Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Eigengebakken brood

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:27
Originally posted by Corrie Corrie wrote:

zou het maar eens proberen ik hoor graag hoe hij is

 



Misschien toch maar eens doen, alleen staat mijn hoofd er op dit moment niet naar
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 22:36
heb ik ook al vanaf 9 oktober maar brood bakken doe ik kan mij niet schelen hor
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 12:36

Aangestoken door jullie enthousiastme ben ik ook voor de bijl gegaan. Ik heb krentenbrood gebakken. Afgelopen zaterdag. De smaak was goed. alleen was hij erg kompact. Heeft iemand van jullie een idee hoe dat komt? Het was een recept met bloem en bakpoeder. Er moesten eieren, een paar eetlepels melk en een paar eetlepels sinaasappelsap door. en natuurlijk rozijnen, suiker en kaneel. Geen gist want dat had ik niet in huis dus heb ik net zo lang gezocht tot ik een recept zonder gist had. Het hele proces ging dus ook met de hand en daarna in de oven want een broodbakmachine heb ik niet. Eerst eens gewoon zo proberen. Het was zeker het proberen waard. En ik ga nog eens op zoek naar een ander recept. Kijken of het dan meer brood wordt en wat minder cake achtig. Oh ja, ik heb het gebakken in een cakeblik. Ik moest een broodbakblik hebben maar dat heb ik natuurlijk ook niet. Zou dat nog wat uitgemaakt hebben?

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 15:00

Hahahah.....hoezo besmet met broodbakken??He b je gewone bloem gebruikt. Voortaan kun je beter zelfrijzend bakmeel gebruiken als je geen gist hebt.

Sinasappelsap heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, dat er dat in moet.

En een cakeblik geeft niks hoor.....doe ik zo vaak.

Ik haak nooit af!

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 December 2011 om 15:09
Goed kneden Clara en ook lang genoeg laten rijzen liefs vlak bij de verwarming of in de vensterbank, plastic zak er over.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 10:57

Ja......Corrie heeft gelijk! Dan moet het goedkomen hoor.

 

Bij mij ruikt het ook weer heerlijk naar brood

Vor Kerst ga ik lekker luxe boterbroodjes e.d. bakken.

 

 

Ik haak nooit af!

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 13:24
Dus toch laten rijzen. Er stond niets van in het recept. Er was achteraf een vraag over gesteld maar daar was ook niet opgereageerd. Dacht al dat dat het probleem wel eens zou kunnen zijn. Eigenlijk zou ik het voor de kerst nog eens moeten proberen he. Dan hebben we een eigen gebakken kerststol. Als ik er de puf voor heb doe ik het.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2011 om 15:39

Clara

en alle anderen

Eerst kneden...................Rijzen --lang genoeg kijk naar je brood of het goed gerezen is..

Als dat zo is weer kneden in je bakblik of waar je het ook in gaat bakken en weer laten rijzen--ook lang genoeg.

Danvoorzichtig oppakken en bakken.

 

heb  de  kerstbroodmix Te pakken maar geen euroshopper bij A H ik heb er om gevraagd maar ze hadden niets.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2011 om 15:57

Ik vind het brood bakken in Frankrijk erg leuk om te doen, maar het is maar gewoon in de machine. Het is nood geboren, omdat wij 30 minuten moeten rijden naar de dichtstbijzijnde bakker.

Dus een broodbakmachine bij Lidl gekocht en dat doe ik dan dus 6 weken per jaar

Marjolein: ik zie je vraag nu pas, sorry  Wij vertoeven nu in een grote caravan met veranda ervoor. Ik heb daar een keuken op staan, een douche en toilet een een zithoek. We hebben eigen grond en manlief is een huis aan het bouwen.

Ik heb eergisteren op Texel bij Action 2 brood-bak-blikken gekocht. Ik wil ook zelf brood gaan bakken in de oven.

Ik ga maandag naar AH kijken voor het europshopper mix, goede tip  Is dit een kant en klaar mix?

Zijn er van jullie die zelf mix mengen met bloem e.d.?

Verder vraag ik me af hoe jullie het brood bewaren? In zakjes in de vriezer of zo? Ik heb nu gewoon 2 broden in de vriezer waar ik iedere keer de nodige sneetjes uit haal.

Misschien is het handig om het per maaltijd in diepvrieszakjes op te bergen in de vriezer?

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns