Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe bollen wol/acryl bij Wibra :)

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 11:14

oh oh..... ik had gezegd eerst mijn wol en projecten af te gaan  maken maar jaaaaaaaaaaaa dit kun je niet weerstaan!!!!!!!

op naar de wibra hi hi

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 11:52
Ik twijfel, ik heb al eens eerder wol ingeslagen en neem meestal 1 bolletje extra. Maar als ik dan niet binnen een half jaar die wol gebruik kan ik de teveel gekochte wol niet meer inleveren. Zo krijg ik steeds meer losse bolletjes.

Wat doen jullie daar dan zoal mee?

Dus voorlopig koop ik even niets meer en probeer ijverig door mijn nog lopende handwerkjes heen te komen.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 13:03
Originally posted by Tineke01 Tineke01 wrote:

Zo krijg ik steeds meer losse bolletjes. Wat doen jullie daar dan zoal mee?


Ik ben dol op losse wolrestjes voor kleine projekten of om een kledingstuk van een leuk randje te voorzien. Ooit heb ik een lapjesvestje gebreid: lapjes in bonte combinaties van 10 bij 10 CM op pen 6. Daarna aan elkaar gehaakt.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 13:13

Originally posted by Tineke01 Tineke01 wrote:

Ik twijfel, ik heb al eens eerder wol ingeslagen en neem meestal 1 bolletje extra. Maar als ik dan niet binnen een half jaar die wol gebruik kan ik de teveel gekochte wol niet meer inleveren. Zo krijg ik steeds meer losse bolletjes.

Wat doen jullie daar dan zoal mee?

Dus voorlopig koop ik even niets meer en probeer ijverig door mijn nog lopende handwerkjes heen te komen.
Groetjes, Tineke01   

Ik ben dit met je eens Tineke. Als je bollen koopt bij Zeeman of Wibra en je maakt je project gelijk, zoals ik deed met de grote zwarte omslagdoek, dan kun je je overige bollen weer terugbrengen. Ze hebben een 30 dagen retour beleid. deaal!

Maar ja, ik heb boven 2 bakken vol bollen en 1 bak met losse bollen. Ik vind het ook niet ideaal, maar ik denk dat ik de losse bollen en restanten maar eens ga schenken aan de Welfare van Het Rode Kruis. Dan kunnen zij dat weer verwerken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 13:18
Ik ben altijd bang dat ik met een restjesproject dan weer wol te kort kom in een kleur. En dan pak ik toch maar weer hele bollen voor een meerkleurig patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 13:21
Zijn de restanten dan ook niet geschikt om te gebruiken voor poppen- en barbiekleding?? Lijkt me dat je daar geen grote hoeveelheden voor nodig hebt.... Ik wil poppenkleding gaan haken voor een vrijwillige organisatie hier in de stad,die van alles en nog wat aanbieden aan gezinnen die het zelf niet kunnen betalen...maar heb nog restjes genoeg hoor!!!
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 17:50
Bij ons mag je bij de Wibra binnen een half jaar wol terugbrengen en bij de Zeeman binnen een jaar.
Maar ik ben dan allang de bonnetjes kwijt...
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 18:20
Van restjes kan je perfect sleutelhangers maken. Of knuffels die je in meerdere kleuren kan maken. En inderdaad, poppenkleding, barbiekleding. Haal je het niet met een kleur dan is het helemaal niet zo gek om met de volgende kleur verder te gaan. Staat vaak juist extra leuk. het probleem is dat ik mijzelf de tijd niet gun om een sleutelhanger of knuffel te maken. Het volgende project staat al weer te springen om gemaakt te worden. En zo stapelen de restjes zich op. Gelukkig zijn er dan nog genoeg projecten om ze weg te geven. Clubs die breien voor het goede doel zijn er vaak gelukkig mee. En misschien ook wel bejaardentehuizen, scholen, en kinderdagverblijven.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 18:40
Een streepjestruitje voor de BB...

Oef, daar kun je heel veel en heel kleine restjes voor gebruiken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2011 om 19:00
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik ben altijd bang dat ik met een restjesproject dan weer wol te kort kom in een kleur. En dan pak ik toch maar weer hele bollen voor een meerkleurig patroon.


Het in het eerdere bericht genoemde lapjesvest bestond uit 92 lapjes die allemaal verschillend waren. Omdat ik met 3 draden tegelijk breide, was het minimale gewicht van 1 kleurtje ongeveer 15 gram. Op die manier kom je prima van de restjes af. Natuurlijk gebruikte ik er ook kleuren bij die van een nieuwe bol kwamen als dat voor de kleurstelling nodig was.

Restjes van 1 meter of minder gebruik ik in de tuin om tomaten op te binden en bonenstaken vast te maken e.d.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 13:01
Ik heb de nieuwe bollen!

Zal er zo even een foto van plaatsen, als ik het niet vergeet...
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 13:13
Ben benieuwd...heeft iemand die met oranje ( van de foto
)al ergens gezien???
vindt dat zoon mooie kleur maar heb hem nog niet kunnen
vinden...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2011 om 13:47
Foto's plaatsen lukt even niet. M'n blog loopt vast.

ik heb die met paars en grijs en die met alle kleren van de regenboog. Ik ga er mee stokhaken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns