vertaling boek |
Reageer |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Online Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 Februari 2016 om 14:11 |
ik ga mij het boek aanschaffen
brei de leukste dierenmutsen. Nu is mijn vraag heeft er iemand al een van de nederlandstalige modellen gebreid en staan er veel fouten in? Want als dat zo is dan schaf ik mij het engelse boek aan (in de hoop dat het ook geen vertaling uit een nog andere taal is) |
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Is het breien, hmm dan zou ik al snel voor de Engelse versie gaan en dan een tip voor niet snel maar wel goedkoop --> bookdepository
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
bedankt, bij den bol is het engelstalige boek maar een halve euro duurder, maar wel rapper. De nederlandstalige versie is wel goedkoper.
Zouden er euro's afgaan per zoveel fouten? |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dan krijg je misschien geld terug plus een tegoedbon .
Maar vertalen van iets wat je niet begrijpt/doet is heel moeilijk . Mijn dochter heeft aan de VU o.a engels gestudeerd ,maar ze komt met een vertaling over brei en haakwerk vaak naar mij toe . Dan zeg ik dat is dat en zij zegt : "maar dat staat er niet " En zo komen we er wel samen uit |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
rathmiron
Duizendpoot Lid sinds: 18 Januari 2015 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 135 |
Post Options
Thanks(0)
|
dat zou je toch moeten kunnen zien in de eerste pagina's? als het vertaald is staat dat het er zover ik weet altijd in. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
als ik dat kan zien dan is het al te laat want dan heb ik het al gekocht en in mijn bezit.
Online kan je spijtig genoeg niet in de boeken bladeren Maar ik denk wel dat het een oorspronkelijk engels is aan de naam te zien Vanessa Mooncie. |
|
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb dat boek (NLse versie) en er al verschillende uit gebreid: varken, kip en koala. Zie mijn flickr pagina of het staat vast nog ergens in mijn creaties. Ik vond wel het basispatroon erg lelijk: met zeer grove wol gebreid met onhandige stekenverhouding, en dan een lelijke naad achterin. Ik heb dus alles om zitten rekenen naar een rondgebreide muts met mooiere wol (varken met pure alpaca wegens wol allergie ontvanger, de andere twee wol/alpaca van drops, lekker warm en mooi van uitzicht).
|
|
kvdl
Hobbyguru Lid sinds: 26 Augustus 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 1382 |
Post Options
Thanks(0)
|
O ja, de oorspronkelijke vraag: het is vertaald uit het Engels, en heette daar Animal hats.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
bedankt. En klopten de vertaalde patronen voor de rest zo een beetje of heb je bijna nieuwe patronen moeten schrijven eerst?
|
|
|
|
kvdl
Post Options
Thanks(0)
|
zoals gezegd heb ik voor de mutsen zelf een eigen patroon gebruikt, alleen de dier-specifieke uitsteeksels en lapjes heb ik rechtstreeks uit het boek genomen. Maar de patronen zijn op zich zeer simpel, dus die kun je gewoon uit de nederlandse versie overnemen.Geen probleem. Ik zag net nog de prijs die ik ervoor betaald heb ik potlood in de kaft staan: 8,99 bij het onvolprezen wolwinkeltje om de hoek. Hetzelfde als wat Bol ervoor vraagt zie ik.
|
|
kvdl
Post Options
Thanks(0)
|
PS je kunt het boek natuurlijk hier komen inkijken..
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het boek ondertussen.
Na de inleiding komt de eerste muts KIP met de benodigdheden (lees ik niet) maat, efkes rap en dan stekenverhouding. En lap daar staat het al 3 st en 18 toeren voor 10 cm in tricotsteek met naalden nr 7. Gebruik indien nodig dikkere of dunnere naalden om de juiste stekenverhouding te krijgen. Ik kan zo al zeggen dat als je met breinaald 7, 3 steken opzet dat je dan niet aan 10 cm komt en als het dan nog 18 toeren hoog moet zijn je zeker geen vierkant van 10x10 hebt. |
|
|
|
kvdl
Post Options
Thanks(0)
|
13 x 18.
|
|
kvdl
Post Options
Thanks(0)
|
PS die 13 x 18 wordt voor veel mutsen gebruikt, dus je kunt het basispatroon ook overnemen van de panda, hond, of muis.
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja bij de volgenden staat er idd 13 x 18
Maar ik wou maar zeggen, ge wilt eraan beginnen en bij de eerste staat het er al verkeerd. Ik zou het minder erg gevonden hebben als het een paar mutsen verder verkeerd staat. |
|
|
|
kvdl
Post Options
Thanks(0)
|
ga jij hem zo breien als in het patroon? ga je er dan een fleece voering in zetten, anders blaast de wind er zo doorheen? dat was voor mij ook een reden om een ander basispatroon te pakken, ik kan echt niet naaien (die rits heeft me al een crisis gekost...)
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
De wind waait door de muts omdat ? Komt dat doordat je met naald 7 breit ? Grote gatenkaas muts ?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik ga de eerste met een 4 of 4,5 breien (enkele wol dus) en ik heb in de action fleece dekens gekocht een knalfuchsiaroze en een grijze en die waren elk ik dacht 2,89 euro. En dan kan ik daar nog slaals van maken ook (om heel de school te bevoorraden, want ze vertrekt thuis altijd met een sjaal en komt altijd zonder terug en die is nergens te bespeuren aan de kapstokken of op de grond) En na een aantal weken heeft ze ineens al haar sjaals terug.
Ik kan ook niet naaien, maar tzit aan de binnenkant en als het op strategische plaatsen vasthangt moet dat wel lukken. |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |