Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenverstelwerk

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 16:38
.............en ik heb er ook geen hekel aan.............op de strijkkamer staat ook mijn naaimachine.....dus..............mijn jongste zoon had 2 nw. overhemden gekocht...........(ik vond ze erg duur en toch zijn de knopen niet goed vast) dus bied ik uit mijn eigen al aan dat ik dat even beter ga vastnaaien(met de hand natuurlijk)
groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 16:54
Vandaag voel ik me weer heel braaf. Een te grote grand foulard verkleind en de afgeknipte strook in het midden van de te kleine grand foulard gezet; een pyama-elastiek voor mijn man verwijd en een pas gekochte broek van mijzelf verkort.
Nu hoef ik niet te koken, ik mag een pizza in de oven schuiven en een blik fruit opentrekken, grote meid, schouderklopje, schouderklopje.
Ik heb het ook druk zat, behalve mijn 3 katten en 1 cavia verzorg ik ook nog 8 konijnen en 6 katten. Volgende week komen daar nog een logeercavia bij en twee katten. Ik speel met ze en zit er even te knuffelen, dus je bent 's morgens al gauw anderhalf uur verder en 's avonds drie kwartier. Mijn man komt wel mee en helpt knuffelen en spelen, maar het poep scheppen en kots dweilen enzo doe ik, want dat doet hij hier thuis juist wel en ik had het de buren aangeboden te doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Arga View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 38
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 17:10

Het enige verstelwerk dat ik doe is knopen aanzetten, en wel zo spoedig mogelijk omdat ik het slordig vind als ik zie dat bij iemand er knopen ontbreken. Maar ik laat het er wel altijd op aankomen. Want als een knoop nog met een enkel draadje vastzit draai ik dat zo veel mogelijk om de knoop heen. Daaruit blijkt wel dat het geen liefhebberij van me is.

Maar veel verder kom ik niet. En ik denk dat ik erfelijk belast ben. Want volgens mij kwam er vroeger bij mijn ouders een maal in de maand of zoiets iemand een dagje verstel- en naaiwerk doen. Mijn moeder was een echte huisvrouw, die altijd in huis bezig was of zat te handwerken, maar naaiwerk daar hield ze niet van en dat is bij mij ook zo. (Alleen dat laatste, want ik ben geen echte huisvrouw).

De ouderen zullen dat nog wel weten: vroeger had je mensen met een bochel, gelukkig is de medische kennis nu zo groot dat dat vrijwel niet meer voorkomt, maar die meisjes waren heel zwak en ze konden geen zwaar werk doen. Zij gingen dan verstelwerk bij anderen doen, en als ze heel goed waren maakten ze ook kleding.

groet

Arga

ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 18:22
ik doe alles meteen want als ik het bewaar krijg ik zo'n troep in huis. Wil het altijd zo netjes hebben dat onverwachts bezoek niet schrikt. en gebeurd is maar gebeurd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 18:31
Ik had vroeger een hekel aan strijkwerk, ik liet het liggen tot er vier manden vol stonden. En dan ging ik mopperend aan de gang. Maar toen hoorde ik een vrouw in de Oprah-show vertellen dat ze een hekel had gehad aan huishoudelijk werk, tot ze het als een soort eredienst voor haar gezin ging beschouwen. En dat hielp mij ook, want ik vond het meeste huishoudelijke werk vervelend en onnuttig, omdat het telkens terugkwam zonder dat je opschoot. Het maakt verschil of je zegt: "ik ben de aangewezen persoon om het huis voor mijn lievelingen schoon te maken" of "jakkes, wat heeft het voor zin te boenen, het wordt toch weer vies". Je lievelingmuziek draaien bij snertklussen en hard en vals meezingen helpt ook. Ach en het is die beweging van een half uur, die ons van alle kanten wordt opgedrongen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 18:57

Verstand op nul en opruimen en schoonmaken,hoe sneller hoe beter,dan is het altijd opgeruimd en netjes en heb je meer tijd voor de leuke dingen,zo probeer ik het te doen,en verstelwerk heb je niet zoveel met z'n tweetjes.

wanneer ben je een goede huisvrouw,en wanneer niet??????

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 19:25

ach, die prijs ga ik niet meteen winnen, maar ik heb er al ergere gezien, denk ik altijd maar... (en wakker lig ik er ook niet van)

is ook beetje veranderd sinds ik drie honden, een poes om nog maar niet te spreken van man en twee kinders heb, haha! IK in mijn eentje maak echt niet zoveel troep, hoor...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 22:37
Ik zeg altijd: "Ach je krijgt niet zo snel tyfus" en mijn zus zegt altijd: "Je kunt hier van de grond eten, er ligt genoeg". Ik word zenuwachtig van een totaal opgeruimd huis, waar geen speelgoed ligt, terwijl er kinderen wonen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 08:55
Eerbetoon aan je gezin, vind ik wel mooi gevonden.
Mijn ouderlijk huis is altijd wel goed proper. Je ziet dat er geleefd wordt maar het is niet onordelijk. En zo wil ik het in mijn huis ook houden. Ik kan niet tegen vuil, maar kraaknet moet het ook niet zijn!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 09:56
Magtelt, volgens mij lijken wij wel een beetje op elkaar .
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 13:43
Bedankt meiden dank zij jullie heb ik mijn verstelwerk AF!!!!!!!
Groetjes Teunie
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 14:25
Ik had gelukkig niets liggen!!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 15:41
Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Magtelt, volgens mij lijken wij wel een beetje op elkaar .
Kan best. Ik ben zo opgevoed, dat er belangrijker dingen in het leven zijn, dan wekelijks gelapte ramen. Soms zetten mensen zich dan af tegen hun opvoeders en worden supernetjes, maar ik heb een luie inslag, dat noem ik meditatief of contemplatief, dan begrijpen mensen niet wat je bedoelt, maar ze durven ook niet te vragen of het een enge ziekte is. Ik ben ook zuinig met mijn energie, ik loop liever met een speelmuisje voor de kat te gooien, dan dat ik op mijn knieën lig te boenen, allebei doen is te zwaar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 17:07
je bindt een paar stofdoekjes aan jou voeten en aan de pootjes van de kat
pret verzekerd en de grond is gekuist!
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 19:29
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2007 om 20:46
Zo'n blote kat als een Sfynx zou ook schelen en met die kun je misschien ook de ramen zemen. Ik heb twee Britse kortharen en een vuinisbakkie, die bij elke sprong een wolk van haren laten stuiven.En toch heeft elke fleeceplaid een bontvoering. Ik zou een viltfabriek kunnen beginnen met de oogst uit het filter van de wasdroger.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2007 om 09:33

Vroeger poetste en boende ik alsof mijn leven er van af hing.Dat is wel over hoor.Heb zo mijn regelmaat,als ik zin heb,maar probeer het wel bij te houden anders krijg je zoveel he?Het enige waar ik op sta is rommel opruimen!!!!Er mag best gezellig een boek,puzzelboekje liggen maar niet de hele kamer vol.Toen onze oudste nog thuis woonde lag er altijd overal wat.En onze jongste.....moet ik soms 4 paar schoenen/slippers in de kast opruimen.Kijk daar erger ik mij aan.

Verder geniet ik overal van en dat is niet meer poetsen en boenen.

Groetjes Catharina

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2007 om 10:08
Zo ging het bij mij ook,moest veel zuigen en dweilen i.v.m. allergie van de twee kinders,die tijd is nu lekker voorbij,dus genieten maar van de leuke dingen,niet teveel zooi maken,hoef je ook niet zoveel op te ruimen en direct doen scheelt ook heel veel tijd!!!
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2007 om 10:08

Nou ik hou ook niet van boenen en poetsen hoor Catharina , het moet wel opgeruimd zijn. Een breiwerkje op de bank en een legpuzzel op de tafel, vind ik geen rommel.

En als de kleinkinderen kwamen, mochten ze hele straten aanleggen door de flat, en dan later samen opruimen ( wel alles netjes op zijn plaats ).

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2007 om 13:10
Het scheelt enorm als ze de deur uit zijn. Mijn kinderen lieten altijd alles zo vallen, tassen, jassen, schoenen, en ik wilde niet alsmaar drilsergeant spelen, dus dan ruimde ik het op en mopperde mijn man, dat ik ze teveel verwende. Als er nu wat ligt, is het van hem en van mezelf en dat hindert dan niet zo.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns