Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iemand bekend met de franse haakafkortingen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Iemand bekend met de franse haakafkortingen?
    Posted: 27 April 2016 om 22:12
Titel zegt het eigenlijk al, ik ben op zoek naar de gebruikelijke haakafkortingen maar dan in het frans. Ik had namelijk al een tijd geleden een geweldige omslagdoek gevonden via pinterest maar dit is een frans patroon. Nu ben ik dus begonnen met vertalen en ik heb het vertaalschema van charami erbij maar dat zijn de volledige termen. Ik heb een flauw vermoeden dat het de afkorting voor losse is want het gaat om het begin van een toer.

Het gaat om deze zin:

au début du  rang : Commencer chaque rang en faisant 3 ml et 1 bride dans la 1ère bride

en dan specifiek om de 3 ml. Nu gebruiken volgens charami de Fransen maille chainette en maille en l'air voor de term losse. Dus het zou heel goed een losse kunnen zijn maar ik wil het graag zeker weten.
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2016 om 22:32
Mijn Haakfrans is niet op niveau, maar op het volgende filmpje zie je dat het synoniemen zijn. In het Nederlands gebruiken we ook twee termen: "kettingsteek" (maille chainette) en "losse". 

https://www.youtube.com/watch?v=T3TlUrx4LjE

Succes Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2016 om 23:07
het is dus uit stokjes gehaakt en elke toer begin je met drie losse en een stokje in het eerste stokje

http://haakheksen.blogspot.be/p/haaktermen.html

hier kan je nog meer termen tsjekken
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2016 om 10:07
99% zeker dat het een losse is
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2016 om 11:27
het zijn allebei begrippen voor losse . Staat uitgelegd op een filmpje van tube .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2016 om 18:17
iepie ik doe er 1% bij. (voor alle zekerheid)
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2016 om 23:06
Originally posted by bep bep wrote:

iepie ik doe er 1% bij. (voor alle zekerheid)

Nou dan zijn we er over uit he.
Back to Top
Amethyst View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Amethyst Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 13:27
Oké bedankt iedereen kan ik weer verder!
All true artists, whether they know it or not, create from a place of no-mind, from inner stillness
Back to Top
Crochet time View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crochet time Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2016 om 21:59
Hallo Amethyst,

Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar kwam een vertaalschema tegen voor Frans ook met de afkortingen.

http://www.zabbez.com/howto/

Helemaal onderaan de blz staan haak vertaalschema's in verschillende talen met afkortingen.

Veel succes.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns