Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vertaling boek

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vertaling boek
    Posted: 18 Februari 2016 om 14:11
ik ga mij het boek aanschaffen

brei de leukste dierenmutsen.

Nu is mijn vraag heeft er iemand al een van de nederlandstalige modellen gebreid en staan er veel fouten in? Want als dat zo is dan schaf ik mij het engelse boek aan (in de hoop dat het ook geen vertaling uit een nog andere taal is)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 14:15
Is het breien, hmm dan zou ik al snel voor de Engelse versie gaan en dan een tip voor niet snel maar wel goedkoop --> bookdepository
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 14:23
bedankt, bij den bol is het engelstalige boek maar een halve euro duurder, maar wel rapper. De nederlandstalige versie is wel goedkoper.

Zouden er euro's afgaan per zoveel fouten?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 14:50
Dan krijg je misschien geld terug plus een tegoedbon .

Maar vertalen van iets wat je niet begrijpt/doet is heel moeilijk .
Mijn dochter heeft aan de VU o.a engels gestudeerd ,maar ze komt met een vertaling over brei en haakwerk vaak naar mij toe .
Dan zeg ik dat is dat en zij zegt : "maar dat staat er niet "
En zo komen we er wel samen uit
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 15:36
Originally posted by bep bep wrote:

bedankt, bij den bol is het engelstalige boek maar een halve euro duurder, maar wel rapper. De nederlandstalige versie is wel goedkoper.

Zouden er euro's afgaan per zoveel fouten?
Het wisselt heel erg, maar ik kijk ook altijd even blz, bol en bookdep. Nee ik denk niet dat er een euro per fout afgaat, want dan zou je in sommige gevallen geld toe moeten krijgen
Engelse breitermen zijn te doen, zeker voor iemand die breit
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 19:12
Originally posted by bep bep wrote:

in de hoop dat het ook geen vertaling uit een nog andere taal is

dat zou je toch moeten kunnen zien in de eerste pagina's? als het vertaald is staat dat het er zover ik weet altijd in.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 19:37
als ik dat kan zien dan is het al te laat want dan heb ik het al gekocht en in mijn bezit.

Online kan je spijtig genoeg niet in de boeken bladeren

Maar ik denk wel dat het een oorspronkelijk engels is aan de naam te zien Vanessa Mooncie.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 21:32
Ik heb dat boek (NLse versie) en er al verschillende uit gebreid: varken, kip en koala. Zie mijn flickr pagina of het staat vast nog ergens in mijn creaties. Ik vond wel het basispatroon erg lelijk: met zeer grove wol gebreid met onhandige stekenverhouding, en dan een lelijke naad achterin. Ik heb dus alles om zitten rekenen naar een rondgebreide muts met mooiere wol (varken met pure alpaca wegens wol allergie ontvanger, de andere twee wol/alpaca van drops, lekker warm en mooi van uitzicht).
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2016 om 21:34
O ja, de oorspronkelijke vraag: het is vertaald uit het Engels, en heette daar Animal hats.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2016 om 09:27
bedankt. En klopten de vertaalde patronen voor de rest zo een beetje of heb je bijna nieuwe patronen moeten schrijven eerst?
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2016 om 13:19
zoals gezegd heb ik voor de mutsen zelf een eigen patroon gebruikt, alleen de dier-specifieke uitsteeksels en lapjes heb ik rechtstreeks uit het boek genomen. Maar de patronen zijn op zich zeer simpel, dus die kun je gewoon uit de nederlandse versie overnemen.Geen probleem. Ik zag net nog de prijs die ik ervoor betaald heb ik potlood in de kaft staan: 8,99 bij het onvolprezen wolwinkeltje om de hoek. Hetzelfde als wat Bol ervoor vraagt zie ik.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2016 om 22:40
PS je kunt het boek natuurlijk hier komen inkijken..
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:23
Ik heb het boek ondertussen.

Na de inleiding komt de eerste muts KIP met de benodigdheden (lees ik niet) maat, efkes rap en dan stekenverhouding.

En lap daar staat het al
3 st en 18 toeren voor 10 cm in tricotsteek met naalden nr 7. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden om de juiste stekenverhouding te krijgen.
Ik kan zo al zeggen dat als je met breinaald 7, 3 steken opzet dat je dan niet aan 10 cm komt en als het dan nog 18 toeren hoog moet zijn je zeker geen vierkant van 10x10 hebt.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:36
13 x 18.

Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:42
PS die 13 x 18 wordt voor veel mutsen gebruikt, dus je kunt het basispatroon ook overnemen van de panda, hond, of muis.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 10:49
ja bij de volgenden staat er idd 13 x 18

Maar ik wou maar zeggen, ge wilt eraan beginnen en bij de eerste staat het er al verkeerd. Ik zou het minder erg gevonden hebben als het een paar mutsen verder verkeerd staat.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:06
ga jij hem zo breien als in het patroon? ga je er dan een fleece voering in zetten, anders blaast de wind er zo doorheen? dat was voor mij ook een reden om een ander basispatroon te pakken, ik kan echt niet naaien (die rits heeft me al een crisis gekost...)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:14
De wind waait door de muts omdat ? Komt dat doordat je met naald 7 breit ? Grote gatenkaas muts ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2016 om 11:14
ik ga de eerste met een 4 of 4,5 breien (enkele wol dus) en ik heb in de action fleece dekens gekocht een knalfuchsiaroze en een grijze en die waren elk ik dacht 2,89 euro. En dan kan ik daar nog slaals van maken ook (om heel de school te bevoorraden, want ze vertrekt thuis altijd met een sjaal en komt altijd zonder terug en die is nergens te bespeuren aan de kapstokken of op de grond) En na een aantal weken heeft ze ineens al haar sjaals terug.

Ik kan ook niet naaien, maar tzit aan de binnenkant en als het op strategische plaatsen vasthangt moet dat wel lukken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns