Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

boekje 75 vogels, enz.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: boekje 75 vogels, enz.
    Posted: 09 Oktober 2011 om 17:34
Hallo collega,s.
Ik heb het boekje 75 vogels, bijen en vlinders en hier staat een gehaakte halve appel in.
Maar ik kom met de 1e toer al niet uit. Hoe kom ik aan 17 steken?
Ik denk dat ik aan de boven- en onderkant van de ketting moet haken, maar dan nog geen 17 st.
Dit staat er:haak 8l    le toer: Sla 1 l over, haak in enkele lus van elke st.1v in volg l, 1 hs in volg l, 2 ds in volg l, 1 stk in volg l, 1 hs in volg l, 1 v in laatste l, 1 hv in 1e v. 17? st. Wie weet het?
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 18:17
Ik heb de Engelse versie en zal de eerste regel even online zetten. Ik vind dat vaak duidelijker.


geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 18:24
Zoals ik het lees moet je dus een ketting maken van 8 lossen.

Dan sla je de eerste losse vanaf de haak over en in de 2e maak je een vaste in de voorste lus van de steek, een half stokje in de volgende, een stokje in de volgende, 2 dubbele stokjes in de volgende, een stokje in de volgende, een half stokje in de volgende, een vaste en een slipstitch in de laatste.

Daarna draai je je werk en ga je in de overgebleven lussen van het opzetkoord haken. Een vaste, een half stokje, een stokje, 2 dubbele stokjes, een stokje, een half stokje, een vaste en met een slipstitch aansluiten op de eerste steek.

Je hebt dan ahw een 'rondje' gehaakt met languit in het je opzetketting van losen.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 18:28
Uhm... is dit nu weer een boekje waar de vertaling niet van klopt? 

sc=vaste
hdc=half stokje
dc=stokje
tr=dubbel stokje

Toch?

Dat klopt dan toch niet met wat in het boekje van pippie staat? Of hebben ze maar gewoon even een stokje weggelaten in het rijtje? 

1v in volg l, 1 hs in volg l, 2 ds in volg l, 1 stk in volg l, 1 hs in volg l, 1 v in laatste l, 1 hv in 1e v
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 18:46
Ik denk dat ze dc fout vertalen en dat een dubbel stokje noemen. En dan zitten ze natuurlijk met die tr.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:06
Naemi, bedankt. Het is toch wat dat je met de engelse tekst er uit kunt komen, maar met de vertaling niet Er staat zowiezo niet dat je aan de andere kant van de ketting door moet gaan.
Had ik al wel zelf uitgevogeld.
Het is wel een beetje sumier vertaald, maar meestal kom ik er wel uit, met de engelse versie lukt me dat wel.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:14
Sorry, natuurlijk allemaal bedankt die mee wilden puzzelen. Had misschien beter de engelse versie kunnen kopen Groetjes Wil B.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 16:20
Hier nog even een applaus voor Naemi.
Ze heeft me geweldig geholpen.
Nu worden het vast appels in plaats van appelmoes!!!
En wat er verder nog gemaakt wordt .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2011 om 16:42
Ik weet niet welke Nederlandse vertaling jullie hebben, maar bij mij staat er tussen het 1e halve stokje en de 2 dubbelstokjes toch echt nog 1 stokje. Er staat niet bij dat je aan de andere kant van de ketting verder moet gaan, maar dat was al opgemerkt. Succes, Lida
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2011 om 15:28
Zo zie je maar weer hoe gauw een fout is gemaakt met al die cijfers en letters. Dat stokje staat er bij mij ook wel, maar ik kwam niet aan de 17 steken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns