Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Het wordt waarheid: Mijn hobbykamertje :)

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 09:39
Ik heb ook mijn eigen hok, maar ik zit er eigenlijk alleen maar als ik iets op de naaimachine moet doen. Verder wordt het alleen gebruikt als magazijn, waar ik mee bezig ben ligt gezellig naast de bank in de woonkamer.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 16:41
Ik heb geen eigen kamertje gezellig in de living met wat ik bezig ben ,en mijn gerief op zolder en als ik iets nodig heb ga ik er om
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 17:04

Hallo Jips,

Ik heb even gekeken hoeveel bollen erin een opbergdoos van Xenos gaan.

Van de  bollen Saskia van 100 gram kunnen er 18 stuks in.

Wat leuk dat jouw zoon nu met klarinet spelen begonnen is. Het scheelt al dat hij al noten kan lezen dan hoeft hij zich alleen maar op de klarinet te concentreren. De grepen op klarinet zijn net even anders dan de blokfluit (misschien heeft hij daar ook op gespeeld??). Wens hem maar veel succes !!

 

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 17:19

Dank je wel Els.

Hij heeft 2 jaar piano gespeeld, hij is pas 8 en wilde 2 jaar geleden al bij de Harmonie. Maar toen was hij te jong.

Dus privé pianoles gehad, want meneer moest en zou een instrument spelen
En nu de klarinet. Geen blokfluitles gehad, maar hij gaat als een speer

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 September 2010
Status: Offline
Points: 1746
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 18:45

Originally posted by Leo91 Leo91 wrote:

Originally posted by by Ieke by Ieke wrote:

Nope... Ik gebruik het hele huis...

Werkjes waar ik mee bezig ben liggen binnen in de woonkamer.


Het lijkt wel of ik het zelf heb getypt!

 

hier ook zo

Voor mijn kralenbranderij heb ik wel een eigen hoek in de bijkeuken met een afzuigsysteem. En ik wil graag ook op zolder een eigen hoek voor mijn hobbyspullen,want ik kan nu soms omdat het echt overal ligt niet eens vinden wat ik zoek

 

Maar wel enorm fijn voor jou Jips dat er nu een echte eigen hobbykamer voor je komt! Veel plezier met inrichten en met de voorpret

Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 19:39

nou ik heb geen eigen plek

op de tweede zolderkamer staan al mijn spullen samen met extra matrassen kleding van de kinderen enz

ik hoop ooit wel iets te kunnen inrichten maar op het moment doe ik eigelijk alles beneden ik moet alleen dan alles opruimen omdat de tafel ook is om aan te eten

maar met kleine kinderen is dat niet echt handig

komt nog wel

de wol en boeken en naalden enz zitten wel in plastic bakken

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2011 om 20:34
ik heb een eigen kamer die ik vanaf nu de Ieke-kamer zal noemen ;-))) want niet alleen hier maar overal in huis staan spullekes van mij, tot ergernis van mn hubby die zelf erg netjes is...maar in een huis móet geleefd worden, toch....!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 14:11

Gefeliciteerd Jips. Een eigen kamer. Heerlijk hoor!

Wij hebben boven nog een kamertje over als straks de kleine komt. En die heb ik dan ook ingericht als mijn kamer. Lees: de kamer waar altijd de bom ontploft is. Daar staat mijn naaimachine, een grote kast met alle stofjes die ik heb verzameld, mijn kaartendozen (sinds kort. Een idee van mijn echtgenoot. Ik liet altijd dagen lang de dozen op de eettafel staan waardoor we op de bank moesten eten) en nog wat rommeltjes waar gewoon nog geen plekje voor gevonden is. Een paar jaar geleden heb ik van Marco een eigen kast in de woonkamer gekregen.(die heeft hij zelfgemaakt) Hij is 30 bij 30 en staat naast een andere kast die 30 cm diep is. Daar heb ik al mijn wollebolletjes in opgeslagen. Onderin de kast bewaar ik mijn breinaalden en het doosje met rommeltjes die je beslist bij de hand moet hebben om te kunnen breien. Want breien doe ik in de woonkamer. Verder heb ik nog 3 manden tot mijn beschikking. Daar liggen de niet af projecten in, de wollebolletjes die bij de niet af projecten horen, en de mislukt maar nog niet weggegooide projecten. (zonde om voor die laatste catagorie een mand aan te houden maar het is nu eenmaal zo) En een grote kast op zolder herbergt nog een paar zakken wollebolletjes die niet in de kast en de manden passen. En mijn verzameling behangboeken voor het kaarten maken. Ik hoop op mijn hobbykamer binnenkort een kast er bij te krijgen. Zodat ik het behang op kleur kan gaan sorteren en opslaan in die kast.

In de toekomst als we ooit een derde kindje krijgen moet de kamer toch echt leeg. Waar ik dan met al mijn spullen heen moet weet ik niet. Maar dat zien we dan wel. Voorlopig eerst de tweede maar eens krijgen.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2011 om 15:03

ik heb boven 2 van de 4 kamers,  kast en plastic dozen met garen en lapjes.......

en heb beneden altijd 3 manden naast de bank waar ik het liefst zit, de 2de naaimachine op de eet-tafel en als ie even weg moet dan gaat ie op de vensterbank, dat is ook de reden dat ik nog een lichtgewicht naai-m heb gekocht,  boven staat de Bernina ( een zware van de jaren 80" )

 

n.b. heb het nog steeds kunnen vermijden om nieuw garen te kopen, nadat ik 5 zakken vol heb gekregen......ben trots op mij zelf...

groetjes geesje
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 09:33
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

ik heb een eigen kamer die ik vanaf nu de Ieke-kamer zal noemen ;-))) want niet alleen hier maar overal in huis staan spullekes van mij, tot ergernis van mn hubby die zelf erg netjes is...maar in een huis móet geleefd worden, toch....!!!


Cool!

Ik heb alles nu redelijk opgeruimd...

Alleen zwerft er nog een plastic tas rond met m'n stokhaaksjaal... Die past niet in de voetenbankjes onder de tafel... Daar heb ik nu de spullen beneden in de kamer in opgeruimd...

Over mijn kamer zullen we het maar niet hebben... Een bom ontploft is zacht uitgedrukt...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:08
Ik ben deze week helemaal van slag, want Ton wilde na de voor- en achtergevel, ook het raam in mijn hobbykamer verven. Dus er moest een heleboel spul verplaatst of afgedekt. Nou en toen bleken de luxaflex en het rolgordijn een tikkeltje voorbij de houdbaarheidsdatum te zijn (32 jaar), dus het schiet niet op. Hij dreigt ook met witten en behangen. Dan moeten er twee enorme boekenkasten en een kleerkast leeggehaald en verplaatst worden, maar waar naar toe? Zijn hobbykamer staat nu al half vol met mijn spullen. Ik ben natuurlijk wel blij dat alles mooi wordt opgeknapt, maar het handwerken staat op een laag pitje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:45
Magtelt even doorbijten en je hebt een mooi bijna nieuw huis. Wees blij dat die man van jouw dat wil. Die van mij vind het al gauw goed zoals het is, ik moet de ideeën aandragen. En aangezien ik ook tegen de troep opzie gebeurd er soms lang?????? Juist,dag, Lida
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 14:40

Je zou ze toch die mannen met hun ververij. Begrijpen ze dan niet dat wij maar een ding willen: handwerken! Laten ze bij vrienden gaan verven. Of de buitenboel inderdaad. Gaan ze daar maar behangetjes plakken of tegen de schuurmuur. Maar niet in ons huis en zeker niet in onze hobbykamer...

Of zal al dat verven toch nog wat opleveren. Een schone frisse kamer bijvoorbeeld...

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 15:42

Ik juich actieve mannen alleen maar toe. Mijn man is ook actief, daar niet van, maar met zijn eigen bedrijf. Een aannemersbedrijf en bij een ander is altijd alles in orde, maar thuis.........................

Maar waarom kun je je er jaren bij neerleggen en het ineens gigantisch op je heupen krijgen en alles, maar dan ook alles op willen ruimen en uit willen zoeken?
Daar ben ik dus nu mee bezig.

Ik heb woensdag 2 kunststof ladenkastjes gekocht en een hele grote wolbak en gisteren bij Lidl 2 stapels kunststof opruimbakken. Ik ga heel snel mijn kamertje in orde maken en dan komt er een hele golf achteraan.

Want dan kan ik dus de trapkast hier in de kamer ook opruimen, want die staat halfvol met hobbyspullen van mij, die dan naar zolder verhuizen en dan kan ik de CV kast op zolder ook gaan opruimen, waar ook van alles aan hobbyzooi van mij staat.

O meiden, wat hebben wij straks een opgeruimd huis!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pimmetje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Januari 2011
Status: Offline
Points: 957
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pimmetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 15:46
Toen ik een jaar of 6 geleden mijn eigen hok (zoals de kinderen het oneerbiedig noemen) kreeg was het beneden ook keurig opgeruimd, het hok trouwens ook, maar inmiddels ligt er toch wel weer het een en ander beneden (zo lastig als je steeds voor iets kleins naar boven moet) en moet ik het hok zo om de 3-4 weken grondig opruimen, het lijkt dan of er een olifant doorheen gebanjerd is, zo'n troep is het dan. Eigen schuld, dikke bult is dan het commentaar van mijn mannetje en geef hem eens ongelijk.
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 14:33

Mijn kamer is gisterenochtend echt leeg gekomen en ik heb gelijk het CV kamertje opgeruimd en opnieuw ingeruimd. Daarna een 2e rit naar de gemeentewerf en Kringloop.
ook heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt even te gaan proefzitten bij de Kringloop
Ik heb een goede bureaustoel nodig en daar staan er zat, maar ja, ze moeten wel lekker zitten.

Morgenmiddag ga ik de kamer schrobben en dan kan ik mijn wolletjes in de nieuwe bak doen en kijken of ik het red met nog 1 zo'n bak. De losse dingen uit de woonkamer (mijn baby born dames, mijn monchhichi's, handwerkboekjes, verdwaalde bollen wol, enz.) kunnen dan ook vast naar zolder.

Vrijdag ga ik de trapkast beneden leeg trekken en alle hobbydingen daaruit kunnen ook naar zolder, de dingen die we niet meer gebruiken naar de gemeentewerf of Kringloop en dan kan ik de kast weer inrichten en er hopelijk alles netjes weer in vinden

En dan volgt zaterdag het laatste projectje: Onze slaapkamer en dan is het hele huis aan kant!

 

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 15:07
Nou, we zijn benieuwd hoor Jips!

Mocht je daarna nog zin hebben om op te ruimen, je bent hier altijd van harte welkom!
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 15:38
hoi jips en hier mag je zeker langs komen ik denk dat heel
de familie dumbo langs geweest is
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 17:04
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 20:01
De meeste spullen staan op zolder. Wol die ik wat minder gebruik in bakken. Andere wol in een oude dvd kast. Mooi kleur bij kleur. Beneden in de kelder staat een bak met lopende haakwerkjes en een hobbykist met alle katoenen bolletjes waar ik de laatste tijd veel mee haak.
Moet wel eerlijk bekennen dat als ik wat naar beneden haal dat wel vaak blijft liggen
En op zolder moet ik nog veel dingen uitzoeken omdat er nog veel hobbydingen van mijn moeder liggen.


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns