Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvalt tegen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nijntje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 663
Direct Link To This Post Onderwerp: valt tegen
    Posted: 16 December 2007 om 18:11

Een tijdje geleden kondigde ik aan dat ik per 1 december ander werk had.

Nu, twee weken later even een update. Wat kunnen vrouwen bitches zijn!
Neem me niet kwalijk, een nieuwe collega ( ik ) wordt echt als bedreiging gezien.
Waarom er geïnteresseerd in doen als het ook afstandelijk en met desinteresse kan?
Nu weet ik weer waarom ik zou graag met kerels werkte! Niet al de dames zijn zo, helaas is er een tweedeling en ik zit net in dat blok ( kan niet anders ) waar er geen leuke dames zijn. Deze vinden zich net "Halla" (zonder enige godsdienst te lasteren). Ben ik ook nog net diegene die het meeste werkt! Net nu er een wijziging op komst is waardoor er weer nieuwe matches gemaakt dienen te worden tussen man (manager ) & Buddy ( de vrouwen dus ). Ik begin te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt. Helemaal aangezien ik er een andere, nieuwe baan, voor aan de kant heb geschoven. ( deze functie is nog niet vervuld ben ik achter ) Wat is wijsheid, wennen aan het snobbisme van trutten zodat, wanneer ik ingewerkt ben door deze trutten, ik er afstand van kan nemen.

Sorry dames, met jullie heb ik geen problemen, alleen als vreemde eend in de bijt ( er is weinig verloop mensen zitten er minimaal 9 jaar tot pensioengerechtigd ) voelt het zeer onprettig.

Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 19:01
Hoi Nijntje, ik heb pas ook zo'n ervaring achter de rug. Het team waarin ik moest werken was een team waarin ik mij totaal niet thuis voelde. Ik ben daar weggegaan. Je zou natuurlijk op die andere baan kunnen solliciteren. Het duurt altijd even voordat je daar iets van hoort. In die tijd kun je op je gemak bekijken of de dames nog bijdraaien of niet. Op die manier wed je op twee paarden. Als het onverhoopt toch hartstikke leuk wordt kun je blijven. Zo niet en je wordt aangenomen bij die andere baas: wegwezen! Dan is er niets verloren. Succes en sterkte!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 19:02
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb een tijdje op een typekamer gewerkt, "Het kippenhok" zeiden de mannen daar. Ik was blij als ik weer eens als privé-typiste werd uitgezonden. Gek dat de solidariteit zo ver te zoeken is op het werk. Terwijl we hier op het forum allemaal vriendinnen zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 19:11
Heerlijk ik heb geen collega's dus ook geen gezeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 19:19

bah! da's rot! heb dezelfde ervaring: ook altijd met mannen gewerkt, en was onderling altijd een goede sfeer! Kwam een vrouw bij (gelukkig tijdelijk) en die kon niet om met "de ongezouten taal"... (zij noemde het zelfs sexitische praat) Was een trut, pffft! Dan geef je toch gewoon even antwoord terug, is dat zo gedaan, hoor! wat die mannen kunnen, kunnen wij toch ook?

Snap het dus helemaal! misschien betert het nog, maar anders...  Maar wel jammer, want zo had je dit natuurlijk niet voorgesteld...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 19:27
Ik vond het vervelendste dat ze onderling heel gewoon deden of hatelijk en dan ineens zo smeltend als er een man in de buurt kwam. Net of je niet gewoon als collega's of vrienden met mannen om kon gaan, dat vond ik in mijn vriendinnenschaar ook wel eens hinderlijk. Lekker zitten kwekken en giechelen en dan ineens allemaal vamps als iemands man binnenkwam. And the oscar goes to.... zei ik dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 19:50

Wat hoor je dat vaak zeg! Vreselijk als je daar middenin moet zitten. Dan ben ik blij dat ik geen baan heb (en ook niet hoef) Moet je ook eens opletten hoe vrouwen elkaar bekijken(ik doe daar trouwens nooit aan mee) Maar het valt me wel eens op als ik in de stad loop. Wat maakt het nu uit hoe een nader eruit ziet?

Je zou zeggen dat vrouwen toch veel zachter zijn dan mannen, normaal gesproken en uitgaand van mezelf Maar nee, het is dus niet zo, jammer vind ik dat.

Ik zou toch maar op die andere baan solliciteren als ik jou was. En desnoods maar eens met dar vrouwvolk om de tafel gaan zitten en het bespreekbaar maken. Succes ermee!

     All you need is love.

Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 20:49
Goh, wat rot voor jou! Ik ken het gevoel ook héél goed. Als kleuterleidster doe ik veel interims in verschillende scholen en ik heb ook al veel slechte collega's gehad, hoor!! Ik zou inderdaad ook solliciteren voor die andere job!! Want lang hou je zoiets niet vol als de sfeer zo rot blijft!!! Succes!!

groetjes, Marlies
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 20:53

Ik heb het geluk, dat het grootste gedeelte van mijn collega's mannen zijn en de paar vrouwen, met wie ik werk, zijn sympathiek.

Ik zie mijn collega's slecht een uur of 2 per dag en daarna heb ik mijn eigen werk in mijn eentje.

Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 16 December 2007 om 23:50
Ik kan alleen spreken van stage-ervaring maar helaas ook ik heb dit wel meegemaakt.

Tussen ons vrouwvolk kunnen echte heksen zitten, helaas.

Ook ik zou je adviseren om voor (een) andere baan te solliciteren, tenslotte heb je dan altijd nog een andere optie als het echt niet gaat. En met het volk om de tafel ook dat kan twee kanten op, ze respecteren het en passen hun gedraag aan of het wordt nog erger.

Wat je ook doet, heel veel succes en je mag altijd bij ons mopperen wat mij betreft hoor!
Groetjes, Yvonne
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 07:28
Ik heb op gemengde afdelingen gewerkt, alleen met mannen en alleen met vrouwen, en dat laatste is mij altijd zéér slecht bevallen. Ben er blijkbaar gewoon het type niet voor. Verschrikkelijk. Die jaloezie, die achterbaksheid, yech !
Ik zou mijn huidige werk nog niet opzeggen - werk hoeft tenslotte niet altijd alleen maar leuk te zijn- maar wel zo snel mogelijk omkijken naar iets anders.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Arga View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 38
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 10:23

Ik ben 10 jaar geleden gestopt met werken, maar ik herken je klacht heel goed.

't Speelt niet alleen in de werksfeer, hetzelfde gebeurt in besturen.

Van mijn dochters hoor ik precies hetzelfde, en als je bovenstaande berichten leest kun je wel zien dat het niet aan jou ligt.

Ik sluit me aan bij de raadgeefsters die je adviseren te proberen alsnog die  vacante baan te bemachtigen(als de werksituatie daar beter lijkt) en/of anders tegelijkertijd rustig uit te kijken naar een andere baan met in je achterhoofd de ervaring van nu. Blijf je toch in elk geval je inkomsten houden.

Succes!

Arga

ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 11:48

Hoi Nijntje,

Wat rot voor jou... en zeggen dat bijna iedereen zo'n ervaring heeft... zijn wij vrouwen dat echt zo moeilijk ??? of komen we altijd bij de verkeerde terecht ?? Ik duim voor jou en hoop dat je zo spoedig mogelijk een toffe werkkring vindt.

Groetjes,

Rita.

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 11:51

Vrouwen kunnen inderdaad bitchen zijn. Je kan natuurlijk die andere baan proberen te krijgen, maar bijt je er ajb niet in vast. Het kan ook zo zijn dat je de baan niet krijgt en dan heb je een dubbel rot gevoel. Kan natuurlijk ook zo zijn dat je hem wel krijgt en er ook een trut werkt?? Ik hoop dat je een voor jouw goede beslissing kan nemen en dat het allemaal lekker gunstig voor je uitpakt.

Zing deze week nog even uit en ga dan lekker van de Kerst genieten.

 

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 11:53
he bah wat naar! bij mij op het werk is er geen onderscheid tussen man en vrouw maar weer wat anders.
al mijn collega's komen uit een dorpje en ik uit de (voor hen) "grote stad". Dat heeft me maanden gekost om tussen te komen, ze hebben veel vooroordelen gehad die ik nu verpletterd heb zoals "stadse mensen zijn vaker ziek" of "dorpelingen werken harder". allemaal onzin weten ze nu maar in het begin praatten ze alleen plat etc. en kwam je er niet tussen. nu is het al jaren veel gezelliger
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 12:42

Ik heb geen ervaring met werk,heb met mannen en vrouwen gewerkt,ging erg goed,maar een groep vrouwen bij elkaar gaat niet altijd goed,heb dit meegemaakt met een handwerkgroep,door een jaloerse vrouw is de hele groep uit elkaar,ik zou gokken op die andere baan.Hier krijg je alleen maar stress van.

sterkte!

Back to Top
webcat View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 19 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 92
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 13:29

Zonder zo'n werksituatie te bagatelliseren is het wel logisch dat dit ontstaat, jij komt nieuw binnen en je zult zelf je best moeten doen om er iets van te maken. Je maakt zelf al het onderscheid tussen de "leuken" en de minder "leuken". Maak het bespreekbaar en vertel wat je dwars zit. Vliegen vang je nog altijd het meest met honing dan met azijn. Kortom trek een vrolijk gezicht en ga ervoor.

PS. Let niet op mijn sig.

 

Groet, Willeke.-

Houdt moed, het komt nooit meer goed.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 13:32
Ik verhuisde bijna 35 jaar geleden van Amsterdam naar Apeldoorn, toen was ik vaak verdacht persoon, ze snoven stiekum of ik naar hasj rook, daar zullen mijn afghanistanjasjes het wel naar gemaakt hebben. Het was heel moeilijk om vriendinnen te maken, de meeste vrouwen hadden hier hun moeder, zussen, nichtjes en vriendinnen wonen en dan zo'n stadse nuf, wat moesten ze daarmee. De meeste van mijn vriendinnen zijn dan ook "import". Toch ben ik heel tevreden en zou ik nooit meer terug willen (behalve om te winkelen). En kapsones heb ik nooit gehad, hoor.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 17 December 2007 om 19:31
Probeer wat webcat voorstelt.
Je weet niet wat de reden is dat ze niet gelijk blij met je zijn, misschien wilden ze graag iemand die lelijker is dan jij, of ouder of een man???? en heeft de directeur helemaal niet met hen overlegd wat zij graag wilden????????


Succes
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 18 December 2007 om 08:44

Gos, wat vervelend voor je Nijntje, je zou zeggen dat vrouwen voor elkaar op moeten komen. Maar zoals je zelf al zei, misschien voelen ze zich bedreigd ( zonder reden natuurlijk ). Zijn ze bang, dat een van hun "vriendinnen ", jou leuker zal vinden.

 Zelf heb ik veel in de mannenwereld gewerkt. Als scheidsrechter op het voetbalveld en nu biljart ik nog steeds met 14 mannen.

Daar waren de vrouwen ook niet altijd gelukkig mee, maar ik heb steeds vanaf het begin duidelijk gemaakt, ik kom hier niet om achter de mannen aan te zitten of om vrijgehouden te worden, ik betaal zelf mijn consumpties, doe niet mee aan rondjes geven, en ben hier alleen voor het spel. En langzaam hebben die jaloerse vrouwen gezien, dat ik geen bedreiging vorm.

Sommigen mannen hebben het er ook wel eens moeilijk mee, als ze van me verliezen, die hebben nog steeds het idee, vrouwen kunnen niet zo goed zijn als mannen. Ze weten nu voortaan wel beter.

Maar dat vrouwen bitches kunnen zijn heb ik op het voetbalveld wel gezien, er is niets zo gemeen als "dames" voetbal. Geef mij maar zo'n keiharde wedstrijd van die knullen van 17 - 18 jaar, die noemde mij na afloop ook wel eens een k.t scheidsrechter. Hadden ze nog gelijk ook.  

Ik hoop dat het zich toch goed oplost, als je het werk op zich leuk vindt, moet je misschien toch even geduld hebben, elke verandering is geen verbetering.

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns