beetje aan het oefenen en het is een leuk werkje.

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 18:21
Pffff ik  moet eens even kijken hoe het werkte en ik weet  nog niet zeker of ik tijd heb om mee te doen wel een mooi patroon trouwens.


Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 20:48
Dat is ook toevallig !
Enkele weken geleden vroeg ik naar afmetingen voor een plaid en ik ben 2 weken geleden met dit motief gestart. LOL
Ik doe dus zeker mee ...Wink....het is leuk en het haakt vlotjes vermits je veel afwisseling hebt door de diverse kleurtjes.
Ik gebruik 12 kleuren en heb uiteindelijk besloten om een plaid van 1,20 meter x 1,70 meter te haken.
Back to Top
Haakmama View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 10 Maart 2013
Locatie: Renswoude
Status: Offline
Points: 190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haakmama Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 21:14
Leuk zeg. Ik ben met een babydeken bezig. Patroon is net ietsje anders. Betekend een CAL dat je allemaal hetzelfde haakt en elkaar op die manier steunt?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2013 om 21:35
Bij een CAL haak je samen aan hetzelfde project en geef je elkaar tips of help je bij problemen.
Bij een Kal brei  je ...........idem zoals hierboven
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 00:32
Ook deze heb ik ook al eens gemaakt zo mooi en makkelijk
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 07:56
Wat een leuk idee. Weer een cal.
Ben zelf alleen al aan een groot project begonnen, afgelopen week dus ik sla deze over.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 10:09
Ik ben gister al wat aan het stoeien geweest, het is echt verslavend !

Wat denken jullie, is mijn begin te strak ?
Mijn losse ketting krult een beetje om. Of zou dit straks nog goed komen, als ik wat verder ben ?



Ik meet nu 114 cm breed, ik denk dat dat toch wel moet kunnen voor een deken op de bank.
Ben anders bang dat ik te weinig acryl heb om er een lekker lange deken van te kunnen maken.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 10:11
Ook ik ben net begonnen met een klein dekentje, Hier vind je een fototutorial zo leer ik het
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 10:16
Originally posted by Cully Cully wrote:

Ik ben gister al wat aan het stoeien geweest, het is echt verslavend !

Wat denken jullie, is mijn begin te strak ?
Mijn losse ketting krult een beetje om. Of zou dit straks nog goed komen, als ik wat verder ben ?



Ik meet nu 114 cm breed, ik denk dat dat toch wel moet kunnen voor een deken op de bank.
Ben anders bang dat ik te weinig acryl heb om er een lekker lange deken van te kunnen maken.

Ik heb de lossen gehaakt met een grotere maat haaknaald, en omdat ik de tel nogal eens kwijtraak haak ik de lossen apart hecht af met een lange draad.
en begin bij de eerste losse met het patroon te haken, zo kan ik wanneer ik teveel lossen heb de overige lossen uithalen en wanneer ik te weinig hen haak ik er wat lossen bij. Ik ben een lui mens
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 10:19
Dan begin ik nog maar een keer opnieuw, want het is zonde, als ik er na .. cm achter kom, dat het toch echt te strak is.

Slim idee, een aparte losse ketting, ga ik nu ook doen !
Ik had op het eind, 1 st te veel en dacht die foefel ik bij de draadjes afwerken wel weg.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 10:51
Cully : ik vrees dat je lossen te strak gehaakt zijn, ik zou in jouw plaats ook opnieuw beginnen, je bent immers nog niet ver en anders krijg je er later spijt van Wink

Diny : ik gebruik dat trucje ook. Geen teken van een 'luie' maar een 'handige meid' LOL
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 11:15
Ik wil ook wel mee doen ,lijkt wel leuk en kan ik verschillende resten gebruikenThumbs Up
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 14:34
Leuk, dat er zo veel mensen mee (gaan) doen.

Ik ben weer waar ik was, maar nu met een lossere opzetrand.
Het werkt wel super met een aparte opzetrand, want ik had ook nog ergens een foutje gemaakt, waar ik in mijn 2de toer achter kwam. Dus weer een stukje uithalen en door de variabele lossenrand kon ik het toen makkelijk herstellen.

Ik zit nu alleen met hetzelfde aantal golfjes op 1.30 m.
Mmmm, ik denk dat ik toch nog maar een paar golfjes uit ga halen, want anders ga ik de lengte echt niet redden.
Grrrrr

Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 14:56
Ik heb net even op een plaid, die breed genoeg is gemeten en een aantal golfjes uitgetrokken.

En dan kan ik straks bijna weer opnieuw beginnen.
Dus de meer slimmere, maken eerst een proeflapje !!!
Krijg je de golf in je vingers en kun je uitrekenen hoeveel golfjes breed je je deken wil gaan maken.
Maar ja, ik moet altijd dwars zijn, geen zin in proeflapje, nee, ik begin gewoon 4 keer (bijna) opnieuw met een hele deken.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: België
Status: Offline
Points: 4051
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2013 om 15:42
Ja Cully, dat verdomde proeflapje....ik heb er ook een hekel aan maar deze keer heb ik het braafjes gemaakt. Ik realiseerde me net op tijd dat indien de afmetingen niet zouden kloppen ik in die verloren tijd bijna 4 proeflapjes had kunnen maken.....ik vrees dat jij nu ook dat gevoel hebt.
Sterkte meid ! Wink 
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2013 om 09:22
Jeetje, wat leuk. Aan de sneeuwvlokken deken heb ik ook al zoveel plezier beleefd. Ik doe hier graag aan mee. Zal alleen de 1e drie weken niet ver komen. 13 juni een examen, die dus even voor gaat. Maar heb het patroon uitgeprint. En ik heb nog genoeg voorraad liggen met leuke kleurtjes.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 14>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.610 seconden.
Lang Yarns